• Louet

    Charlie eller Henry??

    Hej!

    Jag har en dotter som heter Nora 2,5 år och har nu fått en lillebror. Vi kan inte bestämma oss för namn. Men det lutar åt Charlie eller Henry. Vilket röstar ni på?? Vilket passad bäst till Nora och vilket är gulligast? :)

  • Svar på tråden Charlie eller Henry??
  • Frankie Bean
    Louet skrev 2018-09-06 10:16:01 följande:

    Tack för era röster. Men behöver fler!!!??


    Henry. Men spelar det egentligen någon roll vad okända tycker?
  • Anonym (smiley)

    Röstar på Henry Fint på barn & vuxen, tidlös och passar fint till lillasysters namn.


    vet inte riktigt vad personen som hävdar konstigt uttal menar, jag själv har varit med om att Charlie uttalas olika (en av perso på fsk uttalade det typ "ssschaarley"), och den andra Charlie ville helst lata "engelskt", men detta  kanske för att pappan var engelskspråkig. (Har jobbat på fsk ett tag, därav mina "namn"erfarenheter )


    Har dessutom inte råkat på ngn Henry. Harry ja men inte Henry


     

  • Panduro
    AndreaBD skrev 2018-09-05 16:49:23 följande:

    Charlie. Eftersom Henry är ett namn som ofta uttalas så konstigt av svenskar.


    Hur "ska" det uttalas och hur uttalar svenskar det? Jag säger kort och gott "Henn-ry".
  • AndreaBD
    Panduro skrev 2018-09-06 13:01:26 följande:
    Hur "ska" det uttalas och hur uttalar svenskar det? Jag säger kort och gott "Henn-ry".
    Det ska uttals som "i" , inte som "y" i slutet. Det låter totalt löjligt med uttalat  "y" på engelska namn.
  • Anonym (smiley)

    undrar precis samma sak som skribenten ovan ang kontroversiell (?)  uttal pa namnet "Henry". Som jag skrev i mitt forra inlagg sa var jag med om att det var Charlie som uttalades olika. En Harry daremot hade vi pa fsk och ingen funderade ens pa hur man skulle saga det.


    Henry ar ju ganska likadan....

  • Anonym (Röstar på Henry)

    Jag röstar absolut för Henry, tycker det går bättre ihop med Nora, och för att Charlie blivit så himla himla vanligt bland folk som vill ha ett lite "lagom" annorlunda namn :) det är min bild iaf !

  • Pope Joan II
    Anonym (Wt) skrev 2018-09-06 14:54:01 följande:

    WT namn båda...


    Henry? Så obildad går det helt enkelt inte vara. 
  • Louet
    Pope Joan II skrev 2018-09-06 15:11:39 följande:

    Henry? Så obildad går det helt enkelt inte vara. 


    Fattar heller inte :)
Svar på tråden Charlie eller Henry??