• NiMi12

    BIM 29/9 med Rosenrot

    Ny tråd startad Jagerika ;)

    Om någon annan vill hänga på så är detta en tråd för oss som har ätit rosenrot och har BIM i slutet på september.
    Här kan vi älta och grotta ner oss i graviditetssymptom ;)

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-09-27 08:34:16 följande:
    Jag fryser men är stekhet och lite kass i magen än :( brösten och ryggen gör ont och molvärk!

    Brukar du få ont i brösten innan mensen?
    Har du kollat tempen? Så du inte har feber tänkte jag.

    Har haft ont i brösten ibland innan mens. Beror nog på hur mycket hormoner som är i omlopp just den månaden :D

    Nu är det iaf inte långt kvar tills vi får testa ;) Tyvärr är jag ju borta den 29:e men jag kommer gå in och titta vad ditt test säger :) Jag får testa på eftermiddagen eller den 30:e :)
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-09-27 08:58:54 följande:

    Har du kollat tempen? Så du inte har feber tänkte jag.

    Har haft ont i brösten ibland innan mens. Beror nog på hur mycket hormoner som är i omlopp just den månaden :D

    Nu är det iaf inte långt kvar tills vi får testa ;) Tyvärr är jag ju borta den 29:e men jag kommer gå in och titta vad ditt test säger :) Jag får testa på eftermiddagen eller den 30:e :)


    Nej jag har inte tagit tempen, får göra det när jag kommer hem :) ja jösses vad jag är nervös inför lördag!! Vi får uppdatera varandra så fort vi bara kan den 29:de :D <3 lääängtar!!
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-09-27 10:49:26 följande:
    Nej jag har inte tagit tempen, får göra det när jag kommer hem :) ja jösses vad jag är nervös inför lördag!! Vi får uppdatera varandra så fort vi bara kan den 29:de :D <3 lääängtar!!
    Kolla den så du inte springer runt med feber. Då ska du vara hemma och vila.

    Haha jag med :D :D
    Ja absolut uppdaterar vi så fort det går. Ska bli såååå spännande :)
  • Wictoria90
    NiMi12 skrev 2018-09-27 14:34:19 följande:

    Kolla den så du inte springer runt med feber. Då ska du vara hemma och vila.

    Haha jag med :D :D

    Ja absolut uppdaterar vi så fort det går. Ska bli såååå spännande :)


    Jag kan ta ett clearblue testa tisigt på söndag tänker jag, har BIM på tisdag så!! Hoppas!! Håller tummarna för oss alla
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-09-27 14:34:19 följande:

    Kolla den så du inte springer runt med feber. Då ska du vara hemma och vila.

    Haha jag med :D :D

    Ja absolut uppdaterar vi så fort det går. Ska bli såååå spännande :)


    37,8 hade jag, inte feber men ändå hög temp! Det är väl bra?
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-09-27 19:11:17 följande:

    37,8 hade jag, inte feber men ändå hög temp! Det är väl bra?


    37,8 på mig är feber. Jag brukar ha 36,6 som grundtemp. Tror jag håller på att bli sjuk. Min förkylning är värre än den varit de senaste två veckorna och feberhuvudvärken kommer krypande. Jag ska iväg med jobbet imorgon igen, men nu funderar jag på att stanna hemma om jag mår så här :(
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-09-27 21:26:05 följande:

    37,8 på mig är feber. Jag brukar ha 36,6 som grundtemp. Tror jag håller på att bli sjuk. Min förkylning är värre än den varit de senaste två veckorna och feberhuvudvärken kommer krypande. Jag ska iväg med jobbet imorgon igen, men nu funderar jag på att stanna hemma om jag mår så här :(


    Lite feber kanske det är för känne rmig inte helt frisk :( hatar att vara sjuk!!

    Tror inte längre jag är gravid heller.. känns inte så alls faktiskt. Så tröttsamt! Men det går vi se i morgon :D

    Om det inte tar sig denna gången, ska du köra med rosenrot igen då? Eller har du nån annan metod? Jag tänkte göra rosenrot och sperm meets the egg varianten :)
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-09-28 07:02:01 följande:

    Lite feber kanske det är för känne rmig inte helt frisk :( hatar att vara sjuk!!

    Tror inte längre jag är gravid heller.. känns inte så alls faktiskt. Så tröttsamt! Men det går vi se i morgon :D

    Om det inte tar sig denna gången, ska du köra med rosenrot igen då? Eller har du nån annan metod? Jag tänkte göra rosenrot och sperm meets the egg varianten :)


    Nu ligger jag med feber och sprängande huvudvärk. En liten dunderförkylning anföll mig också. Så jag är sängliggande :(

    Hoppas du mår bättre idag!

    Varför tror du inte det?

    Min kropp är helt tyst just nu. Men den har väl fullt upp med febern för tillfället :(

    Ja då kör jag dubbel rosenrot och sperm meets the egg.
  • Jagerika
    NiMi12 skrev 2018-09-28 09:12:42 följande:

    Nu ligger jag med feber och sprängande huvudvärk. En liten dunderförkylning anföll mig också. Så jag är sängliggande :(

    Hoppas du mår bättre idag!

    Varför tror du inte det?

    Min kropp är helt tyst just nu. Men den har väl fullt upp med febern för tillfället :(

    Ja då kör jag dubbel rosenrot och sperm meets the egg.


    Jag har fått munsår :( det får jag alltid när jag är förkyld så jo jag är nog lite sjuk. Men inte så jag är sängliggandes, är på jobbet idag ändå :)

    Jag vet egentligen inte varför jag tror det! Molvärk och ryggvärken är kvar, mår lite illa på kvällarna men bröstens värk har minskat. Nu kan jag ha vanlig bh igen!

    Usch tänk om mensen kommer.. vad besviken jag skulle bli då!

    Ja dubbel dos kanske man skulle ta! :D bisolvonen då? Jag tror jag ska ta den igen för jag blev mycket våtare vid sex denna månaden, kanske hjälper dom små simmarna :)

    Men samtidigt har jag läst en sak om bisolvonen som fick mig att fundera. Det stog så här:

    Om ett par har svårt att bli gravida och problemet kanske är att det är för få spermier så kan bisolvonen hjälpa till genom att göra det enklare för spermierna att simma i sekretet som blir tunnar. MEN om problemet är att det är FÖR MÅNGA spermier som försöker tränga in i ägget samtidigt så kan man få problem att bli gravida också. Och då blir det bara värre om man äter bisolvonen då ännu mer spermier kan komma fram lättare. Det blir liksom för tjockt runt ägget så ingen kommer in istället! Eftersom vi inte har gjort någon utredning så vet vi ju inte ens om vi har nått problem?

    Blev ganska långt, ursäkta om jag är tjatig xD
  • NiMi12
    Jagerika skrev 2018-09-28 09:49:52 följande:

    Jag har fått munsår :( det får jag alltid när jag är förkyld så jo jag är nog lite sjuk. Men inte så jag är sängliggandes, är på jobbet idag ändå :)

    Jag vet egentligen inte varför jag tror det! Molvärk och ryggvärken är kvar, mår lite illa på kvällarna men bröstens värk har minskat. Nu kan jag ha vanlig bh igen!

    Usch tänk om mensen kommer.. vad besviken jag skulle bli då!

    Ja dubbel dos kanske man skulle ta! :D bisolvonen då? Jag tror jag ska ta den igen för jag blev mycket våtare vid sex denna månaden, kanske hjälper dom små simmarna :)

    Men samtidigt har jag läst en sak om bisolvonen som fick mig att fundera. Det stog så här:

    Om ett par har svårt att bli gravida och problemet kanske är att det är för få spermier så kan bisolvonen hjälpa till genom att göra det enklare för spermierna att simma i sekretet som blir tunnar. MEN om problemet är att det är FÖR MÅNGA spermier som försöker tränga in i ägget samtidigt så kan man få problem att bli gravida också. Och då blir det bara värre om man äter bisolvonen då ännu mer spermier kan komma fram lättare. Det blir liksom för tjockt runt ägget så ingen kommer in istället! Eftersom vi inte har gjort någon utredning så vet vi ju inte ens om vi har nått problem?

    Blev ganska långt, ursäkta om jag är tjatig xD


    Ja besvikelsen vid mens är inte kul alls.

    Men du har inte fått den än så det är inte kört än :)

    Oj det var intressant med bisolvon. Jag tror inte jag ska köra med bisolvon eftersom vi inte är utredda.

    Förstår att du tänker fram och tillbaka. Jag brukar bli sån så fort mensen har kommit. Då lägger jag upp en plan för nästkommande månad.

    Just nu hoppas jag fortfarande att jag är gravid och inte behöver testa fler metoder :D
Svar på tråden BIM 29/9 med Rosenrot