• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (FYI)
    Anonym (man) skrev 2019-03-21 12:56:30 följande:
    Dessutom är detta något hon velat göra hela tiden och alla har sagt att det inte var någon bra idé, nu ett år senare går hon ut och gör det ändå men sätter bara en snyggare label på det och intalar sig själv att det var inte alls i fel syfte och att det absolut är ett steg i rätt riktning.
    Men det är precis så ts gjort hela tiden i tråden. Alla varnar henne mer eller mindre för nästa steg, men hon tar det ändå.
    Visserligen har hon lugnat ner sig vad vi i.a.f. vet efter jul, men hennes sug efter kollegan har ju inte minskat. Det enda hon sagt är att hon bestämt sig för att avstå, men inget tyder ju på det.
  • Anonym (Villmenfårinte)

    Det går bra, oavsett hur högt olyckskorparna här kraxar. Samma känsla sitter kvar, att vi rett ut att det aldrig kan/kommer hända nåt. Vi har haft möten men det känns nånstans mer avslappnat mellan oss. Inte hörts utanför jobbet sen sist.

  • Anonym (man)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-21 17:09:38 följande:

    Det går bra, oavsett hur högt olyckskorparna här kraxar. Samma känsla sitter kvar, att vi rett ut att det aldrig kan/kommer hända nåt. Vi har haft möten men det känns nånstans mer avslappnat mellan oss. Inte hörts utanför jobbet sen sist.


    Hur VET du att det aldrig KAN hända? Det är ju bara en känsla du har, det finns igen som helst som säger att det inte kan ändras. Framför allt nu när ni båda vet vad ni känner. Ett rejält tjafs med din man eller han med sin fru eller en längre periods missnöje hemma kan förändra det rätt snabbt. Det där är bara vad du känner just nu. Och som flera påpekat så är det ju inte första gången du säger att du inte ska göra något men gör raka motsatsen till vad du sagt när det hettar till.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2019-03-21 17:26:43 följande:

    Hur VET du att det aldrig KAN hända? Det är ju bara en känsla du har, det finns igen som helst som säger att det inte kan ändras. Framför allt nu när ni båda vet vad ni känner. Ett rejält tjafs med din man eller han med sin fru eller en längre periods missnöje hemma kan förändra det rätt snabbt. Det där är bara vad du känner just nu. Och som flera påpekat så är det ju inte första gången du säger att du inte ska göra något men gör raka motsatsen till vad du sagt när det hettar till.


    För mig var det ett avslut på ett vis. Vi ses fortfarande på jobbet, men för mig KÄNNS det annorlunda och lättare. Vad som händer i framtiden vet jag såklart inte, men för min del känns det iaf som att vi båda rett ut att ingen kommer ta något kliv över. Vad som händer i teoretiska sammanhang, om min man är otrogen eller de har ett jättebråk eller vad som kan jag ju inte svara på. Vi har båda varit med våra respektive i 15-20 år så jag tror ändå inte den risken är mer överhängande än för någon annan.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (man) skrev 2019-03-21 10:41:17 följande:

    Klart du känner dig lättad, du har ju fått allt det du önskat bekräftat.

    Nej du "dras inte ner". Vi ifrågasätter dina argument och dina motiv.

    Om man INTE vill vara otrogen så är det inte speciellt rationellt att bekräfta sin kåthet / kärlek med den man säger sig inte vilja vara otrogen med. Det är ett total onödigt steg åt helt fel håll. Det säger liksom sig själv att om man vill se till att få distans till någon så är det kanske inte så lämpligt att förklara för vederbörande hur kåt man är på han och få det bekräftat att han är precis lika het på gröten.

    Du har återigen agerat på begär och inte rationellt, precis som du varit inne på att du ville göra sedan början av tråden. Så nej du har inte tagit ett steg framåt, du är på exakt samma ställe som du var i början av tråden. Du har bara blivit lite bättre på att ljuga för dig själv.

    Förstår att det är irriterande och frustrerande att vi sticker hål på dina självlögner. Men det är inte i ont uppsåt, syftet med din tråd är väl trotts allt att undvika vara otrogen? Och om vissa av oss tycker att du är på väg åt fel håll, ska vi då sitta och ljuga för dig och säga motsatsen?


    Det hade nog varit stor skillnad om vi rakt ut hade sagt något om vad vi känner, tänker etc. att säga det högt, att höra honom säga nåt hade nog gjort det svårare, ja. Det hade nog varit bensin på elden, absolut. Men det var inte det vi gjorde. Vi nämnde inte det alls, konstaterade istället att ingen av oss tycker att en otrohet är värt att offra något av det vi har för. Det var iaf MIN tolkning av vårt inlindade samtal. Och att visst, det betyder kanske det andra indirekt - men att vi inte satte ord på det, men ändå markerade en gräns är det som gör skillnaden, för mig.
  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-03-21 17:37:52 följande:
    För mig var det ett avslut på ett vis. Vi ses fortfarande på jobbet, men för mig KÄNNS det annorlunda och lättare. 
    Vill fråga om det "avslut på ett vis" också innebär att du nu ser annorlunda på 17 punkts listan? Har saker som du tidigare tyckte var tvivelaktiga i ditt eget beteende, dvs spellista, hängmöten, interna sexskämt, kommunikation i fritiden etc. blivit mer harmlösa och OK nu? Eller har det tvärtom blivit så att "avslutet på ett vis" innebär att dom tvivelaktiga punkter känns ännu mer tvivelaktiga nu och att du darför avsluta dessa delar av er flirt och bara behålla dom mer harmlösa elementen som tex fika på köket och liknande som är mer normalt mellan vänner/kollegor?

    Jag har fått intrycket att budskapet ni skickade till varann i krypterad form löd ungefär så här "Jag vill inte riskera mitt nuvarande förhållande genom att vara otrogen med dig". I så fall vill jag fråga om du inte ser något tvetydigt i ett sånt budskap? Utesluter det fullständigt fysisk otrohet i framtiden? Eller öppnar man inte också dörren lita grann på kläm för ett idiotsäkert ONS på en gemensam konferens tex. Man signalerar väl ju trots allt att man vill, men att det bara är en risk/konsekvens analys som att man avstår.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-21 19:09:53 följande:

    Vill fråga om det "avslut på ett vis" också innebär att du nu ser annorlunda på 17 punkts listan? Har saker som du tidigare tyckte var tvivelaktiga i ditt eget beteende, dvs spellista, hängmöten, interna sexskämt, kommunikation i fritiden etc. blivit mer harmlösa och OK nu? Eller har det tvärtom blivit så att "avslutet på ett vis" innebär att dom tvivelaktiga punkter känns ännu mer tvivelaktiga nu och att du darför avsluta dessa delar av er flirt och bara behålla dom mer harmlösa elementen som tex fika på köket och liknande som är mer normalt mellan vänner/kollegor?

    Jag har fått intrycket att budskapet ni skickade till varann i krypterad form löd ungefär så här "Jag vill inte riskera mitt nuvarande förhållande genom att vara otrogen med dig". I så fall vill jag fråga om du inte ser något tvetydigt i ett sånt budskap? Utesluter det fullständigt fysisk otrohet i framtiden? Eller öppnar man inte också dörren lita grann på kläm för ett idiotsäkert ONS på en gemensam konferens tex. Man signalerar väl ju trots allt att man vill, men att det bara är en risk/konsekvens analys som att man avstår.


    Internskämt har vi fortfarande. Inga låtar har vi skickat, inte hörts på fritiden (på en vecka). Hängt kvar efter möten har vi gjort.

    Vi kommer aldrig hamna på en konferens ihop, inte heller nån firmafest så nej, inte orolig för det.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-21 19:09:53 följande:

    Vill fråga om det "avslut på ett vis" också innebär att du nu ser annorlunda på 17 punkts listan? Har saker som du tidigare tyckte var tvivelaktiga i ditt eget beteende, dvs spellista, hängmöten, interna sexskämt, kommunikation i fritiden etc. blivit mer harmlösa och OK nu? Eller har det tvärtom blivit så att "avslutet på ett vis" innebär att dom tvivelaktiga punkter känns ännu mer tvivelaktiga nu och att du darför avsluta dessa delar av er flirt och bara behålla dom mer harmlösa elementen som tex fika på köket och liknande som är mer normalt mellan vänner/kollegor?

    Jag har fått intrycket att budskapet ni skickade till varann i krypterad form löd ungefär så här "Jag vill inte riskera mitt nuvarande förhållande genom att vara otrogen med dig". I så fall vill jag fråga om du inte ser något tvetydigt i ett sånt budskap? Utesluter det fullständigt fysisk otrohet i framtiden? Eller öppnar man inte också dörren lita grann på kläm för ett idiotsäkert ONS på en gemensam konferens tex. Man signalerar väl ju trots allt att man vill, men att det bara är en risk/konsekvens analys som att man avstår.


    Tillägg ang konferenser: Som sagt har jag väldigt svårt att se att det skulle bli aktuellt. Vi jobbar eg med vitt skilda saker. Oavsett - jag kommer inte sätta mig i en situation med honom där jag känner att omständigheterna gör att jag inte litar på mig själv. Jag känner ju fortf nåt, jag är ingen robot, men jag hanterar det. Ex som att jag sa nej till konferensen i höstas - jag kände själv att det var för farligt för mig själv. Jag kommer inte utsätta mig själv för den risken. Jag kommer hänga med honom i situationer där jag känner mig lugn i att vi är vänner.
  • Anonym (felix)

    Jag kan kanske omformulera min första fråga.

    Innebär "avslut på ett vis" att du vill/tänker/önskar förändra ditt beteende på något vis för att avsluta den känslomässiga delen av er affär? Eller är det OK om hängmöten/intimfika/spellista/fritidskommunikation också fortsätter in i framtiden?

    Du verkar leva i en värld där man antingen är fysisk otrogen eller "bara vänner". Finns det ingenting därimellan, som innebär att man etablerar ett intenst känslomässigt förhållande med en tredje part, som inte är OK mot din lyckligt ovetande man och som du borde avsluta asap?

  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-21 19:48:42 följande:

    Jag kan kanske omformulera min första fråga.

    Innebär "avslut på ett vis" att du vill/tänker/önskar förändra ditt beteende på något vis för att avsluta den känslomässiga delen av er affär? Eller är det OK om hängmöten/intimfika/spellista/fritidskommunikation också fortsätter in i framtiden?

    Du verkar leva i en värld där man antingen är fysisk otrogen eller "bara vänner". Finns det ingenting därimellan, som innebär att man etablerar ett intenst känslomässigt förhållande med en tredje part, som inte är OK mot din lyckligt ovetande man och som du borde avsluta asap?


    Där jag står nu: Jag kommer inte vara otrogen. Jag har dragit ner på kontakten på skype och på fritiden, vi har minskat hängmöten väldigt mycket. Vi har slutat använda spellistan / skicka låtar. Jag ser inte att vi behöver bryta helt eller aldrig höras.

    Som svar på din fråga: Jo. Det finns något mittemellan. Det är just den biten jag gör något åt nu.
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift