• naano

    BF juli 2019 - stannar på FL

    Hej!

    Här samlas vi som väntar barn till juli 2019 men som bara vill pratas vid på familjeliv och inte vidare på facebook osv. 


    Alla är välkomna, de som väntar första barnet och de som har flera barn sedan tidigare. Solig

  • Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL
  • EllieJo
    whippitwhippet skrev 2018-12-18 16:31:08 följande:

    Jag har aldrig fått lyssna på hjärtljuden så tidigt. Numer verkar de flesta barnmorskor vänta tills man varit på rul innan man får lyssna på hjärtat.


    Tack! Då behöver jag inte hoppas :) får fortsätta känna mig låtsasgravid en stund till då.. haha!
  • Ida3434
    SofieElise skrev 2018-12-18 08:00:45 följande:
    Samma här, har mått så illa fast v. 6-8, fick några dagar utan illamående förra veckan men nu är det tillbaka igen. V 9 nu. Sover så dåligt! Mår illa kväll, natt och morgon. Vaknar typ 3 ggr per natt, går på toa och rullar runt av illamående och ngn slags oro i kroppen. Har ditt illamående kommit tillbaka?
    Jag Mådde illa imorse och i förmiddags men resten av dagen har varit bra. Har mitt tredje ultraljud imorgon. hoppas så att den fortfarande lever. 
  • Ida3434
    EllieJo skrev 2018-12-18 11:08:27 följande:
    Haha kopia av mina (väldigt få) symtom! Går in i v.10 imorgon. Man glömmer liksom bort att man är gravid när man inte har några tecken på det.. har beställt mat med ädelost flera gånger osv!

    Tror knappt på att det är något i magen, längtar tills man får det bekräftat!

    Någon som vet om man lyssnar efter hjärtljud eller liknande på inskrivningen? Vill bara ha liiiiite bekräftelse! Haha
    Samma här, glömmer också bort att jag är gravid emellanåt. Ska på ultraljud imorgon så jag hoppas så att den lever fortfarande. 
  • EllieJo
    Ida3434 skrev 2018-12-18 17:49:02 följande:

    Samma här, glömmer också bort att jag är gravid emellanåt. Ska på ultraljud imorgon så jag hoppas så att den lever fortfarande. 


    Håller en tumme för er! <3
  • SofieElise
    Ida3434 skrev 2018-12-18 17:47:34 följande:

    Jag Mådde illa imorse och i förmiddags men resten av dagen har varit bra. Har mitt tredje ultraljud imorgon. hoppas så att den fortfarande lever. 


    Det kommer säkert gå fint :) Håller tummarna! Hade mitt förra veckan, så skönt att se att den växer fint o mår bra! Kub 21 jan i v 14 :)
  • SofieElise
    SofieElise skrev 2018-12-18 20:09:14 följande:

    Det kommer säkert gå fint :) Håller tummarna! Hade mitt förra veckan, så skönt att se att den växer fint o mår bra! Kub 21 jan i v 14 :)


    25 jan menar jag
  • naano
    whippitwhippet skrev 2018-12-18 16:31:08 följande:

    Idag har jag varit på inskrivning! Fick tid för rul den 1 mars, känns som en evighet bort ju. Väntar på tid för kub också, det borde bli i början av januari och känns lite mer inom räckhåll.

    Men, jag har inte kunnat släppa min oro för ytterligare ett missfall trots att jag såg ett pickande hjärta för en vecka sedan på vul. Så nu har jag köpt en doppler och hörde det efterlängtade tuff-tuffande ljudet idag. Så härligt! Jag vet att det inte rekommenderas att använda doppler, men jag tänker lyssna kanske en gång per vecka för att hålla min oro under kontroll fram till kuben.

    Jag har aldrig fått lyssna på hjärtljuden så tidigt. Numer verkar de flesta barnmorskor vänta tills man varit på rul innan man får lyssna på hjärtat.


    Nu blev jag nyfiken på vilken slags doppler du har köpt :)
  • naano
    Ida3434 skrev 2018-12-18 17:47:34 följande:

    Jag Mådde illa imorse och i förmiddags men resten av dagen har varit bra. Har mitt tredje ultraljud imorgon. hoppas så att den fortfarande lever. 


    Lycka till på ultraljudet imorgon, det kommer säkert att gå jätte bra! :)
  • Kinan
    Ida3434 skrev 2018-12-14 17:40:14 följande:

    Det är likadant för mig. Maten har blivit ett jättestort problem. Kan inte äta lagad middag överhuvudtaget så det enda jag kan äta är skorpor, lingongrova, fil och flingor. Godis och piggelin funkar också. Jag har inte heller kräkts ännu men jag har varit nära. Mår också illa mest på kvällarna. :( 

    Vilken vecka är du i? 


    Hej. Lite skönt att höra ändå att vi är flera som inte fixar lagad mat. Tycker det är väldigt jobbigt på jobbet när folk har matlådor som luktar. Naturell yohurt fungerar rätt ok just nu och baguette utan smör eller pålägg. Mycket exotisk mat med andra ord (eller inte). Ska prova piggelin kom på nu när du skrev det att det fungerade i första grav. Jag är i vecka 10 (9+1) och har inskrivning på torsdag. Vilken vecka ät du i ?
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL