• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Raggie

    I början av feb är det dags att börja med långt protokoll.. vet att man kanske inte kan jämföra men hur mådde ni vid nässpray, sprutor ?

  • Cnia
    regina87 skrev 2019-01-20 16:52:26 följande:

    I början av feb är det dags att börja med långt protokoll.. vet att man kanske inte kan jämföra men hur mådde ni vid nässpray, sprutor ?


    Spännande med start! Är det första gången? Det är som du säger superolika. Jag har precis avslutat försök nr 2, satte in ett två dagars igår. Har gjort långa protokollet både gångerna och behandlingen har varit som natt och dag. Första försöket var superjobbigt, sprayen tycker jag inte är nån fara, fick lite vallningar men inte mer än så. På stimuleringen mådde jag skit, blev så vansinnigt trött, yrslig, svimfärdig och ont i magen. Orkade inte lämna soffan en vecka innan plocket. Veckan efter äggplock mådde jag också kass. Jag hade så ont att jag inte kunde röra mig utan hjälp. Men nu behandling nr2 har jag mått hur bra som helst. Märkte inget av sprayen, fick lite ömma bröst under stimuleringen och det spände i magen framåt slutet när man är så svullen. Nu efter äggplock har jag varken ont eller mår dåligt. Är fortfarande svullen om magen, så man ser höggravid ut, blir också väldigt gasig av lutinus, men annars mår jag hur bra som helst. Så det är verkligen individuellt från person till person men även från försök till försök. Men kan lugna dig med att mitt mående under första behandlingen nog inte hör till vanligheterna.

    Lycka till!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2019-01-21 17:29:35 följande:

    Äggplock idag, allt gick bra men är öm och svullen nu. 13 ägg hittades, får veta om befruktning imorgon. Spermaprovet var extremt bra sa dom!


    Underbart resultat!! Kul!!
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET och 1 misslyckat FET. Tar en paus tills vi är redo för ivf2
  • Sommar15
    Hedblomster skrev 2019-01-21 17:29:35 följande:

    Äggplock idag, allt gick bra men är öm och svullen nu. 13 ägg hittades, får veta om befruktning imorgon. Spermaprovet var extremt bra sa dom!


    Grattis! Har äggplock imorgon men det blir totalfrys :(
  • Raggie
    Cnia skrev 2019-01-20 20:29:35 följande:

    Spännande med start! Är det första gången? Det är som du säger superolika. Jag har precis avslutat försök nr 2, satte in ett två dagars igår. Har gjort långa protokollet både gångerna och behandlingen har varit som natt och dag. Första försöket var superjobbigt, sprayen tycker jag inte är nån fara, fick lite vallningar men inte mer än så. På stimuleringen mådde jag skit, blev så vansinnigt trött, yrslig, svimfärdig och ont i magen. Orkade inte lämna soffan en vecka innan plocket. Veckan efter äggplock mådde jag också kass. Jag hade så ont att jag inte kunde röra mig utan hjälp. Men nu behandling nr2 har jag mått hur bra som helst. Märkte inget av sprayen, fick lite ömma bröst under stimuleringen och det spände i magen framåt slutet när man är så svullen. Nu efter äggplock har jag varken ont eller mår dåligt. Är fortfarande svullen om magen, så man ser höggravid ut, blir också väldigt gasig av lutinus, men annars mår jag hur bra som helst. Så det är verkligen individuellt från person till person men även från försök till försök. Men kan lugna dig med att mitt mående under första behandlingen nog inte hör till vanligheterna.

    Lycka till!


    Ser ju olika ut för alla som sagt men ändå spännande att höra.. hoppas det går vägen för er denna gången då. Tack så mycket!
  • carola18
    Hedblomster skrev 2019-01-21 17:29:35 följande:

    Äggplock idag, allt gick bra men är öm och svullen nu. 13 ägg hittades, får veta om befruktning imorgon. Spermaprovet var extremt bra sa dom!


    Vad roligt. Grattis
  • H@llon

    Bra resultat, grattis!

    Jag hade också äggplock igår. Till skillnad mot första gången jag plockade så mådde jag pyton efteråt. Fick ligga med dropp och den gulliga sköterskan matade mig med coca cola, det kan tydligen va bra mot illamående. Idag känns det mycket bättre och jag har inte lika ont som sist. =D Vi fick ut 10 ägg. Spermierna var inte lika toppenbra som sist men ändå bra.


    Hedblomster skrev 2019-01-21 17:29:35 följande:

    Äggplock idag, allt gick bra men är öm och svullen nu. 13 ägg hittades, får veta om befruktning imorgon. Spermaprovet var extremt bra sa dom!


  • LottaU
    regina87 skrev 2019-01-20 16:52:26 följande:

    I början av feb är det dags att börja med långt protokoll.. vet att man kanske inte kan jämföra men hur mådde ni vid nässpray, sprutor ?


    Spännande! Är det första omgången för dig?

    Har bara gjort ett långt, det vi kör just nu, och har inga känningar av nässprayen. Kamske lite märkligt att en kan hamna i klimakteriet och inte känna nån skillnad. :) Sprutorna kör jag för tredje gången och har inte märkt av mycket mer än att det känns i magen då blåsorna har vuxit. Den här omgången har det spännt lite i brösten också.
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019