• Hedblomster

    IVF vintern 2018/2019

    Hej!

    Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

    Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

    För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

    Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!


    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • nypan78
    Hedblomster skrev 2019-01-22 11:44:11 följande:

    Tack alla för era hejarop! Kliniken ringde nyss och berättade att 10 ägg är befruktade!!! Såååå glad! Insättning på lördag!


    Fantastiskt! Många till frysen också borde det bli!!?
  • Sommar15
    Hedblomster skrev 2019-01-23 09:41:07 följande:

    Tror det är bra iaf! :) sen försvinner ju många på vägen mot dag 5 men ändå... Hoppas på mellan 1 och 3 till frysen men blir det 0 så får jag gilla läget.

    Åh hoppas du får bra besked också! Uppdatera sen :)


    Åh, brukar många försvinna sen till frysen...? jag måste göra totalfrys så mitt enda hopp är att det klarar sig några dit. Ska uppdatera sen när jag vet hur många som klarade sig nu första steget iaf!
  • Hedblomster
    nypan78 skrev 2019-01-23 09:46:39 följande:

    Fantastiskt! Många till frysen också borde det bli!!?


    Jättehärligt är det! Hoppas på några stycken :)
    Sommar15 skrev 2019-01-23 10:25:59 följande:

    Åh, brukar många försvinna sen till frysen...? jag måste göra totalfrys så mitt enda hopp är att det klarar sig några dit. Ska uppdatera sen när jag vet hur många som klarade sig nu första steget iaf!


    Det är nog väldigt olika från person till person men har hört att ett riktmått är att ca en tredjedel klarar sig till frys men gör man totalfrys kanske det är helt andra procedurer! Håller tummarna för dig :)
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Xrissy

    Hoppar in här jag med!

    Jag och maken har precis fyllt 30 år, försökt i ca 2,5 år utan resultat. Utredning på privat klinik i höstas, oförklarlig barnlöshet. Vi testade insemination under hösten, gav ingenting alls. Ingen av oss har barn sedan tidigare och jag har aldrig plussat under hela tiden vi försökt. Nu kör vi första IVF-försöket via landstinget. Insättning av en 5-dagars skedde i måndags. Ett till frysen, möjligen något fler.

    Än så länge mår jag helt okej, även om lutinus är en ?pain in the ass? ;) Har lite svårt att äta, känner av illamående. Någon fler som upplevt/upplever samma sak av lutinus?

  • H@llon

    Jag hade tyvärr sett det där testet som negativt. Det är dock tre dagar sen så ta ett nytt för att se om det hänt nåt. :)


    FrökenLängtan skrev 2019-01-23 09:13:03 följande:

    Ni som också vet vad man ska komma efter; kan ni ärligt säga vad ni ser? Ser jag bara något som inte finns? Eller ser jag ett spökstreck? Har dessutom hort att det är vanligt med spökstreck på dess test.. vad tror ni?

    Tog testet på ruvardag 9, är på 12 idag.


  • Sommar15
    Hedblomster skrev 2019-01-23 10:59:53 följande:

    Jättehärligt är det! Hoppas på några stycken :)Det är nog väldigt olika från person till person men har hört att ett riktmått är att ca en tredjedel klarar sig till frys men gör man totalfrys kanske det är helt andra procedurer! Håller tummarna för dig :)


    Nu fick vi svaret, 16 av 19 är befruktade. Så någon av de 16 borde ju hålla i ända till frysen får man hoppas...
  • carola18
    FrökenLängtan skrev 2019-01-23 09:13:03 följande:

    Ni som också vet vad man ska komma efter; kan ni ärligt säga vad ni ser? Ser jag bara något som inte finns? Eller ser jag ett spökstreck? Har dessutom hort att det är vanligt med spökstreck på dess test.. vad tror ni?

    Tog testet på ruvardag 9, är på 12 idag.


    Jag ser men beror på om strecket kom direkt. När är testdag ? Har du gjort nytt?
  • Hedblomster
    Sommar15 skrev 2019-01-23 13:27:41 följande:

    Nu fick vi svaret, 16 av 19 är befruktade. Så någon av de 16 borde ju hålla i ända till frysen får man hoppas...


    Jaaa vad kul! Det blir säkert flera stycken ska du se!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Toffsen90
    Sommar15 skrev 2019-01-23 13:27:41 följande:

    Nu fick vi svaret, 16 av 19 är befruktade. Så någon av de 16 borde ju hålla i ända till frysen får man hoppas...


    Jag fick 11 befruktade ägg. 7 till Frys. Grattis till så många. Det finns dem som inte alla äggen klarar sig, men det får man inte tro. =)
  • CrookedTail

    Gjorde mitt första äggplock idag. 3 ägg blev det, precis som de kunde se på förra UL. Jag hoppas så att minst ett blir befruktat. Skulle vi få två befruktade kommer vi att sätta in båda.

Svar på tråden IVF vintern 2018/2019