• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Anonym (Ida)
    Jojjans skrev 2019-01-07 13:37:33 följande:

    Jag har i perioder väldigt ont i brösten vid pms. Men de gånger jag varit gravid har det liksom mest varit fokuserat till mina bröstvårtor. Men tror det är väldigt individuellt.


    Jojjsan jag tycker ditt inlägg var jättebra, nu hittar jag inte den så citerade inte inlägget. Vetenskaplighet är väldigt viktigt. Kroppen fungerar oftast på ett sätt, med lite variationer. Jag läste någonstans atr någon kunde känna nör ägget transporterades genom äggledaren m.m det är omöjligt. Vi har inte den typen av känsel i våra inre organ. Smärta orsakas oftast av att de blir tryck på ett visst ställe, typ att tarmen tänjs ut mer än vanligt eller svullnad orsakar expandition. Vi kan liksom inte känna att njurarna renar blodet. När man verkligen vill och önskar sig känna något, så kan vi tolka in andra signaler som ett tecken, även om det inte kommer ifrån där vi tror. Tarmarna kan ge många sådana tecken. Det finns alltid folk som säger att de visst kan känna detta och det går ju inte att säga "det är totalt orimligt" för en känsla är en känsla och bara en själv kan känna den. Tror man tillräckligt mycket på en sak blir det sanning för en själv. Vetenskap och kunskap är därför viktigt. Vissa saker går bara inte. Det är biologisk omöjligt och även om man hävdar det, så kanske man inte förstår vad konsekvenserna av denna övertro leder till. Skulle det vara så att man "känner detta ändå och min kropp fungerar på ett annat sätt" skulle denna avvikelse leda till en hel del konselvenser, kroppen är komplext och avviker en sak, leder detta till oftast allvarliga konsekvenser. Kedjan slutar bara inte. En sak leder till en annan. Sedan kan vissa vara känsligare och mee uppmärksamma på sin kropp och dess signaler, vissa känner ÄL andra inte, oavsett så vet man att det går att känna ÄL, men att det inte är fel om man inte gör det. Jag menar nu inte att låta negativ mot er som känner, för ni känner saker, det är jag övertygad över, men slutsatsen ibland är orimlig. Blir ni rädda/stressade eller oroade, försök att läsa på, dock ej på familjeliv eller andra tveksamma källor, utan håll er till vetenskap och medicin. Hade jag gjort det ibörjan, så hade jag i alla fall sluppit mycket oro. Kram på er!
  • abouttogiveup
    Jojjans skrev 2019-01-07 13:40:23 följande:

    Jag har samma bim! När hade du äl?

    Jag är bara på äl+5 idag så känns för tidigt att känna något. Men nu på förmiddagen nöp det liksom till i livmodertrakten på ena sidan. Och nu börjar jag märka av ömma bröst. Men ömma bröst har jag haft många cykler av vanlig pms så det är nog inget tecken, men det där nypet var märkligt. Varade bara i nån minut.


    ÄL+9 idag så toktidigt men spänningen (i brösten) och väntan är oliiiidlig!

    Har du några ?symptom?? Tror väl mer att mina är önsketänkande, men allt känns väldigt annorlunda..
  • holocene
    toookig skrev 2019-01-07 09:58:11 följande:

    Någon som har ont i brösten, vart sitter erat onda isåfall?


    Främst bröstvårtorna men hela brösten spänner o är fruktansvärt ömma nu. Har växt också så inte så konstigt.. Kom eg efter att jag plussat. Är inte alls samma ömma bröst som vid PMS. Sambon får inte ens nudda dom nu hehe.

    Var i cykeln är du?
  • Jojjans
    Anonym (Ida) skrev 2019-01-07 13:58:06 följande:

    Jojjsan jag tycker ditt inlägg var jättebra, nu hittar jag inte den så citerade inte inlägget. Vetenskaplighet är väldigt viktigt. Kroppen fungerar oftast på ett sätt, med lite variationer. Jag läste någonstans atr någon kunde känna nör ägget transporterades genom äggledaren m.m det är omöjligt. Vi har inte den typen av känsel i våra inre organ. Smärta orsakas oftast av att de blir tryck på ett visst ställe, typ att tarmen tänjs ut mer än vanligt eller svullnad orsakar expandition. Vi kan liksom inte känna att njurarna renar blodet. När man verkligen vill och önskar sig känna något, så kan vi tolka in andra signaler som ett tecken, även om det inte kommer ifrån där vi tror. Tarmarna kan ge många sådana tecken. Det finns alltid folk som säger att de visst kan känna detta och det går ju inte att säga "det är totalt orimligt" för en känsla är en känsla och bara en själv kan känna den. Tror man tillräckligt mycket på en sak blir det sanning för en själv. Vetenskap och kunskap är därför viktigt. Vissa saker går bara inte. Det är biologisk omöjligt och även om man hävdar det, så kanske man inte förstår vad konsekvenserna av denna övertro leder till. Skulle det vara så att man "känner detta ändå och min kropp fungerar på ett annat sätt" skulle denna avvikelse leda till en hel del konselvenser, kroppen är komplext och avviker en sak, leder detta till oftast allvarliga konsekvenser. Kedjan slutar bara inte. En sak leder till en annan. Sedan kan vissa vara känsligare och mee uppmärksamma på sin kropp och dess signaler, vissa känner ÄL andra inte, oavsett så vet man att det går att känna ÄL, men att det inte är fel om man inte gör det. Jag menar nu inte att låta negativ mot er som känner, för ni känner saker, det är jag övertygad över, men slutsatsen ibland är orimlig. Blir ni rädda/stressade eller oroade, försök att läsa på, dock ej på familjeliv eller andra tveksamma källor, utan håll er till vetenskap och medicin. Hade jag gjort det ibörjan, så hade jag i alla fall sluppit mycket oro. Kram på er!


    Jag har själv skrivit att jag fantiserat om att det kanske är det jag känner, eftersom jag ofta har en lite kramplik värk under några dagar efter ägglossning. Jag tror givetvis inte att det är själva ägget jag känner - men som jag förstått det ä det delvis muskler som för ägget framåt i äggledaren (källa fof.se/tidning/2007/5/artikel/har-faster-agget), hör kommer det citat jag tänker på från den artikeln: ?Transportmedlet är flimmerhår som sopar det befruktade ägget ner till livmodern. Även muskler hjälper till genom att rytmiskt dra sig samman och föra det befruktade ägget framåt?.

    Jag är väldigt känslig och känner mycket fysiskt. Jag känner tex vilken sida jag ägglossar ifrån (fått det bekräftar vid vul i tidig graviditet att corpus luteum satt på rätt sida osv). Och det är samma sida som jag får den här värken ifrån efter ägglossning. Det är inte något jag inbillar mig i samband med att jag börjat försöka bli gravid, utan detta känner jag varje månad sen föera år. Det är först nu när jag försöker som jag försöker lista ut vad det är.
  • Banuni

    Hej igen. Känns som att jag är den enda som skriver...

    Men jag har en fråga.

    När tror ni att jag tidigast kan ta CB veckoindikator?

    Har bim på fredag och är idag på ÄL+11...

    Jag får svagt streck på stickorna (vanliga) och lite starkare på Testa tidigt så blir osäker på om det är lönt att ta digitalt.

  • Soofo
    Banuni skrev 2019-01-07 15:33:41 följande:

    Hej igen. Känns som att jag är den enda som skriver...

    Men jag har en fråga.

    När tror ni att jag tidigast kan ta CB veckoindikator?

    Har bim på fredag och är idag på ÄL+11...

    Jag får svagt streck på stickorna (vanliga) och lite starkare på Testa tidigt så blir osäker på om det är lönt att ta digitalt.


    Eftersom att CB också är en av de känsligaste testerna så bör det visa på dom också, så det kan du helt säkert göra. Kör på! .. och lycka till! :)
  • pixpoxy
    toookig skrev 2019-01-07 09:58:11 följande:

    Någon som har ont i brösten, vart sitter erat onda isåfall?


    Hela bröstet utifrån och in men inte lika mycket på ovansidan
  • Linneaalice14
    Linneaalice14 skrev 2019-01-07 09:50:35 följande:

    God morgon, nepp här e inget heller, o inga känningar så att den skall komma, ja vill du testa tidigare? Jag har lite ont i ryggen längst ner men samtidigt har jag ischias, så tror mer på den,


    Jag va på toa nu efter jobb o en ytterst liten flytning lite gul/vit

    Men samma tispunkt igår fick jag sådant fast de va ju brunt då, men gah, vad e de nu då? Eller e de slagg efter vårat sex igår kväl? Haha
    Nicole
  • Evni

    Nu började jag blöda på

    BIM +6, besvikelse! Kändes så annorlunda i kroppen denna månaden. Bara att ta ett glas vin å sen ladda om. Hänger kvar här tills en ny BIM februari startas, kul att heja på er!

  • Jagerika
    Evni skrev 2019-01-07 16:36:38 följande:

    Nu började jag blöda på

    BIM +6, besvikelse! Kändes så annorlunda i kroppen denna månaden. Bara att ta ett glas vin å sen ladda om. Hänger kvar här tills en ny BIM februari startas, kul att heja på er!


    Men ååååh! Vill också ha mens ( eller plus) och ska göra precis som du! Ta vin och ladda om :) lycka till i februari, det är en bra månad ( jag föddes då haha) :D
Svar på tråden Nya BIM januari 2019