• Jojjans

    BF augusti 2019 - stannar på FL

    Hej alla!

    Jag är 32 år och har precis plussat på äl+11. Det är första barnet för mig och min sambo och nu vill jag gärna följas åt med andra som har BF i augusti och som vill stanna på FL.

    För mig är det första barnet, så la tråden i den kategorin, men vill du vara med fast du har barn sen tidigare är du såklart välkommen!

  • Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL
  • Stradi

    Igår kom min efterlängtade son! Jag blev inskriven på bevakning på bb kl 9:30 efter vattenavgång pga att han inte fixerats och sen blev det en lång natt med hemska värkar och lite sömn. Kl 06 dagen efter var vi på förlossningen, epiduralen satts i vid runt 8, 8:30 var jag fullt öppen och 10:53 föddes han till slut <3 hade en så fantastisk barnmorskeläkare och team! Tacksam för fantastiskt stöd och en frisk bebis som har så otroligt vackra stora ögon, man är ju helt sjukt kär! <3 öm men glad! Nu ligger vi på bb igen och provar på mammalivet

    Håller tummarna för alla andra som väntar på sina älsklingar!

  • Akira Öken
    Stradi skrev 2019-08-10 11:25:20 följande:

    Igår kom min efterlängtade son! Jag blev inskriven på bevakning på bb kl 9:30 efter vattenavgång pga att han inte fixerats och sen blev det en lång natt med hemska värkar och lite sömn. Kl 06 dagen efter var vi på förlossningen, epiduralen satts i vid runt 8, 8:30 var jag fullt öppen och 10:53 föddes han till slut <3 hade en så fantastisk barnmorskeläkare och team! Tacksam för fantastiskt stöd och en frisk bebis som har så otroligt vackra stora ögon, man är ju helt sjukt kär! <3 öm men glad! Nu ligger vi på bb igen och provar på mammalivet

    Håller tummarna för alla andra som väntar på sina älsklingar!


    Stort grattis! Hoppas det är min tur snart. 10 dagar till bf. :)
  • Stradi
    Akira Öken skrev 2019-08-10 12:46:59 följande:

    Stort grattis! Hoppas det är min tur snart. 10 dagar till bf. :)


    Tack! Förstår att du längtar! Hoppas det inte är för jobbigt för dig! Ska hålla tummarna
  • Anonym (Snart fyra)

    Hej alla och grattis till alla små bebisar och lycka till till er som väntar!

    Nu har vi varit hemma sedan i fredags och det har varit skönt att komma hem. Amningen rullar på bra nu men lite ont gör det ännu.

  • Akira Öken
    Anonym (Snart fyra) skrev 2019-08-11 11:24:55 följande:

    Hej alla och grattis till alla små bebisar och lycka till till er som väntar!

    Nu har vi varit hemma sedan i fredags och det har varit skönt att komma hem. Amningen rullar på bra nu men lite ont gör det ännu.


    Skönt att höra att allt fungerar bra!
  • Norrlandsmamma

    Var till bm idag och med blodtryck som låg på gränsen alltså 140/90 så blir de en sväng till specmödra imorgon för kontroll och trolig igångsättning :)

    Så snälla håll alla tummar å tår för mig imorgon att jag får bli igångsatt.

  • Akira Öken
    Norrlandsmamma skrev 2019-08-13 12:20:07 följande:

    Var till bm idag och med blodtryck som låg på gränsen alltså 140/90 så blir de en sväng till specmödra imorgon för kontroll och trolig igångsättning :)

    Så snälla håll alla tummar å tår för mig imorgon att jag får bli igångsatt.


    Håller tummarna för igöngsättning, eller kanske till och med för att det startar under natten. :) Hur mår du annars?
  • Norrlandsmamma
    Akira Öken skrev 2019-08-13 15:56:36 följande:

    Håller tummarna för igöngsättning, eller kanske till och med för att det startar under natten. :) Hur mår du annars?


    Fick ingen tid imorgon utan ska in på kontroll nu på torsdag istället. Men som de verkar blir det igångsättning ifall det inte startar av sig själv.

    I övrigt så mår jag ärligt talat skit psykiskt nu, gråter konstant och har ont som f** både mage men värst e ryggen, mer flytningar som peppar peppar är mer åt det slemmiga hållet(ursäkta om de låter äckligt) och utöver detta så har jag inte fått sova en hel natt sedan i lördags, då magen har vänt sig ut å in bara doften av mat får mig att vela springa på toa.

    Och om de inte vore nog så ha man åkt på hemorrojder ????
  • Anonym (orolig)
    Norrlandsmamma skrev 2019-08-13 17:37:15 följande:

    Fick ingen tid imorgon utan ska in på kontroll nu på torsdag istället. Men som de verkar blir det igångsättning ifall det inte startar av sig själv.

    I övrigt så mår jag ärligt talat skit psykiskt nu, gråter konstant och har ont som f** både mage men värst e ryggen, mer flytningar som peppar peppar är mer åt det slemmiga hållet(ursäkta om de låter äckligt) och utöver detta så har jag inte fått sova en hel natt sedan i lördags, då magen har vänt sig ut å in bara doften av mat får mig att vela springa på toa.

    Och om de inte vore nog så ha man åkt på hemorrojder ????


    Hoppas du får bli igångsatt när du mår som du gör! Men en fråga bara, blir du igångsatt pga av ditt blodtryck? För jag har massa blodtryck som du i vecka 38 men min bm nämnde absolut inget om igångsättning. Jag ska bara få komma på lite tätare kontroller... blir lite orolig när du skrev sådär..
Svar på tråden BF augusti 2019 - stannar på FL