• Sprallig

    Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...

    Jag är en vuxen man som inte har det så lätt med kvinnor minst sagt. Jag är alltså 30+ och har bara haft sex en gång i mitt liv och det var när jag var 22. Efter det har det varit helt dött. Jag minns inte ens hur det känns att vara intim med en tjej.

    Detta har lett till en depression och jag skulle verkligen vilja ligga och mysa med en tjej och se om det känns bättre, jag är väl främst intresserad av närheten och att vara naken med en kvinna än själva sexet. Tycker ni att det är helt fel för någon som mig att åka till ett land där det finns lagliga bordeller?

  • Svar på tråden Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...
  • Anonym (avskyvärd tanke)

    Att köpa sex är motbjudande. Det finns hur många sidor som helst som är just för att träffa sexpartners. Har du ens testat någon av dom? Istället överväger du att köpa sex utav en stackars tjej som förmodligen gör det, antingen för att hon är tvingad till det (trafficing), eller för att ha råd att överleva och inte ser någon annan utväg. 


    Att stödja en korrupt och grovt kriminell branch där du aldrig kan veta ifall tjejen har ett val eller inte är vidrigt. Att du ens överväger det bara för att du vill ha lite närhet. 


    Sex är ingen rättighet.

  • Ignoramus

    Och du är helt obekant med fenomenet "att ljuga om sin ålder"? Tvärtom finns det ju all anledning att ljuga om man inte får som man vill genom att tala sanning.

    Ja fast du har ju testat det här med Stockholm nu? Där är utbudet bevisligen för stort för kvinnorna, de kanske har mindre krav och förväntningar på mindre orter.

    När du säger att ditt intresse är sport och du inte är vältränad så gissar jag att det är att titta på sport? Jag menar nåt du faktiskt utövar, något som du kan bli bra på, något som får ditt självförtroende att växa (och att du får ett intresse som tar dig ifrån denna destruktiva självömkan)

    Nämen testa att bli vältränad först då. Det brukar ju göra underverk. Det låter ju som den självklara saken att testa innan du ens tänker tanken på att betala för sex. Jag tycker inte om utseendehetsen själv men du och jag verkar ju inte vara speciellt lika eller dela några värderingar öht, så jag ger råd utifrån de "regler" som gäller på planet Sprallig. Börja träna, ffs! Då lär du dessutom må bättre och få större självförtroende, dvs bli mer attraktiv innan du ens fått magrutor.

    Jag är också en soffpotatis, men hade valet stått mellan joggingspåret och ett grovt och vidrigt utnyttjande en annan människa, så ja, då hade ju gympaskorna åkt på. Bara för att du har fixat en tandblekning har du inte direkt gjort allt i din makt för att träffa en tjej...


    Sprallig skrev 2019-01-26 15:57:55 följande:

    Jag tror jag har lättare för yngre. En jämnårig eller äldre har jag ingen chans på.Det är vad hon sa till mig, och jag tror hon var ärlig för jag gjorde klart för henne att jag vill inte ha sex med en minderårig.

    Men samtidigt så är ju Stockholm en stad med fler kvinnor jämfört med landsbygden då kvinnor flyttar till städer.

    Jag har intressen. Sport och politik och det är därför jag har politiska uppdrag. Nej jag är inte vältränad faktiskt, men det är majoriteten av killar inte heller.


  • Anonym (empati)
    Ignoramus skrev 2019-01-26 19:01:44 följande:

    Och du är helt obekant med fenomenet "att ljuga om sin ålder"? Tvärtom finns det ju all anledning att ljuga om man inte får som man vill genom att tala sanning.

    Ja fast du har ju testat det här med Stockholm nu? Där är utbudet bevisligen för stort för kvinnorna, de kanske har mindre krav och förväntningar på mindre orter.

    När du säger att ditt intresse är sport och du inte är vältränad så gissar jag att det är att titta på sport? Jag menar nåt du faktiskt utövar, något som du kan bli bra på, något som får ditt självförtroende att växa (och att du får ett intresse som tar dig ifrån denna destruktiva självömkan)

    Nämen testa att bli vältränad först då. Det brukar ju göra underverk. Det låter ju som den självklara saken att testa innan du ens tänker tanken på att betala för sex. Jag tycker inte om utseendehetsen själv men du och jag verkar ju inte vara speciellt lika eller dela några värderingar öht, så jag ger råd utifrån de "regler" som gäller på planet Sprallig. Börja träna, ffs! Då lär du dessutom må bättre och få större självförtroende, dvs bli mer attraktiv innan du ens fått magrutor.

    Jag är också en soffpotatis, men hade valet stått mellan joggingspåret och ett grovt och vidrigt utnyttjande en annan människa, så ja, då hade ju gympaskorna åkt på. Bara för att du har fixat en tandblekning har du inte direkt gjort allt i din makt för att träffa en tjej...


    Är du helt obekant med "att se vad man vill se och tolka som det passar"?

    Om någon säger sig vara i en viss ålder får man väl utgå ifrån att de talar sanning, varför skulle man utgå ifrån att de ljuger? Utgår du själv ifrån att alla ljuger som sin ålder? Ljuger du själv om din ålder?

    Låter snarare som att du anser att man ska utgå ifrån att folk talar sanning enbart när det passar ens egna uppfattning, annars ljuger.

    Hur vet du att personen utnyttjas? Det är väl upp till personen själv att avgöra det och inte dig? Eller menar du att du förbehåller dig rätten att avgöra det ÅT andra?
  • Anonym (avskyvärd tanke)
    Sprallig skrev 2019-01-26 15:57:55 följande:
    Jag tror jag har lättare för yngre. En jämnårig eller äldre har jag ingen chans på.
    Ignoramus skrev 2019-01-26 15:25:11 följande:

    :| Och du är helt säker på att hon var minst 15 iaf?

    Men om ditt främsta mål i livet är att träffa en tjej, flytta ifrån Stockholm då. Där känns allt så hetsigt och ytligt. Flytta till någon betydligt mindre ort på landsbygden där det inte är så piffigt. Kanske nåt ställe där du blir typ den enda mannen i ditt åldersspann med jobb och utbildning.

    Och skaffa dig ett intresse du brinner för och bli duktig på det, så att du bygger lite självrespekt. Det har du inte om du är glad att du låg med en 15-åring som ville ligga med någon äldre. Eller seriöst överväger att köpa någon annans kropp. Problemet är verkligen inte ditt runda ansikte eller att du är kort, det är din offerinställning!

    Är du väldigt vältränad i övrigt? Du skrev i någon annan tråd att du gjort en massa saker för att öka dina chanser, men jag har för mig att det mest var att du hade köpt dig till de här finslipningarna. Vad sägs om att faktiskt träna dig till en snyggare kropp? Utsätta dig för situationer där du träffar kvinnor, så att det blir lättare att prata med dem?


    Det är vad hon sa till mig, och jag tror hon var ärlig för jag gjorde klart för henne att jag vill inte ha sex med en minderårig.

    Men samtidigt så är ju Stockholm en stad med fler kvinnor jämfört med landsbygden då kvinnor flyttar till städer.

    Jag har intressen. Sport och politik och det är därför jag har politiska uppdrag. Nej jag är inte vältränad faktiskt, men det är majoriteten av killar inte heller.

    Kollade du hennes id? 


    Hur gammal var du när du hade sex med henne? oavsett om hon var 15 eller inte så var hon ett BARN och du var vuxen. Om hon stötte på dig så borde du haft vett nog som vuxen att säga nej och inte utnyttja situationen. 

  • Ignoramus

    Nej, det är jag inte helt obekant med, men det är liksom inte en frihet man kan unna sig när det rör sig om en potentiell våldtäkt med ett barn. Om en ny kollega säger att hen är 30 så rycker jag på axlarna och tänker inte mer på det. Sitter jag i kassan på systemet och en mycket ung vuxen hävdar att hen är 22 insisterar jag såklart på att få se legitimation. Rör det sig om en potentiell barnvåldtäkt är det såklart tusen gånger viktigare att verkligen fastställa ålder, istället för att svara "jaha, säger du det så..." med en axelryckning.

    Lyckligtvis är det inte upp till varken dig eller mig att lägga en värdering i huruvida personen utnyttjas eller inte, utan har en 14-åring sex med någon som är betydligt äldre så räknas det som våldtäkt mot barn. Och så ska det förstås vara.


    Anonym (empati) skrev 2019-01-26 19:10:59 följande:

    Är du helt obekant med "att se vad man vill se och tolka som det passar"?

    Om någon säger sig vara i en viss ålder får man väl utgå ifrån att de talar sanning, varför skulle man utgå ifrån att de ljuger? Utgår du själv ifrån att alla ljuger som sin ålder? Ljuger du själv om din ålder?

    Låter snarare som att du anser att man ska utgå ifrån att folk talar sanning enbart när det passar ens egna uppfattning, annars ljuger.

    Hur vet du att personen utnyttjas? Det är väl upp till personen själv att avgöra det och inte dig? Eller menar du att du förbehåller dig rätten att avgöra det ÅT andra?


  • Ignoramus

    Så du har alltså en potentiell barnvåldtäkt och snart ett sexköp på ditt cv? Jag börjar tro att det nog är bäst att du inte har sex, du verkar dessvärre helt sakna omdöme.

  • Sprallig
    Anonym (avskyvärd tanke) skrev 2019-01-26 17:05:31 följande:

    Att köpa sex är motbjudande. Det finns hur många sidor som helst som är just för att träffa sexpartners. Har du ens testat någon av dom? Istället överväger du att köpa sex utav en stackars tjej som förmodligen gör det, antingen för att hon är tvingad till det (trafficing), eller för att ha råd att överleva och inte ser någon annan utväg.


    Jag har verkligen testat allt. Det här är sista utvägen.
    Anonym (avskyvärd tanke) skrev 2019-01-26 19:16:29 följande:

    Kollade du hennes id? 


    Hur gammal var du när du hade sex med henne? oavsett om hon var 15 eller inte så var hon ett BARN och du var vuxen. Om hon stötte på dig så borde du haft vett nog som vuxen att säga nej och inte utnyttja situationen. 


     Jag har inget minne av att jag kollade ID. Jag var 22 när vi hade sex. Det var nio år sedan, vi kan glömma det.



  • Kråkungen

    Alltså... har hållit mig ifrån att svara i den här tråden innan (och har heller inte läst hela tråden), men nä... nu måste jag ändå säga ett par saker:

    i) TS efterfrågade folks åsikter om sexköp - om det är fel eller inte - så ja, åsikter om rätt och fel är ju på sin plats. Men man behöver ju inte skälla ut HONOM och säga att HAN är vidrig, även om man tycker att det är fel att köpa sex. Det räcker väl att man bara sakligt konstaterar att man själv tycker att sexköp är fel, och varför, utan en massa personangrepp?

    ii) Långt ifrån alla som jobbar med att sälja sex gör det för att de inte har nåt val. Det  finns ju tyvärr många som blir direkt tvingade till det (vilket givetvis är vidrigt), men det finns även motsatta änden av kontinuumet: de som tycker att det är världens bästa jobb. Så lite nyansering i förkastandet vore önskvärt - inte minst av respekt för dem som faktiskt väljer att jobba med det.

    iii) Att vi har lagar som skyddar barn är fantastiskt. Att vi har lagar som hindrar människor att ha sex beroende på ålder är mindre fantastiskt (men kanske ofrånkomligt för att skydda dem som faktiskt behöver skyddas - jag vet inte). Oavsett vilket finns det väl ingen anledning överhuvudtaget att hoppa på TS och utmåla honom som ett perverterat äckel för att han en gång hade sex med en tjej som kanske var 15, kanske 14, kanske en helt annan ålder, men som (och detta är ju faktiskt det enda relevanta) uppenbarligen själv ville ha sex med honom.

    Allvarligt. 

    Till TS: Du är inget äckel (iaf inte utifrån det jag läst här), och jag lider verkligen med dig. PM:a mig om du vill - om inte annat kan vi kanske tillsammans spåna på var problemet ligger :) 

  • Ignoramus

    Du har ju verkligen inte testat allt! Testa att bli riktigt vältränad, med självförtroendet etc som det innebär. Eller är det för jobbigt? Lättare att boka flygbiljett?


    Sprallig skrev 2019-01-26 20:48:34 följande:

    Jag har verkligen testat allt. Det här är sista utvägen. Jag har inget minne av att jag kollade ID. Jag var 22 när vi hade sex. Det var nio år sedan, vi kan glömma det.


  • Anonym (Nej)
    Ignoramus skrev 2019-01-26 21:02:38 följande:

    Du har ju verkligen inte testat allt! Testa att bli riktigt vältränad, med självförtroendet etc som det innebär. Eller är det för jobbigt? Lättare att boka flygbiljett?


    Måste hålla med om det här. Ts, varför har du inte gjort det som Ignoramus skriver?

    Vad har du gjort egentligen, vad menar du egentligen med att du testat allt?!
Svar på tråden Vad tycker ni om sexköp? Jag funderar på det...