• Förstabarnet28

    Försöker bli gravid ?

    Hej alla där ute som försöker bli gravida som jag , tänkte skapa en tråd för o se ifall de finns fler där ute som jag.

    Har försökt bli gravid sen i augusti ( tog ut kopparspiral i juli) men det har inte tagit sig ännu .

    Har läst lite om Rosenrot & Bisolvon metoden så jag testade detta denna månaden, även min man fick ta bisolvon o han hade inga problem med de :) .

    Beräknad mens är 24 januari så jag är otroligt ivrig o se ifall det verkligen funkade :)

    Hur går det för er ?

  • Svar på tråden Försöker bli gravid ?
  • Värphönan

    Hoppar in här :)

    Vi har försökt sen augusti och nu är första månaden med bisolvon och RR. Har ägglossning vilken stund som helst nu och försökt sexa till det var och varannan stund nu senaste veckan. Fick 6 dagar med blinkande smileys innan jag äntligen fick en fast gubbe igår kväll.

    Hoppas vi alla haft vår sista mens för det här året nu!

  • Förstabarnet28
    Värphönan skrev 2019-01-23 21:59:31 följande:

    Hoppar in här :)

    Vi har försökt sen augusti och nu är första månaden med bisolvon och RR. Har ägglossning vilken stund som helst nu och försökt sexa till det var och varannan stund nu senaste veckan. Fick 6 dagar med blinkande smileys innan jag äntligen fick en fast gubbe igår kväll.

    Hoppas vi alla haft vår sista mens för det här året nu!


    Hjärtligt välkommen :)

    Va kul o höra :D !!!! Hopppas håller tummar o tår !

    När har du BIM ?
  • SherreMol
    Förstabarnet28 skrev 2019-01-23 20:44:15 följande:

    HHAHAH man kan ju tycka lite synd men d är ingenting jämfört med vad vi får gå igenom :P

    Det blir ju lite jobbigt och hålla på hela tiden man vill ju njuta oxå o inte känna att d blir en bebis fabrik typ . Har en vän som ska föder nu i februari hon berätta att hon ba låg där o vänta in när hennes man skulle komma hahah d är så hemskt när det blir så ..


    Hahahaha det är inte synd om dem alls! Den dagen dr tar en termometer i rumpan varje morgon och kissar på ÄL tester dagligen, den dagen kan de klaga hahahah

    Ja men exakt, det är en svår balans att alltid få det att hända naturligt men att ändå ha en plan på när man behöver mysa.

    Hahahaahahah ja men man är rädd att hamna där när man försökt en längre tid. Typ ligga och kolla på tv medan mannen myser på hahah!

    Vi försöker mest ta det för vad det är. Extra mycket mys tajmat hela månader för att skapa en bebis men som vi även njuter av.
  • Förstabarnet28


    Godmorgon på er alla tog ett test imorse och d visade positivt , små skakar lite kan inte förstå att det är sant ännu vill inte ha för höga hopp heller hoppas allt går bra nu, önskar er alla lycka tjejer <3
  • SherreMol
    Förstabarnet28 skrev 2019-01-24 07:53:42 följande:

    Godmorgon på er alla tog ett test imorse och d visade positivt , små skakar lite kan inte förstå att det är sant ännu vill inte ha för höga hopp heller hoppas allt går bra nu, önskar er alla lycka tjejer <3


    Grattis!!! Vas glad jag är för din skull!
  • Desire223

    Hoppar gärna in här! Har försökt sen februari 2018, har sällan ägglossning. Börjat med rosenrot och fick stark ökning på äl-test imorse så ska försöka köra varannan dag nu, men ibland får jsg ingen äl trots ökning så hoppas!

  • Förstabarnet28
    SherreMol skrev 2019-01-24 08:31:37 följande:

    Grattis!!! Vas glad jag är för din skull!


    Åh tack så jätte mycket <3 hoppas allt går vägen nu bara vågar inte bli för glad heller ...

    Hoppas allt går som du vill o önskar ! :)
  • Förstabarnet28
    Desire223 skrev 2019-01-24 10:27:57 följande:

    Hoppar gärna in här! Har försökt sen februari 2018, har sällan ägglossning. Börjat med rosenrot och fick stark ökning på äl-test imorse så ska försöka köra varannan dag nu, men ibland får jsg ingen äl trots ökning så hoppas!


    Testa 2 st Bisolvon tabletter oxå för både dig o mannen löser upp slem i hela kroppen kan hjälpa lite oxå , håller tummarna för dig :)
  • Solin1

    Grattis, hoppas det fortsätter bra nu!Skrattande


    Förstabarnet28 skrev 2019-01-24 07:53:42 följande:
    Godmorgon på er alla tog ett test imorse och d visade positivt , små skakar lite kan inte förstå att det är sant ännu vill inte ha för höga hopp heller hoppas allt går bra nu, önskar er alla lycka tjejer <3
Svar på tråden Försöker bli gravid ?