• Ava44

    Äggdonation S:t Petersburg 2019

    Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

  • Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-04 20:04:16 följande:

    Nej har inte gjort det ska göra mitt första försök ÄD i slutet på Augusti så vi är på g nu så spännande!!

    Men jag har varit i kontakt med apotek och kliniker här i Sverige och gjord beräkningar på medicinen så att det blir billigare för mig. Runt 12 000kr kostar det i SV för ett försök 980 euro om du tar vissa av NL och vissa från Frankrike.

    Progesteronet är billagare i Frankrike och då får du Prolutex för 444 euro 52 ampuller I SV kostar det 1500 för 7 st 10500kr plus 1300kr för att det ska skriva ut receptet.


    Vad är det mer för mediciner du behöver ta under en äggdonationen? Vi har förhoppningsvis vårt skypesamtal om ett par veckor. Gissar att vi blir rekommenderade ivf eller äggdonation. Ivf har inte funkat härhemma. Vi har inte fått ut så många ägg och bara en enda liten blastocyst i ett av försöken. De andra två fick vi in tvådagars. Så mentalt är jag inställd på donation. Mest för att vi inte har fått så bra resultat på ivferna. Fick ni babygaranti-paketet?
  • PeeWee44
    Skogskantarellen skrev 2019-07-04 20:35:18 följande:

    Hej kära grupp,

    Ni som gjort hysteroskopi, vad har ni fått för medicinsk behandling efter det? Jag tänker på antibiotika-, antiviralbehandling etc. Jag fick Bactrim och Flagyl i ngr dgr men det var allt. Jag pratade häromdagen med OLGA klinik i Ryssland och dom sa att på deras klinik så sätter man in antibiotika i upp till 15 dgr. Detta med anledningen att ärrvävnaden som skapats i livmodern har uppstått p g a en inflammation. Om man inte behandlar inflammationen, utan bara tar bort ärrvävnaden så har man inte löst problemet. Jag hade själv väldigt mkt ärrvävnad i samband med min hysteroskopi (här i Sverige) för ngr månader sen. Är orolig nu över pågående inflammation i livmodern som kan försämra mina chanser att bli gravid.

    Tacksam om ni kan uppge namn på antibiotikan ni fått och i hur många dgr ni fått ta läkemedlet.

    Tack på förhand! <3


    Hej. Kommer inte ihåg vad jag fick för antibiotika, fick bara det den första hyston inte efter andra. I St Petersburg får du även en medicin som bara finns där. Men jag gjorde första hyston för ett år sen och andra i december.
  • maccookie
    UndrandeSökare skrev 2019-07-04 20:19:25 följande:

    Prolutex Progesteronsprutor finns väl inte i Sverige?


    Det är ett licens preparat och går att beställa via apoteket därför kostar det

    1300 kr bara för receptet. Sen måste du till apoteket och ge dom licensen sen beställer dom Prolutex.
  • UndrandeSökare
    maccookie skrev 2019-07-04 20:51:34 följande:

    Det är ett licens preparat och går att beställa via apoteket därför kostar det

    1300 kr bara för receptet. Sen måste du till apoteket och ge dom licensen sen beställer dom Prolutex.


    Tack för svaret.
  • maccookie
    R84 skrev 2019-07-04 20:36:40 följande:

    Vad är det mer för mediciner du behöver ta under en äggdonationen? Vi har förhoppningsvis vårt skypesamtal om ett par veckor. Gissar att vi blir rekommenderade ivf eller äggdonation. Ivf har inte funkat härhemma. Vi har inte fått ut så många ägg och bara en enda liten blastocyst i ett av försöken. De andra två fick vi in tvådagars. Så mentalt är jag inställd på donation. Mest för att vi inte har fått så bra resultat på ivferna. Fick ni babygaranti-paketet?


    Det är induviduellt med mediciner men misstänker att det är samma med vissa avvikelser mellan 8-10 olika mediciner vid ÄD. Vi fick garanti paketet men valde att ta garanti 4 blasto med färska ägg från vald donator.
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-04 20:51:34 följande:

    Det är ett licens preparat och går att beställa via apoteket därför kostar det

    1300 kr bara för receptet. Sen måste du till apoteket och ge dom licensen sen beställer dom Prolutex.


    Då låter det ju väldigt mycket enklare att beställa från nätet.....
  • R84
    Erma82 skrev 2019-07-04 20:19:21 följande:

    Vi får hoppas att Sankt Petersburg är lösningen för oss båda!


    Ja!! Tror att det kan vara det!!
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-04 21:15:45 följande:

    Det är induviduellt med mediciner men misstänker att det är samma med vissa avvikelser mellan 8-10 olika mediciner vid ÄD. Vi fick garanti paketet men valde att ta garanti 4 blasto med färska ägg från vald donator.


    Oj! Såpass många!! Ja det medicinerar ju på ett helt annat sätt där.

    Får jag fråga hur ni tänkte när ni valde? Vad fick er att landa på det framför babygaranti? Självklart okej att säga att du inte vill svara, men tänkte att jag ställer frågan. :) För vi har pratat om det fram och tillbaka (vet som sagt inte vad de kommer att rekommendera men vi har ändå diskuterat ?utbudet?). Kombinationspaketet ivf+äggdonation, bara ivf, äggdonation med garanti på blasto eller äggdonation med babygaranti...... men så svårt!!
  • maccookie
    R84 skrev 2019-07-04 21:24:20 följande:
    Oj! Såpass många!! Ja det medicinerar ju på ett helt annat sätt där.

    Får jag fråga hur ni tänkte när ni valde? Vad fick er att landa på det framför babygaranti? Självklart okej att säga att du inte vill svara, men tänkte att jag ställer frågan. :) För vi har pratat om det fram och tillbaka (vet som sagt inte vad de kommer att rekommendera men vi har ändå diskuterat ?utbudet?). Kombinationspaketet ivf+äggdonation, bara ivf, äggdonation med garanti på blasto eller äggdonation med babygaranti...... men så svårt!!
    För det första så är mitt AMH väldigt lågt då jag är äldre så de valet va enkelt att ta ÄD. Sen när det gäller vilket paket så tänkte vi lite ekonomi och lite strategi. Vad jag har hört och läst så är dom duktiga på de dom gör. Jag har Inga andra skäl som ligger bakom till varför jag inte kan bli gravid utan jag är bara äldre och har lågt AMH. Så det va så vi tänkte när vi valde garanti 4 blasto.
    Du kommer får mera klarhet när du har haft dina möten med alla så va det för oss med.
  • R84
    maccookie skrev 2019-07-05 11:30:55 följande:

    För det första så är mitt AMH väldigt lågt då jag är äldre så de valet va enkelt att ta ÄD. Sen när det gäller vilket paket så tänkte vi lite ekonomi och lite strategi. Vad jag har hört och läst så är dom duktiga på de dom gör. Jag har Inga andra skäl som ligger bakom till varför jag inte kan bli gravid utan jag är bara äldre och har lågt AMH. Så det va så vi tänkte när vi valde garanti 4 blasto.

    Du kommer får mera klarhet när du har haft dina möten med alla så va det för oss med.


    Mmmmm..... bra tanke! Tack för att du delade med dig!

    Vår utredning via landstinget visar inget fel på oss. Speciellt inte min man som de tyckte skulle bli donator eftersom hans spermier var så bra (hej käftsmäll till mig som sitter bredvid vid äggplocket, tokstimulerad och knäckt för att de bara fick ut sex ägg). Ultraljudet visade något sänkt äggreserv men när vi gjorde utredningen vintern 2017 såg de trots det inga hinder för oss att bli gravida. Men så blev inte fallet. Vi har inte hunnit ha något avslutssamtal med den kliniken pga sommarstängt och vi orkar inte vänta så vi söker hjälp nu direkt. Sen verkar min ena äggstock inte riktigt lika aktiv och igång som den andra. Den har inte svarat lika bra på ivfen och nu när jag gjorde ultraljudet inför skypesamtalet hittade läkaren på den privata kliniken inga äggblåsor på den sidan och de sa att det kan bero på att den äggstocken inte är lika aktiv. Så min gissning är att så är fallet. Men är 35 år så ur den aspekten och med det du berättar kanske blasto-garantin ändå kan vara en väg att gå. Det är ju rätt stor prisskillnad ändå..... Var det behandlingen som de rekommenderade er?
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019