• Anonym (Bedtime)

    Dela rum med frugan

    Frun var på kurs för ett par månader sedan. Det var galej på kvällen och hon träffade på en gammal kollega, kanske 8 år sedan de jobbade tillsammans. Han skulle bo på ett annat hotell men det blev sent och de var rätt dragna. Då erbjöd min fru honom att sova på hennes rum (dubbelsäng) vilket han gjorde. Hon har inte berättad detta för mig, kanske har jag inte med det att göra. Har fått veta på omvägar. Jag är rätt säker på att det inte var nåt sexuellt men det känns ändå inte bra. Hur skulle ni känna? Är jag för svartsjuk? Tar jag upp det med henne kommer hon bli sur och tycka att jag är kontrollerande och svartsjuk. Hade det varit en kvinnlig kollega hade jag inte brytt mig.

  • Svar på tråden Dela rum med frugan
  • Anonym (Sad)

    Kommit fram en del skit, har hon haft något annat som inte tål dagsljus?

  • MiaMammut

    Bara en liten fundering. Eftersom din fru nekar så ihärdigt. Vem berättade för dig att kollegan delat säng med din fru? Vad har denna person för motiv? Kan den personen ha ljugit? Och även om nu kollegan setts komma ut ur rummet, så menar källan sig veta att de sov i samma säng?

  • Anonym (G-punkt)

    Självklart har dom knullat vilt

  • Anonym (Bedtime)

    Tack för att ni undrar hur det går.
    Inte mycket är förändrat, hon letar boende, svårt när ekonomin inte tillåter köp av hus eller bostadsrätt och trycket på hyreslägenheter är stort. Hon (och även jag för barnens skull) vill att det ska vara ett hyfsat område o.s.v. Dock väldigt jobbigt att bo under samma tak ni när detta ska ske, livet blir som pausat. Jag kommer att köpa loss huset och bo kvar.

    Jag har inte fått veta något mer eller fått några förklaringar om vad som hände från hennes sida. Har inte frågat så mycket heller, vet ju svaren. Känns ändå på nåt sätt förnedrande att inte få sanningen ens i detta läge.

    Omgivningen vet vad som ska hända. De som jag pratar med och undrar säger jag som det är till, mer eller mindre beroende på vem det är. De hon pratar med får höra versionen om min extrema svartsjuka...

    Har ändå börjat tänka lite framåt, planera för hur jag ska göra om hemma för att göra det till mitt, planerat en massa praktiska saker som behöver ordnas när hon flyttar o.s.v. 

    Går med jämna mellanrum i stödsamtal för att få prata av mig, ger en viss hjälp.

    Ja ja... jag kämpar på

  • Anonym (Ka)
    Anonym (Bedtime) skrev 2019-10-22 22:31:51 följande:

    Tack för att ni undrar hur det går.
    Inte mycket är förändrat, hon letar boende, svårt när ekonomin inte tillåter köp av hus eller bostadsrätt och trycket på hyreslägenheter är stort. Hon (och även jag för barnens skull) vill att det ska vara ett hyfsat område o.s.v. Dock väldigt jobbigt att bo under samma tak ni när detta ska ske, livet blir som pausat. Jag kommer att köpa loss huset och bo kvar.

    Jag har inte fått veta något mer eller fått några förklaringar om vad som hände från hennes sida. Har inte frågat så mycket heller, vet ju svaren. Känns ändå på nåt sätt förnedrande att inte få sanningen ens i detta läge.

    Omgivningen vet vad som ska hända. De som jag pratar med och undrar säger jag som det är till, mer eller mindre beroende på vem det är. De hon pratar med får höra versionen om min extrema svartsjuka...

    Har ändå börjat tänka lite framåt, planera för hur jag ska göra om hemma för att göra det till mitt, planerat en massa praktiska saker som behöver ordnas när hon flyttar o.s.v. 

    Går med jämna mellanrum i stödsamtal för att få prata av mig, ger en viss hjälp.

    Ja ja... jag kämpar på


    Tack för uppdateringen. Hoppas du uppdaterar om du får reda på något nytt.
    Många har ju följt din tråd.
    Bra att du ser framåt, och att stödsamtalen hjälper något.

    Men undrar bara...Dom som får din version...Hur reagerar dom?
  • Anonym (Bedtime)
    Anonym (Ka) skrev 2019-10-22 23:11:48 följande:
    Tack för uppdateringen. Hoppas du uppdaterar om du får reda på något nytt.
    Många har ju följt din tråd.
    Bra att du ser framåt, och att stödsamtalen hjälper något.

    Men undrar bara...Dom som får din version...Hur reagerar dom?
    Det beror på vilka jag pratat med. De närmsta blir upprörda och tar mitt parti, de lite längre ifrån är mer neutrala men beklagar och hoppas det ska bli bra. 
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Bedtime) skrev 2019-10-22 23:26:00 följande:
    Det beror på vilka jag pratat med. De närmsta blir upprörda och tar mitt parti, de lite längre ifrån är mer neutrala men beklagar och hoppas det ska bli bra. 
    Ja, det är väl som väntat. Har ni lagt in om skilsmässa?
    Visst är det för jäv-gt att inte ens få ett erkännande att hon hade nattbesök den natten. Och det trots att du vet med säkerhet.
Svar på tråden Dela rum med frugan