• emphz

    Letrozol - följas åt?

    Hej.

    Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

    Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

  • Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-23 10:19:29 följande:
    kör dubbeldos :) okej det låter ju super att du fått den bekräftad! okej men en gång räcker ju!! :) jag är typ orolig att vi ligger för mkt, varje dag runt ovitrelle, så tänker att sperman blir trött och seg hahah
    Jaa men hoppas bara att de små rackarna överlevde två dygn i värsta fall där inne... ;) 

    Oj BRA jobbat! Det tror jag inte de blir haha!
  • light

    Tack Amanda och akalei :)

    Första kuren gick det på alltså. Sjukt. Hoppas det går för er alla snart också <3

    Vi låg varje dag från cd 9-17, hade äl cd 15. Sen hade jag ju tidigt missfall i april också så vet inte om jag var lite mer fertil pga det.. har inte blivit gravid på 1,5 års försök innan så det känns så konstigt att jag blivit det 2 ggr nu med en mens emellan. Första gången var utan letrozol. Hade bara börjat äta levaxin för att sänka tsh lite. Så det verkar som levaxin+letrozol var en bra kombo för mig (pco).

  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-23 12:22:53 följande:
    Tack :) Jag tog första testet 9-10 dagar efter äl, det visade svagt positivt :) Använde predictor early eller vad det heter då. Dessa från babyplan visade pos först 12 dagar efter äl.
    Okej tack!! Hade äl i torsdags och räknar ned dagarna tills man kan ta ett testa tidigt... Men hur lång lutealfas brukar du ha? Jag brukar bara ha 10-12 dagar.
  • light
    Asplövet18 skrev 2020-06-23 12:33:54 följande:

    Okej tack!! Hade äl i torsdags och räknar ned dagarna tills man kan ta ett testa tidigt... Men hur lång lutealfas brukar du ha? Jag brukar bara ha 10-12 dagar.


    Vet typ inte vad lutealfas betyder haha, men jag har mellan 28-31 dagars cykel, oftast 29 dagar. Hade äl dag 15 denna mån. Säger det nånting om lutealfasen? :D
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-23 12:38:49 följande:
    Vet typ inte vad lutealfas betyder haha, men jag har mellan 28-31 dagars cykel, oftast 29 dagar. Hade äl dag 15 denna mån. Säger det nånting om lutealfasen? :D
    Jaha ok :) lutealfasen är dagarna från ägglossning fram till mensen! vissa menar på att en för kort lutealfas kan göra det svårare att bli gravid :/ Men din verkar ju helt normal då, typ 14/15 dagar :) Jag har liksom bim innan du ens fick plus på dag 12 haha :( 
  • light
    Asplövet18 skrev 2020-06-23 13:01:11 följande:

    Jaha ok :) lutealfasen är dagarna från ägglossning fram till mensen! vissa menar på att en för kort lutealfas kan göra det svårare att bli gravid :/ Men din verkar ju helt normal då, typ 14/15 dagar :) Jag har liksom bim innan du ens fick plus på dag 12 haha :( 


    Då är jag med. Men du jag tror inte du ska snöa in dig för mycket på det.. jag har fastnat på massa orsaker till varför jag inte blir gravid också. Har dels en autoimmun sjukdom som gör att mitt immunförsvar är överaktivt och ger sig på mina friska celler. Har varit helt säker på att det är därför jag inte blir gravid, för att immunförsvaret attackerar de främmande cellerna och avbryter det som kunde blivit en graviditet. Plus PCO på det fick jag reda på i februari i år = 1% chans att bli gravid typ i mitt huvud.

    Kan du ändå börja testa med de tidiga testerna (6 dagar innan bim) som vanligt eller måste du räkna från äl och framåt då när du har kortare emellan? Är inte så insatt..

    Hur länge har ni försökt?
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-23 13:51:33 följande:
    Då är jag med. Men du jag tror inte du ska snöa in dig för mycket på det.. jag har fastnat på massa orsaker till varför jag inte blir gravid också. Har dels en autoimmun sjukdom som gör att mitt immunförsvar är överaktivt och ger sig på mina friska celler. Har varit helt säker på att det är därför jag inte blir gravid, för att immunförsvaret attackerar de främmande cellerna och avbryter det som kunde blivit en graviditet. Plus PCO på det fick jag reda på i februari i år = 1% chans att bli gravid typ i mitt huvud.

    Kan du ändå börja testa med de tidiga testerna (6 dagar innan bim) som vanligt eller måste du räkna från äl och framåt då när du har kortare emellan? Är inte så insatt..

    Hur länge har ni försökt?
    Nej man kanske inte borde det men det är svårt! Har också pcos :( ibland egen äl och ofta inte. Jo jag tänkte om jag skulle testa det kanske imorgon eller så.

    I september blir det 3 år, ni då?
  • light
    Asplövet18 skrev 2020-06-23 14:04:47 följande:

    Nej man kanske inte borde det men det är svårt! Har också pcos :( ibland egen äl och ofta inte. Jo jag tänkte om jag skulle testa det kanske imorgon eller så.

    I september blir det 3 år, ni då?


    Ja det är svårt jag vet :( Man greppar ju efter vad som helst för att man vill veta vad som är fel.

    Vi har försökt 1,5 år så absolut inte lika länge som er. Fan vad ni kämpar! Jag sa till min sambo efter första kuren att jag vill bara försöka med letrozol i Max 3 mån sen ger jag upp! Mådde så dåligt av dem.. ville börja äta p-piller för att lindra pco symtomen istället, men så gick det. Hoppas det håller sig nu bara!

    Vi har en son också som är 8. Han blev till naturligt och oplanerat..

    Jag har även ätit gravidvitaminer + extra omega3 och D-vitamin varje dag sen i mars, och dragit ner på kolhydrater. Vet inte om det hjälpt men kanske.. läste om det. Har också börjat jobba hemifrån och blivit mindre stressad pga det. Tror det är bra för pco-hormon-kaoset.
  • akalei
    Asplövet18 skrev 2020-06-23 13:01:11 följande:

    Jaha ok :) lutealfasen är dagarna från ägglossning fram till mensen! vissa menar på att en för kort lutealfas kan göra det svårare att bli gravid :/ Men din verkar ju helt normal då, typ 14/15 dagar :) Jag har liksom bim innan du ens fick plus på dag 12 haha :( 


    Tror jag också har kort lutealfas. Har dock bara lyckats hitta min ägglossning en gång någonsin så är lite osäker, men den gången var lutealfasen bara 10 dagar. Men 10 dagar sägs väl vara gränsfall, det är väl typ under det som det kan börja bli problem så om du har 10-12 så borde det vara fine tycker jag :)
  • Asplövet18
    akalei skrev 2020-06-23 14:32:05 följande:
    Tror jag också har kort lutealfas. Har dock bara lyckats hitta min ägglossning en gång någonsin så är lite osäker, men den gången var lutealfasen bara 10 dagar. Men 10 dagar sägs väl vara gränsfall, det är väl typ under det som det kan börja bli problem så om du har 10-12 så borde det vara fine tycker jag :)
    Det känns bara som att det är helt orimligt att det skulle ta bara 10 dagar från äl att vete om man är gravid eller inte haha. 
Svar på tråden Letrozol - följas åt?