• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-30 13:48:30 följande:
    Juste!!

Ja, med dunder och brak :( blev bara 26d cykel denna gången, har nog aldrig haft så kort under dessa år vi försökt. Så det verkar ju som att letrozolen ändå gjorde sitt?
    jaa men det är ju jätteskönt med kortare cykel, vi som är van med långa!! :) åh tråkigt med mensen, hur mår du? 
  • Asplövet18
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-06-30 14:12:27 följande:
    Vad hade du för äl-känningar? Jag börjar känna lite sekret och att det gör lite "ont" på sidan där ena äggstocken ligger
    Att det liksom krampar vid äggstockarna, som en lätt mensvärk typ fast mer på sidorna. ibland mer på en sidan men sist var det på båda :) Tror det är 100% normalt vid stimulering :)
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-30 14:36:03 följande:
    jaa men det är ju jätteskönt med kortare cykel, vi som är van med långa!! :) åh tråkigt med mensen, hur mår du? 
    Eller hur :) Gullig du är som frågar, ärligt talat har jag lust att strunta i jobbet och lägga mig i soffan och käka glass, det kommer jag dock inte göra. Men börjar nästan känna att nä nu orkar jag inte försöka längre, kommer ju aldrig hända :(
  • Anonym (Ajaj)
    Asplövet18 skrev 2020-06-30 15:12:18 följande:

Att det liksom krampar vid äggstockarna, som en lätt mensvärk typ fast mer på sidorna. ibland mer på en sidan men sist var det på båda :) Tror det är 100% normalt vid stimulering :)

Är det hela tiden eller kommer det och går?

För mig så kommer det och går

Jag är orolig att det inte ska fungera den här gången för jag känner mindre symptom :(
  • Asplövet18
    Asplövet18 skrev 2020-06-30 15:13:51 följande:
    Eller hur :) Gullig du är som frågar, ärligt talat har jag lust att strunta i jobbet och lägga mig i soffan och käka glass, det kommer jag dock inte göra. Men börjar nästan känna att nä nu orkar jag inte försöka längre, kommer ju aldrig hända :(

Edit* Kommer sätta på någon skön serie, ta ett glas vin och kramas lite med min sambo och lyssna till regnvädret som råder här. Envis som jag är kommer jag antagligen fortsätta försöka, har beställt mer letrozol från apotea.

Man kan ju läsa att letrozol ökar chansen med 10-15%, så hur många gånger borde man behöva försöka för att sannolikheten ska bli 100% egentligen?? Tyvärr har jag knappt minnen av statistiken från universitetet haha.
  • Asplövet18
    Anonym (Ajaj) skrev 2020-06-30 15:22:01 följande:
    Är det hela tiden eller kommer det och går?

För mig så kommer det och går

Jag är orolig att det inte ska fungera den här gången för jag känner mindre symptom :(
    Det kom och gick runt de dagar jag fick max på ägglossningstest. Var inte jättestarka känningar, tror inte man måste ha det för att det ska bli äl. Sen om det lyckas eller inte har jag verkligen inga bra råd om tyvärr :( 
  • Asplövet18

Fick lite hjälp med hjärngympan av en vän som är rysligt duktig på matte.

Efter 20 försök är sannolikheten att misslyckas endast 2%. Så det är väl bara att ge det 19 månader till då tänker jag xD

• amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-30 15:22:54 följande:

Edit* Kommer sätta på någon skön serie, ta ett glas vin och kramas lite med min sambo och lyssna till regnvädret som råder här. Envis som jag är kommer jag antagligen fortsätta försöka, har beställt mer letrozol från apotea.

Man kan ju läsa att letrozol ökar chansen med 10-15%, så hur många gånger borde man behöva försöka för att sannolikheten ska bli 100% egentligen?? Tyvärr har jag knappt minnen av statistiken från universitetet haha.
    förstår det!! man blir så himla uppgiven och less och tänker verkligen att det aldrig kommer gå. jag har redan ställt in mig på att denna cykel också misslyckades och börjar tänka på nästa typ, så jobbigt :/

jaså? det är ju super om det är så! jag trodde chansen va typ lika stor med som utan letrozol men man har alltså större chans med letro? 

visste inte att man kunde beställa recept från apotea faktiskt! hade du fått ett nytt recept på det som du kan hämta ut? :) 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-30 15:55:08 följande:
    förstår det!! man blir så himla uppgiven och less och tänker verkligen att det aldrig kommer gå. jag har redan ställt in mig på att denna cykel också misslyckades och börjar tänka på nästa typ, så jobbigt :/

jaså? det är ju super om det är så! jag trodde chansen va typ lika stor med som utan letrozol men man har alltså större chans med letro? 

visste inte att man kunde beställa recept från apotea faktiskt! hade du fått ett nytt recept på det som du kan hämta ut? :) 
    Jag funderar ofta på attraktionslagen, tycker den oftast fungerar för mig/oss. Förutom nu. Undrar om det verkligen är så att när man "ger upp" mentalt, så händer det? Eller om man ska tänka "Nu händer det"? Du har väl bim snart? Känner du någonting?

Alltså jag vet inte till 100 om det stämmer men jag hittade någon pdf från ett sjukhus där de skrivit om behandlingen och där stod det 10-15% extra. I vanligt fall har man väl ca 20% chans per ägglossning, men det stämmer väl inte för oss pco personer antar jag.

Läkaren hade skrivit ut två uttag på en gång, så tänker att jag plockar ut det nu och när hon frågar om jag har kvar så har jag ju det, en viss tid, sen kan jag väl bara säga att jag tappat bort dem eller något haha. Ja det är supersmidigt, gratis hemleverans en dag efter var det också :) Så på torsdag blir det att börja om.
  • light

Nee tjejer jag hänger kvar i tråden ett tag till.. fick missfall igen. På 5+1.. sitter på ett tåg och har blött igenom trosorna. Har bara trosskydd med mig. Är framme om 20 min som tur är men alltså fan för det här. Jävla skithelvete! :( :( :(

Svar på tråden Letrozol - följas åt?