• emphz

Letrozol - följas åt?

Hej.

Vi ska precis påbörja letrozol behandling igen för att försöka få ett syskon till vår dotter - född 17.

Npgon som vill följas åt? Behöver givetvis inte vara syskonförsök.

• Svar på tråden Letrozol - följas åt?
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-23 14:19:46 följande:
    Ja det är svårt jag vet :( Man greppar ju efter vad som helst för att man vill veta vad som är fel.

Vi har försökt 1,5 år så absolut inte lika länge som er. Fan vad ni kämpar! Jag sa till min sambo efter första kuren att jag vill bara försöka med letrozol i Max 3 mån sen ger jag upp! Mådde så dåligt av dem.. ville börja äta p-piller för att lindra pco symtomen istället, men så gick det. Hoppas det håller sig nu bara!

Vi har en son också som är 8. Han blev till naturligt och oplanerat..

Jag har även ätit gravidvitaminer + extra omega3 och D-vitamin varje dag sen i mars, och dragit ner på kolhydrater. Vet inte om det hjälpt men kanske.. läste om det. Har också börjat jobba hemifrån och blivit mindre stressad pga det. Tror det är bra för pco-hormon-kaoset.
    Ja verkligen :(

Skönt att du i alla fall har blivit gravid en gång, det ger ju lite mer hopp <3 
    Åh vad får du för symptom? Jag blir ordentligt grinig och om jag tar pillrerna på morgonen istället för kvällen svettas jag extra mycket. 

Ok duktigt! JAg har slutat med koffein nästan helt, unnar mig en cola zero burk ett par gånger i veckan men det är ju betydligt mindre än kaffe. Äter zink, selen, d-vitamin, magnesium, ashwaganda, inositol, torskleverolja varje dag. Tar rosenrot eller munkpeppar fram till äl samt en dunderdos d-vitamin cd 12/13 ca. Tycker du att det hjälper att utesluta kolhydrater? Jag har slutat med gluten till vardags men slarvar lite på helgen. Älskar potatis och blir så mätt på det men om det hjälper är jag villig att prova allt......
  • Asplövet18

Jag blir så leds på mig själv. Har inget tålamod alls. Har bim mellan 1/7 och 3/7 och tog ett testa tidigt idag, ej första urinet då jag vaknade vid 6:30 och sedan kissade igen vid 7:30 utan att dricka emellan och det var ju såklart negativt :( tappar ju hopp, tycker ju att är man gravid borde det synas direkt haha. Men nu känns det verkligen som att denna månad misslyckades också Gråter

• amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-24 08:36:17 följande:

Jag blir så leds på mig själv. Har inget tålamod alls. Har bim mellan 1/7 och 3/7 och tog ett testa tidigt idag, ej första urinet då jag vaknade vid 6:30 och sedan kissade igen vid 7:30 utan att dricka emellan och det var ju såklart negativt :( tappar ju hopp, tycker ju att är man gravid borde det synas direkt haha. Men nu känns det verkligen som att denna månad misslyckades också Gråter

oj men då är det ju alldeles för tidigt att ta test tror jag! förstår att du blev besviken men än skulle jag inte ge upp :) är det inte 5 dagar innan man kan testa med testa tidigt? om du tex har bim 3e så är det ju typ på söndag du skulle kunna testa med testa tidigt! 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-24 09:46:12 följande:
    oj men då är det ju alldeles för tidigt att ta test tror jag! förstår att du blev besviken men än skulle jag inte ge upp :) är det inte 5 dagar innan man kan testa med testa tidigt? om du tex har bim 3e så är det ju typ på söndag du skulle kunna testa med testa tidigt! 
    Det står 6 dagar på predictor early, om bim är på onsdag så borde ju 6 dagar vara imorgon :( 
  • amandakollb
    Asplövet18 skrev 2020-06-24 09:59:44 följande:
    Det står 6 dagar på predictor early, om bim är på onsdag så borde ju 6 dagar vara imorgon :( 
    ja men om du har bim den 3e så borde det vara på lördag du tidigast kan se=) jag skulle vänta några dagar, än är det inte kört! 
  • Asplövet18
    amandakollb skrev 2020-06-24 10:52:50 följande:
    ja men om du har bim den 3e så borde det vara på lördag du tidigast kan se=) jag skulle vänta några dagar, än är det inte kört! 
    Ja jag får göra det... Usch hatar detta just nu!! Hur ska man peppa sig själv att fortsätta i vad som känns som en evighet?
  • light
    Asplövet18 skrev 2020-06-24 08:36:17 följande:

Jag blir så leds på mig själv. Har inget tålamod alls. Har bim mellan 1/7 och 3/7 och tog ett testa tidigt idag, ej första urinet då jag vaknade vid 6:30 och sedan kissade igen vid 7:30 utan att dricka emellan och det var ju såklart negativt :( tappar ju hopp, tycker ju att är man gravid borde det synas direkt haha. Men nu känns det verkligen som att denna månad misslyckades också 

Nej stressa inte med testet! Vet exakt hur jobbigt det är att vänta, det vet vi nog alla :D fyyyy, tiden går så sakta men tyvärr finns det inget annat att göra. Ge inte upp än <3 Det är för tidigt idag om du har bim 1-3 ju, det hade varit jättekonstigt om det blev positivt nu :)
  • light

Jag hade bim den 22/23e , fick svagt svagt positivt den 17:e med samma test. Alltså 5-6 dagar innan bim. Du testade 7-9 dagar innan nu va? Om jag räknar baklänges från 1-3juli till idag.
  • light

Jag hade bim den 22/23e , fick svagt svagt positivt den 17:e med samma test. Alltså 5-6 dagar innan bim. Du testade 7-9 dagar innan nu va? Om jag räknar baklänges från 1-3juli till idag.
  • Asplövet18
    light skrev 2020-06-24 13:56:41 följande:
    Jaa det stämmer! Tack för pepp :) <3
Svar på tråden Letrozol - följas åt?