• Anonym (Förvirrad och ledsen)

    Otrogen flickvän

    Var anser ni gränsen för otrohet går? Min tjej har chattat med en kille som hon träffat på en fest. Hon skrev att hon inte kunde sluta tänka på honom etc. Jag fick se det av misstag och det här är ett tag sen och de har slutat chatta för ganska längesedan. Hon blev ju såklart ställd när jag konfronterade henne. De har inte träffats efter festen och hon gjorde klart för honom från början att hon var upptagen och att det hela var fel och hon kände sig förvirrad. Jag har valt att ge henne en andra chans. Tycker bara att hon verkar lite för oberörd av allt men hon säger att hon verkligen inte är det och försöker bara att få allt vara som vanligt. Jag trodde aldrig något sådanthär om henne och är väldigt förvirrad och ledsen! Hur hade ni reagerat i den här situationen? Hade ni kunnat lita på henne igen? Är det bra att hon känns som en aning obrydd? Vi har ju såklart diskuterat det här massor men vill ju kunna gå vidare..

  • Svar på tråden Otrogen flickvän
  • Anonym (Been there, done that!)

    Hej TS,

    Min (ex) fru träffade också en snubbe på krogen en gång. Hon berättade till och med att hon snackat med en trevlig kille hela kvällen. Sen efter några veckor började tecknen komma. Började träna, bleka tänder, kod på telefonen osv.

    Googlade på jobbet i några dagar och lärde mig lite spion trix. (Orkar inte gå in på detaljer men lite GPS och kolla datorn, mm.) Så jag "avslöjade" dom och frugan låvade att det BARA var en vän och inget hade hänt osv. Hon skulle också aldrig mer kontakta honom.

    Efter en månad kollade jag datorn igen och såg mejl som skickats till henne. Typ porr mail...

    Ställde henne mot vägen igen men hon tyckte att jag var elak som inte litade på henne. Jo tjena!

    Vår förhållande blev sämre och till slut så tala en av frugans vänner om för mig att det hade fortsatt bakom min rygg.  

    Vet du vad det tragiska är TS? Jag var som du, ville inte vet, ville inte tro och ville inte att min fru skulle lämna mig. Men som grädde på moset så dumpade hon mig!!

    Jag var helt krossad tills jag upptäckte att det var det bästa som hänt mig! Varför jag ville ha henne tillbaka är idag en gåta...

  • Anonym (felix)
    Anonym (sådär) skrev 2019-03-26 10:59:42 följande:
    Det första håller jag med dig om...

    Men det sista... "det är för lite att göra slut på".... hur tänker du där?
    TS bestämmer själv var hans gräns går, men reelt består flickvännens förseelse i formuleringen "jag är förvirrad och kan inte sluta tänka på dig" i en chatt med en kille som hon träffat på en fest. Illa nog eftersom det kan tolkas som en flirt, men heller inget katastrofalt svek som gör det omöjligt att ha förtroende för henne i framtiden. Det finns ingen anledning att tro att det hänt något mera. 

    Om förhållandet iövrigt är bra tycker jag TS skall glömma det och gå vidare. Hitta på en historia typ "vi hade en svacka, men hon valde trots allt mig" som inte är alltför långt från verkligheten. Men gör han det så tar han ju en kalkylerad risk, som man ju några gånger måste ta när det är värt det. 

    Det är möjligt att TS är ett andrahandsval för flickvännen som hon nöjer sig med tills hon finner något bättre. Tror att många forhållanden i 25-års åldern ( som jag gissar är TS ålder) har en sådan dynamik. Ju mer attraktiv ens partner är på marknaden för det motsatta könet, desto mer sannolikt är det att partneren tänker så. Det är ju igen en kalkylerad risk i så fall, som TS måste bestämma sig för om den är värd att ta.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-26 17:10:39 följande:

    TS bestämmer själv var hans gräns går, men reelt består flickvännens förseelse i formuleringen "jag är förvirrad och kan inte sluta tänka på dig" i en chatt med en kille som hon träffat på en fest. Illa nog eftersom det kan tolkas som en flirt, men heller inget katastrofalt svek som gör det omöjligt att ha förtroende för henne i framtiden. Det finns ingen anledning att tro att det hänt något mera. 

    Om förhållandet iövrigt är bra tycker jag TS skall glömma det och gå vidare. Hitta på en historia typ "vi hade en svacka, men hon valde trots allt mig" som inte är alltför långt från verkligheten. Men gör han det så tar han ju en kalkylerad risk, som man ju några gånger måste ta när det är värt det. 

    Det är möjligt att TS är ett andrahandsval för flickvännen som hon nöjer sig med tills hon finner något bättre. Tror att många forhållanden i 25-års åldern ( som jag gissar är TS ålder) har en sådan dynamik. Ju mer attraktiv ens partner är på marknaden för det motsatta könet, desto mer sannolikt är det att partneren tänker så. Det är ju igen en kalkylerad risk i så fall, som TS måste bestämma sig för om den är värd att ta.


    Tack för ditt svar, nu förstår jag hur du tänkte och för 10 år sen hade jag nog hållt med dig. Men min erfarenhet är att det man får reda på är oftast bara toppen på isberget och att i stort sett alla (tom de man trodde var ärligast i världen) ljuger när de blir påkomna så det finns all anledning att misstänka att någor har hänt.

    En annan sak jag lärde mig var att karaktär beror nycket på vilken inställning man har till saker och även om TS tjej inte var fysisk otrogen så säger hennes SMS en hel del om hennes personlighet.

    1) Hon tvekade inte en sekund att ta kontakt med en okänd snubbe som hon träffat på en fest och förklara hur intresserad hon var. Det tyder på minimalt med känslor och respekt för TS och en ganska gränslös personlighet.

    2) vad hände på den där festen egentligen som gjorde att hon blev så förtjust att hon inte kunde glömma honom och riskera sitt förhållande genom att skriva som hon gjorde? Och om inget hände då så verkar hon haft för avsikt att det skulle hända nåt senare

    Personligen skulle jag aldrig kunna lita på en sån person. För även om hon inte låg med honom så tycker jag hennes gränslöshet och egoism är tillräckligt för att bedöma att hon inte är att lita på.

    Att hon skulle "valt" TS är en sanning med modifikation för hon kan lika gärna velat ha både och. TS hemma och den andra snubben vid sidan av. Otrohet handlar ju inte alltid om att man vill byta den ens mot den andra. Ett val som sker i skuggan av svek och lögner är inte nycket värt.

    Det blir ite som att säga att en kompis som behandlat en illa ändå är en bra kompis för personer har ju ändå valt att förutsätta vara kompis med dig. Vad säger man till det? Tack?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-24 16:31:09 följande:

     De har inte träffats efter festen och hon gjorde klart för honom från början att hon var upptagen och att det hela var fel och hon kände sig förvirrad.


    Det är väl just denna meningen som ställer till det.
    Vad var det som kändes fel...? Varför blir man förvirrad under EN festkväll??

    Det kan ju mycket väl vara så att det hände bra mycket mer än vad ts fått reda på.
  • Anonym (Förvirrad och ledsen)
    Anonym (FYI) skrev 2019-03-27 13:25:59 följande:

    Det är väl just denna meningen som ställer till det.

    Vad var det som kändes fel...? Varför blir man förvirrad under EN festkväll??

    Det kan ju mycket väl vara så att det hände bra mycket mer än vad ts fått reda på.


    Det kändes fel att hon inte kunnat sluta tänka på honom och att hon tog kontakt med honom efter. Jag har ju inget annat val än att tro på hennes historia om jag ska gå vidare på något vis. Men enligt deras konversation verkar det inte ha hänt något mer och deras kontakt hade avbrutits långt innan jag såg den.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-27 13:46:18 följande:
    Det kändes fel att hon inte kunnat sluta tänka på honom och att hon tog kontakt med honom efter. Jag har ju inget annat val än att tro på hennes historia om jag ska gå vidare på något vis. Men enligt deras konversation verkar det inte ha hänt något mer och deras kontakt hade avbrutits långt innan jag såg den.
    Nä, så är det ju. Om du vill fortsätta måste du tro på hennes historia, men eftersom du skriver denna tråden måste du ju själv fundera på om du fått hela sanningen?
    Att hon verkar mer oberörd än du vill att hon skall vara är inte så konstigt. Den som varit otrogen eller svikit på annat sätt vill ju helst dra ett streck över det så fort som möjligt och gå vidare. Glömma...Speciellt om man ångrer det. Därför kommer oftast inte hela sanningen fram, ju mindre du vet desto fortare glömmer du.
    Är ni särbos eller sambos? Har du någon aning om när hon kom hem den festkvällen? Om hon var full? Sov hon kanske över där?
  • Anonym (felix)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-27 13:46:18 följande:
    Det kändes fel att hon inte kunnat sluta tänka på honom och att hon tog kontakt med honom efter. Jag har ju inget annat val än att tro på hennes historia om jag ska gå vidare på något vis. Men enligt deras konversation verkar det inte ha hänt något mer och deras kontakt hade avbrutits långt innan jag såg den.
    Tror också att chatten ville ha varit formulerad annorlunda om det rent faktiskt hade hänt något mellan dom. Det borde finnas nån konkret antydning omkring det i konversationen i så fall, inte bara att det känns fel och att hon är förvirrad.

    Hon flirtade med killen på festen och ville nog antagligen fortsätta flirten på chatt. Illa nog, men heller inte ett jättestort svek.
  • Anonym (Frankieboy)
    Anonym (felix) skrev 2019-03-27 15:41:41 följande:
     men heller inte ett jättestort svek.
    Jo, det är det verkligen!!
  • Anonym (Förvirrad och ledsen)
    Anonym (FYI) skrev 2019-03-27 15:33:48 följande:

    Nä, så är det ju. Om du vill fortsätta måste du tro på hennes historia, men eftersom du skriver denna tråden måste du ju själv fundera på om du fått hela sanningen?

    Att hon verkar mer oberörd än du vill att hon skall vara är inte så konstigt. Den som varit otrogen eller svikit på annat sätt vill ju helst dra ett streck över det så fort som möjligt och gå vidare. Glömma...Speciellt om man ångrer det. Därför kommer oftast inte hela sanningen fram, ju mindre du vet desto fortare glömmer du.

    Är ni särbos eller sambos? Har du någon aning om när hon kom hem den festkvällen? Om hon var full? Sov hon kanske över där?


    Vill mest höra lite om vad folk har för inställning till den här typen av otrohet, därav detta inlägg. Nej hon sov inte över där. Dom skildes åt relativt tidigt på festen
  • Anonym (Förvirrad och ledsen)

    Sambos sen 2år tillbaka

Svar på tråden Otrogen flickvän