• Anonym (Förvirrad och ledsen)

    Otrogen flickvän

    Var anser ni gränsen för otrohet går? Min tjej har chattat med en kille som hon träffat på en fest. Hon skrev att hon inte kunde sluta tänka på honom etc. Jag fick se det av misstag och det här är ett tag sen och de har slutat chatta för ganska längesedan. Hon blev ju såklart ställd när jag konfronterade henne. De har inte träffats efter festen och hon gjorde klart för honom från början att hon var upptagen och att det hela var fel och hon kände sig förvirrad. Jag har valt att ge henne en andra chans. Tycker bara att hon verkar lite för oberörd av allt men hon säger att hon verkligen inte är det och försöker bara att få allt vara som vanligt. Jag trodde aldrig något sådanthär om henne och är väldigt förvirrad och ledsen! Hur hade ni reagerat i den här situationen? Hade ni kunnat lita på henne igen? Är det bra att hon känns som en aning obrydd? Vi har ju såklart diskuterat det här massor men vill ju kunna gå vidare..

  • Svar på tråden Otrogen flickvän
  • Anonym (Hantera problem istället för att fly)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-27 13:46:18 följande:

    Det kändes fel att hon inte kunnat sluta tänka på honom och att hon tog kontakt med honom efter. Jag har ju inget annat val än att tro på hennes historia om jag ska gå vidare på något vis. Men enligt deras konversation verkar det inte ha hänt något mer och deras kontakt hade avbrutits långt innan jag såg den.


    Om kontakten avbrutits långt innan du såg den så är det ju lättare att släppa det jämfört med om den avbrutits för att du såg den tänker jag, för om den skulle avbrutits för att du såg den så skulle det ju kunna vara svårare att veta om det fortsatt ifall hon inte blivit upptäckt. Nu verkar det ju som att hon svävat iväg för en stund men hejdat sig och bromsat i tid! Många hade fortsatt, speciellt om de haft en pågående svacka, det är tyvärr den bistra sanningen. Så om förhållandet i övrigt känns värt att satsa på, så försök släppa det och jobba på att bli ett starkt team tillsammans!:)
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Hantera problem istället för att fly) skrev 2019-03-27 21:56:01 följande:
    Om kontakten avbrutits långt innan du såg den så är det ju lättare att släppa det jämfört med om den avbrutits för att du såg den tänker jag, för om den skulle avbrutits för att du såg den så skulle det ju kunna vara svårare att veta om det fortsatt ifall hon inte blivit upptäckt. Nu verkar det ju som att hon svävat iväg för en stund men hejdat sig och bromsat i tid! Många hade fortsatt, speciellt om de haft en pågående svacka, det är tyvärr den bistra sanningen. Så om förhållandet i övrigt känns värt att satsa på, så försök släppa det och jobba på att bli ett starkt team tillsammans!:)
    Kan hålla med dig i stort sätt, men nu verkar det som inte ts har så lätt att släppa detta.
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-27 20:40:28 följande:
    Vill mest höra lite om vad folk har för inställning till den här typen av otrohet, därav detta inlägg. Nej hon sov inte över där. Dom skildes åt relativt tidigt på festen
    Nu har du fått se vad dom flesta tycker. Spridda skurar som vanligt, så det är ju bara att du bestämmer vilken sida du lutar mot och bestämma vad du skall göra.

    Får jag fråga bara....Tror du själv på hennes historia om vad som hände och att det är allt som hände?

    Och du svarade inte på om hon kom hem till dig/er direkt efter festen. Men det gör du ju som du vill.
  • Anonym (Förvirrad och ledsen)

    Glömde skriva att hon sov hos en väninna den natten

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-28 06:35:52 följande:

    Glömde skriva att hon sov hos en väninna den natten


    Hur VET du att hon gjorde det?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-28 06:35:52 följande:

    Glömde skriva att hon sov hos en väninna den natten


    Ja, då förstår jag varför du inte kan släppa.
    Men igen...Tror du själv på hennes historia? Det är viktigt, för om du gör det är det bara att fortsätta oberoende vad som egentligen hänt.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-28 06:35:52 följande:

    Glömde skriva att hon sov hos en väninna den natten


    Glömde.
    Så då vet du egentlige inte alls vad som hände, om dom gick hem var för sig eller tillsammans?
  • Anonym (Förvirrad och ledsen)

    Jag vet med säkerhet att hon sov hemma hos väninnan utan killen, det framgick klart i chatten..

  • Anonym (Förvirrad och ledsen)

    Mer som tiden går tror jag på hennes historia. När chocken har lagt sig.

    Direkt när sådant här inträffar och man känner sig lurad, sårad. Just då vet man inte varken in eller ut och hela världen bara snurrar. Nu när jag sansat mej en aning så känns hennes svek inte fullt lika hårt. Klart att det absolut är emot allt vad förhållande heter men snedsteg kan alla göra... vi har haft ett fint förhållande relativt länge innan och de känns ju som att en liten flört som aldrig ledde längre är aningen för lite för att rasera det vi haft

  • Anonym (FYI)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-28 10:16:43 följande:

    Jag vet med säkerhet att hon sov hemma hos väninnan utan killen, det framgick klart i chatten..


    På vad sätt då?
    Är det därför hon var förvirrad? Att hon ville mer?

    Förlåt om mina frågor är påträngande, men om man skall få en uppfattning måste man fråga.
  • Anonym (juji)
    Anonym (Förvirrad och ledsen) skrev 2019-03-28 10:25:38 följande:

    Mer som tiden går tror jag på hennes historia. När chocken har lagt sig.

    Direkt när sådant här inträffar och man känner sig lurad, sårad. Just då vet man inte varken in eller ut och hela världen bara snurrar. Nu när jag sansat mej en aning så känns hennes svek inte fullt lika hårt. Klart att det absolut är emot allt vad förhållande heter men snedsteg kan alla göra... vi har haft ett fint förhållande relativt länge innan och de känns ju som att en liten flört som aldrig ledde längre är aningen för lite för att rasera det vi haft


    Det heter manipulering av dig själv 
    Brukar inte hålla länge
Svar på tråden Otrogen flickvän