• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Anonym (D92)

    Hoppar in här i tråden!


    Plussade igår med BF 13 december. Väldigt tidigt och första graviditeten så är inte på banan med alla +, siffror och förkortningar hehe.. 


    Jag har konstant mensverk - eller om det heter molverk -  och har haft det i 5-6 dagar.. Man blir både orolig när man har det, men om det någon timme lättar blir man orolig även för det haha.. Kul att följa andras syntom och tankar. 


     


     

  • Stellan11

    Fått tid för vul på tisdag. Kommer bara vara i 6+2 enl mens så jag tycker de känns riskabelt tidigt för att kunna se något!! Har aldrig gjort så tidigt förr men måste ju lita på dom som skickat tiden att dom vet vad som är bäst :) någon annan som gjort vul så tidigt?

  • osofin
    Stellan11 skrev 2019-04-11 14:28:22 följande:

    Fått tid för vul på tisdag. Kommer bara vara i 6+2 enl mens så jag tycker de känns riskabelt tidigt för att kunna se något!! Har aldrig gjort så tidigt förr men måste ju lita på dom som skickat tiden att dom vet vad som är bäst :) någon annan som gjort vul så tidigt?


    Jag gjorde VUL igår v 6+1. Såg hjärtat slå :)
  • Stellan11

    Åh va kul :) hoppas på samma här och att min beräkning stämmer nu!


    osofin skrev 2019-04-11 15:15:11 följande:

    Jag gjorde VUL igår v 6+1. Såg hjärtat slå :)


  • Najo
    Stellan11 skrev 2019-04-11 17:56:25 följande:

    Åh va kul :) hoppas på samma här och att min beräkning stämmer nu!


    Var på VUl i går mina värsta 36h tror jag hittills fram till nu. Den ena läkaren säger att det är missfall och den andra att trots att maskinen sa 5+3 och inget foster syntes, kan det absolut vara felräkning då maskinen inte är den senaste och risken/osäkerheten att kolla så tidigt. jag mår piss kan jag lova. Har ett VUL inbokat i morgon bitti som ska utföras av en överläkare på en annan mottagning. Vet inte om jag ska förbereda mig på det värsta eller om det finns en chans. 6+2 i morgon. Så här såg det hinnblåsan ut igår (6.8 mm). Tycker ju inte att den är helt svart (svart är ju vatten). Mem som sagt enligt gyn inget foster iaf.

  • Eme1ie88

    Hej och grattis till alla plus

    Fick mitt plus igår :) då jag fick missfall på julafton och vart gravid direkt igen och så fick vi MA som sågs på ultraljud i vecka 10 så detta blir 3 gången gilt. Hoppas hoppas så det ska gå vägen denna gång. Tror jag är runt 4+2 och Bf 15-16/12.

  • Minmakaron
    Najo skrev 2019-04-11 18:26:37 följande:

    Var på VUl i går mina värsta 36h tror jag hittills fram till nu. Den ena läkaren säger att det är missfall och den andra att trots att maskinen sa 5+3 och inget foster syntes, kan det absolut vara felräkning då maskinen inte är den senaste och risken/osäkerheten att kolla så tidigt. jag mår piss kan jag lova. Har ett VUL inbokat i morgon bitti som ska utföras av en överläkare på en annan mottagning. Vet inte om jag ska förbereda mig på det värsta eller om det finns en chans. 6+2 i morgon. Så här såg det hinnblåsan ut igår (6.8 mm). Tycker ju inte att den är helt svart (svart är ju vatten). Mem som sagt enligt gyn inget foster iaf.


    Håller tummarna för dig nu! Kram
  • LBP91

    Plussade svagt igår. Första graviditeten och första barnet. Så spännande och ändå lite läskigt. Jag använder NC och enligt den är jag i vecka 5 (4+1). Appen vill ju att man fortsätter mäta temperaturen första trimestern och imorse när jag tempade hade tempen sjunkit, inte mycket men blev ändå orolig så sprang in på apoteket på lunchen för att göra ett nytt test, ville se stegring och mycket riktigt så blev dagens test starkare än igår så känner mig lugn för tillfället. Vet inte riktigt om jag ska fortsätt Ska ringa BM imorgon för första samtal. Mina symptom är spända och ömma bröst, ömma bröstvårtor, täppt näsa, molvärk, illamående och hunger.

  • Anonym (Jossan)

    Någon mer än jag som redan är sjukt hungrig hela tiden?? Och illamående på det, usch. Är bara i vecka 4+4 och börjar seriöst fundera på om det är fler än en därinne, för med alla mina tre andra barn har denna jobbiga hunger och illamående börjat vid vecka 6+2 - 6+3.

  • Stellan11

    Åh hoppas det visar sig vada bra imorgon <3 vi har varit med några MA så har varit med om både positiva o negativa besked. Än så länge är jag väldigt avtrubbad o har inte tagit in denna graviditet då det då möjligen blir lättare att ta även ett dåligt beslut :(


    Najo skrev 2019-04-11 18:26:37 följande:

    Var på VUl i går mina värsta 36h tror jag hittills fram till nu. Den ena läkaren säger att det är missfall och den andra att trots att maskinen sa 5+3 och inget foster syntes, kan det absolut vara felräkning då maskinen inte är den senaste och risken/osäkerheten att kolla så tidigt. jag mår piss kan jag lova. Har ett VUL inbokat i morgon bitti som ska utföras av en överläkare på en annan mottagning. Vet inte om jag ska förbereda mig på det värsta eller om det finns en chans. 6+2 i morgon. Så här såg det hinnblåsan ut igår (6.8 mm). Tycker ju inte att den är helt svart (svart är ju vatten). Mem som sagt enligt gyn inget foster iaf.


Svar på tråden BF december 2019