• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Najo
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-11 19:48:16 följande:

    Någon mer än jag som redan är sjukt hungrig hela tiden?? Och illamående på det, usch. Är bara i vecka 4+4 och börjar seriöst fundera på om det är fler än en därinne, för med alla mina tre andra barn har denna jobbiga hunger och illamående börjat vid vecka 6+2 - 6+3.


    Jag var sjukt hungrig 4+3 och 4+4 men lugnade nee sig lite efter det
  • Värphönan
    Bella0612 skrev 2019-04-10 09:13:34 följande:

    Hej tjejer! Stort grattis till era pluss!! Väntade tills mensen var 10 dagar sen med att testa för att minska risken för eventuell besvikelse och fick vårt efterlängtade plus igår! Gravid i vecka 6 ( 5+6) med BF 4/12 :D! Känns så overkligt!! Mår för övrigt bra än så länge. Känt av växtvärk och molande ett tag nu så har ju anat att jag är gravid. Tröttare än vanligt har jag också varit och lite mer svullen nedtill men annars inget annat. Lite stickningar i brösten som kommit de senaste dagarna men inget annat. Hur är fet för er andra? Vilka symtom har ni? Har ni ringt och bokat tid hos bm?


    Grattis! Glad


    För mig är det ungefär samma, lite lätt molvärk (börjar bli mer och mer sällan nu och inte lika kraftig smärta som runt tiden jag plussade). Det känns mest på ett ställe på vänster sida så funderar om den sitter mer till vänster.  Är också tröttare än vanligt, ungefär som när jag har en infektion i kroppen. Mått lite illa som att jag ätit förmycket godis men det har så gott som försvunnit helt. Halsbränna har jag däremot i tid och otid. Är mycket törstigare och är såååå sugen på salt. Fick provsmaka lite olika flingsalt i helgen och guuuu va gott det va haha.  Är i v 5+5 om jag ska gå efter senaste mensen. 


    Har bokat tid hos bm och ska dit på onsdag morgon. Ska bli så spännande! Ska på ul v7+3 också. Har många tvillingar i släkten så det ska bli intressant att se hur många det är. Glad

  • Värphönan
    z19 skrev 2019-04-10 17:32:31 följande:

    Bim+1 idag

    Hur mår alla som plussat? Testar ni fortfarande?

    Fler som är rädda för kemisk grav?

    Jag börjar iaf bli lugn... testen håller sig tydliga som tur är. Sist blev dem bara svagare o svagare.


     


    Jag tog nog 6 test fördelat på 10 dagar hehe. Nu blir de starka direkt så enda gången jag kommer ta ett nu är om det känns som att något är fel.  Glad

  • Minmakaron
    Anonym (Jossan) skrev 2019-04-11 19:48:16 följande:

    Någon mer än jag som redan är sjukt hungrig hela tiden?? Och illamående på det, usch. Är bara i vecka 4+4 och börjar seriöst fundera på om det är fler än en därinne, för med alla mina tre andra barn har denna jobbiga hunger och illamående börjat vid vecka 6+2 - 6+3.


    V 4+4 här också och jag är helt ostoppbar vad det gäller aptit, särskilt på eftermiddagen. Jag vill äta upp allt i skafferi och kylskåp. Idag började jag planera för nyttiga, preparerade mellanmål som grönsakssmoothies att hugga tag i när hungern slår till för så här kan det inte fortsätta. ;)
  • AnnahmedH
    z19 skrev 2019-04-10 17:32:31 följande:

    Bim+1 idag

    Hur mår alla som plussat? Testar ni fortfarande?

    Fler som är rädda för kemisk grav?

    Jag börjar iaf bli lugn... testen håller sig tydliga som tur är. Sist blev dem bara svagare o svagare.


    Hej!! Igår var det v.6 (5+0) och jag tog ett digitalt test och det visade Gravid 3+ ! Jag blev så glad att det visade 3+ redan nu för förra gången jag var gravid visade den Gravid 2-3 i v.7 (6+0).
  • dreamdancer

    Tog ett test imorse (bim + 3) som visade ett väldigt starkt plus, han knappt blinka så var ett superstarkt plus där. Vilken chock och lycka. Har ni haft mycket symptom innan plusset? 


    Jag har haft lite halvdana innan BIM. I princip bara lite yrsel. Dock vid BIM och nu dagarna efteråt har det varit mycket starkare symptom. Otroligt varm, känns som att jag ska brinna upp, och tar jag av mig kläder fryser jag. Precis som feber. Haft lite molvärk från och till och extremt tydliga ådror på brösten Glad

  • Bella0612

    Läser att det är många som får göra vul tidigt. Hur kommer det sig? Bad ni om det? Hade gärna också hoppats på att få ett men fick inte tid förrän i mitten på maj! Beror det på landsting eller om man har barn sen innan eller vad? Vet ni andra? Jag kommer vara i vecka 12 vid första besöket.

  • Stellan11

    Här görs inga ultraljud/vul alls hos vår barnmorska så dit har jag inte ens ringt för att boka någon tid än, brukar bli inskrivning runt v13. Däremot har vi haft flera MA, ett senare som kom ut hemma då värkarna kom igång innan vi han till sjukhus o jag var ensam hemma med äldsta sonen. Vägrar gå igenom detta igen så med de så gjorde jag nu en egen vårdbegäran på 1177 o fick en tid direkt :)


    Bella0612 skrev 2019-04-12 08:38:42 följande:

    Läser att det är många som får göra vul tidigt. Hur kommer det sig? Bad ni om det? Hade gärna också hoppats på att få ett men fick inte tid förrän i mitten på maj! Beror det på landsting eller om man har barn sen innan eller vad? Vet ni andra? Jag kommer vara i vecka 12 vid första besöket.


  • Körsbärsdalen
    Bella0612 skrev 2019-04-12 08:38:42 följande:

    Läser att det är många som får göra vul tidigt. Hur kommer det sig? Bad ni om det? Hade gärna också hoppats på att få ett men fick inte tid förrän i mitten på maj! Beror det på landsting eller om man har barn sen innan eller vad? Vet ni andra? Jag kommer vara i vecka 12 vid första besöket.


    Bokat privat Ska göra mitt i 8+1.
  • Najo

    Har tyvärr fått missfall (MA) för första ggn i mitt liv. V 6+2 men inget foster. Måste kämpa på nu med mina 2 barn. Ska till IVF kliniken på måndag. Blir väl medicin för att få ut det antar jag. Lycka till till er med era graviditeter????

Svar på tråden BF december 2019