• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • osofin
    Najo skrev 2019-04-12 09:28:43 följande:

    Har tyvärr fått missfall (MA) för första ggn i mitt liv. V 6+2 men inget foster. Måste kämpa på nu med mina 2 barn. Ska till IVF kliniken på måndag. Blir väl medicin för att få ut det antar jag. Lycka till till er med era graviditeter????


    Jag beklagar verkligen. Det är hemskt att genomgå ett missfall. Det finns inget jag kan skriva som kan få dig att må bättre. Men jag vill bara säga att jag verkligen verkligen beklagar.
  • Ellie08
    LBP91 skrev 2019-04-13 10:22:45 följande:

    Igår kväll när jag gick på toa kom det lätt bruna flytningar på pappret. Bara när jag torkar mig, inget i trosorna och likaså idag. Blev så klart orolig. Nån annan som har så, är i V 5 (4+5). Förstår ju att eftersom det är brunt är det gammalt blod som kommer ut men vill veta vad det kan beror på. Min temperatur är forfarande hög så jag tror inte jag behöver oroa mig jättemycket för missfall, jag har inte heller ont som man bör ha i så fall. Mår ju fortfarande illa på morgonen och har ömma bröstvårtor/bröst. Om det skulle vara blod från när ägget fäste så är det 17 dagar sedan, om man tittar på tempkurvan, tar det verkligen så lång tid för en nidblödning att komma ut? Eller kan det vara att man är lite extra ömtålig och att det kam blöda från när man har sex?


    Jag fick exakt likadant 4+2. Det var bara gammalt skit som kom ut och inget mer än så - det är ju ungefär vid tidpunkten eller veckan man skulle ha haft mens egentligen så inte så konstigt när man tänker efter. Jag fick panik och detta var på jobbet. Gick till en kollega som är mamma och hon sa; brunt betyder gammalt skit, klar rött är det du ska oroa dig för. Sen var det inget mer sånt resten av veckan! Kram!
  • LBP91

    Tacksam för svar! : D

    Det verkar som att det har minskat eller kanske till och med försvunnit helt. Känns som att det rinner och inbillar mig att det är mensen/missfall på G. Men försöker övertala mig själv att det bara är rikliga flytningar, har ju haft det nästan sen ÄL. Det är jobbigt när man är ett sånt kontrollfreak och bara vill veta att allt är bra och att hjärtat slår som det ska. Måste lugna ner mig lite, men det är första graviditeten så det är lättare sagt än gjort. :)

  • Najo
    osofin skrev 2019-04-13 10:55:31 följande:

    Jag beklagar verkligen. Det är hemskt att genomgå ett missfall. Det finns inget jag kan skriva som kan få dig att må bättre. Men jag vill bara säga att jag verkligen verkligen beklagar.


    Tack det värmer. Känns som jag åker ner för ett mörkt hål med en snara runt halsen. Tårarna sprutar. Är själv med mina 2 barn och försöker överleva dagen. De måste verkligen vara 100 så får se processen. Har tagit ett hcg prov och kommee sannolikt ta ett nytt på ivf kliniken på må. De vill väl konfirmera att nivåerna sjunker. Har tydligen hänt i några få fall stt man avslutat graviditeter av misstag. Men det är en pina. Har kickat in mer gravsymptom sedan beskedet i fredags. Kroppen signalerar ju verkligen om att den är gravid. Det värker av sorg i mitt hjärta om vetskapen om att ett foster saknas. Vill ju ha ut detta så snart som möjligt så jag kan börja bearbeta detta på riktigt. Samtidigt är hoppet om ett mirakel inte helt borta.
  • Mariakristall

    Hej. Plussade för ett par dagar sedan :) har en son född nov 2017. Har försökt med nr 2 i drygt ett år :) jag blir 37 snart och min man 43... läst lite i tråden och några har pratat om en facebookgrupp. Finns det någon möjlighet att få bli inbjuden till den? Var med i en underbar grupp när jag väntade sonen och den finns fortfarande kvar. Alla är väldigt stöttande och vi har ibte haft några intriger eller liknande... en väldigt tajt grupp. Hoppas på att kunna hitta en särskilt för vi som ska ha barn just i dec! :) MVH Linda

  • Lillies
    Mariakristall skrev 2019-04-13 18:10:09 följande:

    Hej. Plussade för ett par dagar sedan :) har en son född nov 2017. Har försökt med nr 2 i drygt ett år :) jag blir 37 snart och min man 43... läst lite i tråden och några har pratat om en facebookgrupp. Finns det någon möjlighet att få bli inbjuden till den? Var med i en underbar grupp när jag väntade sonen och den finns fortfarande kvar. Alla är väldigt stöttande och vi har ibte haft några intriger eller liknande... en väldigt tajt grupp. Hoppas på att kunna hitta en särskilt för vi som ska ha barn just i dec! :) MVH Linda


    Grattis till plusset Mariakristall :)

    Såg att vi har ganska lika situation, jag är 38, min sambo 43 och vi fick vårt första barn december 2017. Nu väntar vi efter ca 1 års försök bebis i december :) 
  • Lillies

    Någon mer som bokat in tidigt UL? Vi ska på ett på onsdag (är i vecka 7+1 då) för att lugna nerverna lite.. Är så nervös, om det är två eller kanske fler därinne.. Har PCO.. 

  • Lillies
    Hallonpaj skrev 2019-03-25 06:22:17 följande:

    Startade just denna tråd för oss som väntar smått i december. Själv är jag 29år och väntar nu 3e barnet. Har en flicka född dec-15 och en pojke född sep-17 (samt ett mf i feb-19).

    Har inte helt koll på min cykel efter mf. Men räknar jag från min ÄL borde jag ha bf den 3 december. Om det nu får gå bra hela vägen vilket vi hoppas <3

    Hoppas vi blir fler här snart!!


    Vad kul med en tråd för decemberbebisar... Vi har samma BF, 3 december Skrattande
  • Mariakristall
    Lillies skrev 2019-04-13 19:28:14 följande:

    Grattis till plusset Mariakristall :)

    Såg att vi har ganska lika situation, jag är 38, min sambo 43 och vi fick vårt första barn december 2017. Nu väntar vi efter ca 1 års försök bebis i december :) 


    Men vad spännande :) Grattis till dig! :) hade varit kul att följas åt på något sätt :) Facebook eller Messenger...?
  • Lillies
    Anonym (hemlisen) skrev 2019-04-08 21:15:21 följande:
    +1
    +1 till här Skrattande  Vad kul med flera i samma ålder <3
Svar på tråden BF december 2019