• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • oshark
    Frekvens skrev 2019-04-14 09:40:07 följande:

    Stort grattis! Samma här, BF 24 dec! Haha :)


    Världens finaste julklapp <3
  • Najo
    solange1992 skrev 2019-04-13 21:51:07 följande:

    Tror jag håller på att bli knäpp... har molvärk till och från men tror varje gång jag går på toa att jag ska få missfall är i 5+2 idag och tog ett clear blue digital som visade 3+. Men missfallet från i februari har satt sig på skallen. Längtar bara till jag gått förbi vecka sju 6+2 då jag fick det förra missfallet. Känns som första milstolpen. Vill vara glad men vågar inte.... lite tråkigt inlägg kanske men behöver skriva av mig. Lider med dig Najo???? sen känns det lite som att för man har 2 barn sen innan skulle det inte vara lila farligt för att man har två.... tycker alla känns lika mycket har varit/Är gravid för 7 gången och har två levande barn så

    odsen är ju inte på min sida direkt :/


    Tack. Jag önskar ingen denna smärta. Min gravsymptom har stadigt ökat sedan i fre morse när jag fick veta att det saknades foster och gulesäck inuti hinnsäck. Mon sorg har inslag av ilska nu. Jag är arg på min kropp för att den luras. Hade jag inte känt så här mkt för en vecka sesan hade jag aldrig gått på tidigt VUL..men desto större chock hade det ju blivit nu i veckan då jag hade tiden på ivf kliniken inbokad. Har konstant växtvärk i livmodern och ilnkngar i brösten och aptit och svagt illamående till och från. Det är en pärs. Men nu är jag mest förbannad och vill få ut det så jag slipper känna mig gravid. Kroppen säger en sak och läkaren en annan..jag sörjer den bebis jag ville ha men inte får. Jag har 2 barn men tyvärr inte just nu ngn jättetröst. Känns som att jag har förlorat en bebis.
  • Lillies
    Stellan11 skrev 2019-04-14 06:47:43 följande:

    [quote=79564067][quote-nick]Lillies skrev 2019-04-13 19:31:14 följande:[/quote-nick]Någon mer som bokat in tidigt UL? Vi ska på ett på onsdag (är i vecka 7+1 då) för att lugna nerverna lite.. Är så nervös, om det är två eller kanske fler därinne.. Har PCO.. [/

    Ska på vul på tisdag, redan i v 6+2 så känns väldigt tidigt!! Dock känns de bra att få veta i tid om de ej skulle vara en levande graviditet :)


    I feel you! Hoppas att det syns så tidigt för dig, jag ville gå redan då - men BM sa till mig att risken är att man får ett svar att dem inte kan se nåt än.. Så har klättrat på väggarna härhemma för att vänta in vecka 8 (7+1). Kan inte dagarna gå lite fortare.. Drömmer
  • Lillies
    Seseli skrev 2019-04-14 04:11:17 följande:
    Ska på UL nästa vecka då är jag 8v + 6.

    Känner verkligen ingenting av denna graviditet så ska bli skönt att få det bekräftat efter ett UL. Känns väldigt abstrakt just nu. Förutom jätteöm i brösten då..men känner knappt ngt alls i magen.
    Åh, jag håller tummarna att du får se ett litet pickande hjärta <3 Är du i v 8+6 då?
  • Lillies
    Värphönan skrev 2019-04-13 23:30:35 följande:
    Vi ska på ul den 23/4. Kommer vara i v7+3 då. Är nervös och jättenyfiken för vad dom kommer hitta :)
    Åh vad spännande :) Är det ditt första?
  • Lillies
    solange1992 skrev 2019-04-13 21:51:07 följande:

    Tror jag håller på att bli knäpp... har molvärk till och från men tror varje gång jag går på toa att jag ska få missfall är i 5+2 idag och tog ett clear blue digital som visade 3+. Men missfallet från i februari har satt sig på skallen. Längtar bara till jag gått förbi vecka sju 6+2 då jag fick det förra missfallet. Känns som första milstolpen. Vill vara glad men vågar inte.... lite tråkigt inlägg kanske men behöver skriva av mig. Lider med dig Najo???? sen känns det lite som att för man har 2 barn sen innan skulle det inte vara lila farligt för att man har två.... tycker alla känns lika mycket har varit/Är gravid för 7 gången och har två levande barn så

    odsen är ju inte på min sida direkt :/


    Jag håller tummarna! Å du, ingen fara, man får vara glad, ledsen, arg - alla känslor är ok. Det hör liksom till när man väntar barn. Ovissheten och rädslan är sjukt jobbig att uthärda emellanåt. Det är där vi kan hjälpa varandra. Jag tänker att oddsen är på din sida denna gång <3
  • Värphönan
    Lillies skrev 2019-04-14 16:49:46 följande:

    Åh vad spännande :) Är det ditt första?


    Ja :) men förhoppningsvis inte sista. Blir det tvillingar nöjer vi oss nog iof hehe. Har många tvillingar i släkten så jag ä lite nojjig. Hur underbart det ändå kan vara stundtals så har jag sett hur det tärt på vänner.
  • Mariakristall

    Hej. Har startat en hemlig grupp för de som är över 35 och väntar barn i just december 2019... om någon känner att vore trevligt så skriv till mig :)

  • Mariakristall
    Mariakristall skrev 2019-04-14 18:09:35 följande:

    Hej. Har startat en hemlig grupp för de som är över 35 och väntar barn i just december 2019... om någon känner att vore trevligt så skriv till mig :)


    Skulle stå "känner att DET vore..."
  • Lillies
    Värphönan skrev 2019-04-14 18:07:50 följande:
    Ja :) men förhoppningsvis inte sista. Blir det tvillingar nöjer vi oss nog iof hehe. Har många tvillingar i släkten så jag ä lite nojjig. Hur underbart det ändå kan vara stundtals så har jag sett hur det tärt på vänner.
    Jag förstår dig, jag är såå nervös över om det är fler än en därinne. Jag släppte 2-3 ägg denna ÄL så chansen/risken finns...Drömmer
Svar på tråden BF december 2019