• grossess

    BIM Juni

    Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

  • Svar på tråden BIM Juni
  • höstmamma

    Negativt imorse på bim-2 med apotekets trots konstigt mående mot alla andra pms månader. Har mycket mer ömma bröst än jag brukar ha plus nån ?uppsvälld? körtel på ena vilket jag aldrig har. Sjukdoms/trötthets känsla utöver min vanliga trötthet, flera dagar och idag mår jag illa lite dovt.

    Men bara räkna med att det är månadens pms då :(

    Hur mår ni andra med bim i helgen?

  • Cheneyney
    Nymphadora skrev 2019-05-30 08:17:23 följande:

    Tack! :)

    Nu när vi närmar oss 1 juni, är det någon av er som har BIM tidigt i månaden som känner några symptom?


    Bim-4 idag, mått konstigt hela veckan. Väldigt trött, lätt att bli yr, ömma bröstvårtor, lite illamående när jag blir hungrig, molvärk och nu även ömma bröst.

    Vågar dock inte hoppas på någonting och inväntar bim innan jag testar.
  • Nellyros
    Nymphadora skrev 2019-05-30 08:17:23 följande:

    Tack! :)

    Nu när vi närmar oss 1 juni, är det någon av er som har BIM tidigt i månaden som känner några symptom?


    Jag har fortfarande inte fått bekräftad ägglossning med NC och kommer inte kunna mäta nu på en vecka... jag tror att jag hade äl torsdag eller fredag och tempen har stigit men inte helt upp till sitt högsta för att jag ska få bekräftad och nu kan jag inte mäta för att se om den fortsätter att stiga.. så det blir spännande och om äl skett så borde min BMI ha flyttats fram till 7/6. :)

    Vet ni om man kan mäta för sin egen skull under dagen för att få en hint om den stiger? :p
  • LBP91

    Äntligen ägglossning! Som vi har väntat och väntat men det visade sig att jag hade hcg kvar i blodet och har nu spårat med blodprov som senast igår visade att det sjunkit till 15 och idag kom äntligen ägglossningen igång. Jag har märkt att kroppen har försökt släppa ett ägg flera gånger den senaste veckan utan att lyckats då min temperatur har varit väldigt låg vissa dagar men inga äl-flytningar. Så BIM blir runt den 12/6. Hoppas sååå att det tar sig och att det stannar kvar :)

  • tillyra
    höstmamma skrev 2019-05-30 10:04:36 följande:

    Negativt imorse på bim-2 med apotekets trots konstigt mående mot alla andra pms månader. Har mycket mer ömma bröst än jag brukar ha plus nån ?uppsvälld? körtel på ena vilket jag aldrig har. Sjukdoms/trötthets känsla utöver min vanliga trötthet, flera dagar och idag mår jag illa lite dovt.

    Men bara räkna med att det är månadens pms då :(

    Hur mår ni andra med bim i helgen?


    Ge inte upp än, man kan aldrig veta när ägget eventuellt fäste. Det kan ju dröja ett tag efter befruktning och då dröjer ju även pluset. Symptomen kan ju bero på pms som sen övergår i gravsymptom när hcg-halten stiger. Hoppas mensen inte kommer!
  • NervösAnonym
    Nellyros skrev 2019-05-30 12:17:38 följande:

    Jag har fortfarande inte fått bekräftad ägglossning med NC och kommer inte kunna mäta nu på en vecka... jag tror att jag hade äl torsdag eller fredag och tempen har stigit men inte helt upp till sitt högsta för att jag ska få bekräftad och nu kan jag inte mäta för att se om den fortsätter att stiga.. så det blir spännande och om äl skett så borde min BMI ha flyttats fram till 7/6. :)

    Vet ni om man kan mäta för sin egen skull under dagen för att få en hint om den stiger? :p


    Jag sitter i samma situation, har inte fått bekräftad ÄL på NC men fick fast smiley på CB advance. Pratade med barnmorskan och hon sa att äl testerna är med tillförlitliga då tempen kan variera beroende på vad du ätit dagen innan. Tex om du ätit stark mat kan den stiga eller om du gjort så eller så så kan den vara lägre. Nu är jag lite förkyld sedan 1.5 vecka tillbaka och det kan också påverka tempen. Så tempad bekräftelse får jag inte denna månaden tror jag utan får bara vänta på mensen och hoppas på det bästa.

    Men mäta mitt på dagen kan du inte, du måste sovit minst 3 timmar i streck och tempa samma tid på dygnet. Annars kan resultaten blir olika.
  • NervösAnonym
    Fendi1987 skrev 2019-05-30 13:22:38 följande:

    Jag verkar inte ha kommit med i BIM lista. Kan någon lägga till mig på 21/6? :)


    Det är för att alla måste kopiera listan och lägga in sig på sitt eget datum för BIM, det finns ingen huvudansvarig för tråden på det sättet. :) kopiera bara sista listan och lägg ditt namn på det satum du har Bim.
  • Evi82

    BIM listan :)

    1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

    2/6 Maya 889

    3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci

    4/6 Evi82

    7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

    8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai, Lyra78

    9/6 Pixpoxy, Nymphadora

    10/6 Nervösanonym

    11/6 Irene122

    12/6 CaRH

    16/6 MaryCherry, Enniie

    18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

    20/6 ViktoriaBerggren

    21/6 Halindizor

    22/6 Theresia92, Babycakes79, Tjofsan01

    23/6 Mathilda999 , Luktärtan

  • LBP91

    BIM listan :)

    1/6 elenoresara, Nellyros, skaleq, höstmamma

    2/6 Maya 889

    3/6 Hallonsaft24, Cheneyney, Miluci

    4/6 Evi82

    7/6 Espressom, Smlan, Lunne, Grossess

    8/6 Gummsan83, Gabriela11, Tillyra, Lustablong, Pikai, Lyra78

    9/6 Pixpoxy, Nymphadora

    10/6 Nervösanonym

    11/6 Irene122

    12/6 CaRH, LBP91

    16/6 MaryCherry, Enniie

    18/6 Hoppfull26, Sobioor, Pusstuss, Monkan93

    20/6 ViktoriaBerggren

    21/6 Halindizor

    22/6 Theresia92, Babycakes79, Tjofsan01

    23/6 Mathilda999 , Luktärtan

Svar på tråden BIM Juni