• Anonym (Privatlivet)

    Har din partner tillgång till dina mobil/dator?

    Läser i en annan tråd som blivit lite ot nu angående detta jag undrar.
    Vill inte fortsätta att spåra i den tråden med hänsyn till ts, så jag skapar en egen.

    Så, frågan är som rubriken säger.
    Har du din mobil/dator låsta med lösenord, fingeravtryck, mönster eller annat?

    Har din partner tillgång till lösenordet/pinkoden?

    Varför, varför inte?

    Min mobil och mina datorer är låsta med fingeravtryck och långa komplicerade lösenord. Ingen har tillgång till dem mer än jag.
    Jag tycker att sådana saker är högst privata, även om inget egentligen är direkt hemligt.

    Jag skriver ofta mina tanka som jag samlat i en mapp. Den vill jag inte att någon läser, inklusive min partner. Även om det inte är hemligt vad jag tycker så vill jag ha mina tankar ifred.

    Varför skulle det vara ett problem?

    Jag tänker att den som kräver tillgång till dessa saker måste ha problem med tilliten, inte lita på sin partner. 
    Personligen skulle jag inte orka ha ett sånt förhållande.

    Och i ärlighetens namn så skulle jag överväga att lämna om jag skulle ertappa partnern snokande i mina privata saker. Ungefär som på den tiden man skrev brev, inte läste man andras bre heller.

    I många fall är inloggningen till datorn samma som lösenordet till mailen, inte vill jag ha någon annan i min mailbox heller!

    Vad tycker ni om detta, hur gör ni?
    Är ni överens eller är det ett problem, och att en måste vika ner sig?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-07-07 22:07
    Hej alla som svarat som upplever mig som dömande.

    Jag vill bara säga att jag inte dömer någon och ber om ursäkt om jag i "stridens hetta" gått på för hårt.

    Ni gör som ni vill såklart, och jag gör som jag vill.

    Det finns inga rätt eller fel så länge man är överens och allt är frivilligt.

  • Svar på tråden Har din partner tillgång till dina mobil/dator?
  • Anonym (Åsa)
    EnAnonumius skrev 2019-07-08 08:36:43 följande:

    Ja du använde dig av härskartekniken "lilla gumman", d.v.s förminskning.

    Vilken härskarteknik använd jag?

    Jag har gått igenom alla härskartekniker jag vet som finns.

    Så du får gärna nämna vilken härskarteknik jag använde mig av.

    Ingen av de kända härskarteknikerna som finns, kvalar mitt utlåtande om dig under. Så, bra försök där. Men du nådde inte ända fram, med tekniken att försöka göra två (elller tre) fel till ett rätt.

    Nej jag har inte sagt att TS är omogen, jag har bara sagt att TS är verklighetsfrånvänd. För det är just det TS är. Verklighetsfrånvänd.

    Fast om du läser TS, TrådStart så ser du ju att hon säger att de, som har tillgång till sin partners lösenord, "måste ha problem med sin partner", sakna "tillit" och inte "lita på sin partner" så nej du är knappast ensam om att bli anklagad för en massa saker av TS. TS anklagar ju folk i grupp per se redan i sin trådstart för en massa saker som inte lever som hon. Hon riktar ju knappast hela sin trådstat till dig. Att skriva, som TS gjorde, att man "måste ha problem" med sin partner, och att man saknar "tillit"  och inte "litar på partnern", är just en beskrivning av vad svartsjuka är. 


    Skojar du? Att skriva att en person är patetisk och omogen är aggressivt och minst lika förminskande som att kalla någon för en liten gumma. Vem som helst förstår ju annars att om man värderar en person negativt för den personen är så är det förminskande. Non violent communication, googla det om du vill lära dig sluta använda härskartekniker.
  • Anonym (Privatlivet)
    EnAnonumius skrev 2019-07-07 23:42:47 följande:
    Vet du.. Jag skulle kunna ge mitt inloggad till ven som helst, även en främling, utan att denna person skulle kunna komma åt det privata filer/bilder och annat som jag vill hålla just privat. 

    Varför? Jo jag är inte så naiv och tror att det räcker med ett bara "långt krångligt lösenord" för att kunna skydda det jag vill ha privat.

    Jisses, om någon väljer att hacka in sig på din dator så kommer h*n ha tillgång till just det som du vill hålla privat om du enbart kör på "ett långt krångligt inloggnings lösenord".  Nej jag snackar inte om din sambo. Och nej jag säger INTE att du skall strunta i att ha "långt krångligt lösen ord". Men du är inte skyddad med enbart det om du trodde detta.
    Så intressant är det nog inte att det skulle vara värt att hacka sig in.
    Och om det är en total främling, ja då är det inte hela världen. Även om det givetvis inte skulle vara roligt.

    Jag har som extra säkerhet låsta mappar och appar också.

    Men visst, SÄPO skulle säkert knäcka det.
    Det finns inga system som är 100% säkra, fråga Pentagon som blev hackade häromåret.

    Det enda helt säkra är ens tankar.
    Så visst, du har rätt!
  • Anonym (Privatlivet)

    Lite underhållande att samma person säger tack och adjö för att "lämna" två gånger i rad, först innan det är godnatt och sedan så fort det blivit morgon igen.

    Ska bli intressant att se om hon ska "lämna" fler gånger idag! Obestämd Skrattande Igår 22,36  "Wow. Tack bägge två, ni fick mig att inse vilket slöseri med tid det är att ens gå in på den här sidan.

    Vill ni vara bittra nättroll som sprider hat och mobbar bakom tangentbordet, så gör det. 

    Jag lämnar er."

    Idag 07,51 "
    Nu stänger jag av aviseringarna från familjeliv, har varit medlem i ett år och skrivit till och från men inser att det inte ger mig något. Det finns trevliga och intressanta människor här och även roliga trådar men forumet är samtidigt fullt av just härskartekniker och mobbning."

    Kul avslut från den enda som faktiskt använt sig av härskarteknik här i ts. 

  • Anonym (Åsa)
    Anonym (Privatlivet) skrev 2019-07-08 11:55:38 följande:

    Lite underhållande att samma person säger tack och adjö för att "lämna" två gånger i rad, först innan det är godnatt och sedan så fort det blivit morgon igen.

    Ska bli intressant att se om hon ska "lämna" fler gånger idag!   Igår 22,36  "Wow. Tack bägge två, ni fick mig att inse vilket slöseri med tid det är att ens gå in på den här sidan.Vill ni vara bittra nättroll som sprider hat och mobbar bakom tangentbordet, så gör det. Jag lämnar er."

    Idag 07,51 "Nu stänger jag av aviseringarna från familjeliv, har varit medlem i ett år och skrivit till och från men inser att det inte ger mig något. Det finns trevliga och intressanta människor här och även roliga trådar men forumet är samtidigt fullt av just härskartekniker och mobbning."

    Kul avslut från den enda som faktiskt använt sig av härskarteknik här i ts. 


    Jag ser härskarteknikerna flöda i tråden, även ifrån dig. Tips: Säg det du menar och mena det du säger. Sarkasm och passiv aggressivitet är inte speciellt konstruktivt om du vill ha en seriös debatt i din tråd.
  • Anonym (Privatlivet)
    Anonym (Åsa) skrev 2019-07-08 12:07:07 följande:
    Jag ser härskarteknikerna flöda i tråden, även ifrån dig. Tips: Säg det du menar och mena det du säger. Sarkasm och passiv aggressivitet är inte speciellt konstruktivt om du vill ha en seriös debatt i din tråd.
    Tack för tipset, men det kan jag säga att aggressiv är det minsta jag varit här i tråden.
    Sarkastisk? Nej, inte det heller.

    Däremot ger jag svar på tal.

    Jag tycker att jag varit tydlig och ni som verkligen inte ser hur jag menar, vet jag inte hur jag mer ska förtydliga... får fundera på saken och återkommer senare under eftermiddagen.
  • Anonym (Åsa)
    Anonym (Privatlivet) skrev 2019-07-08 12:18:52 följande:

    Tack för tipset, men det kan jag säga att aggressiv är det minsta jag varit här i tråden.

    Sarkastisk? Nej, inte det heller.

    Däremot ger jag svar på tal.

    Jag tycker att jag varit tydlig och ni som verkligen inte ser hur jag menar, vet jag inte hur jag mer ska förtydliga... får fundera på saken och återkommer senare under eftermiddagen.


    [quote=79743624][quote-nick]Anonym (Privatlivet) skrev 2019-07-08 11:55:38 följande:[/quote-nick]Lite underhållande att samma person säger tack och adjö för att "lämna" två gånger i rad, först innan det är godnatt och sedan så fort det blivit morgon igen.

    Ska bli intressant att se om hon ska "lämna" fler gånger idag!   Igår 22,36  "Wow. Tack bägge två, ni fick mig att inse vilket slöseri med tid det är att ens gå in på den här sidan.Vill ni vara bittra nättroll som sprider hat och mobbar bakom tangentbordet, så gör det. Jag lämnar er."

    Idag 07,51 "Nu stänger jag av aviseringarna från familjeliv, har varit medlem i ett år och skrivit till och från men inser att det inte ger mig något. Det finns trevliga och intressanta människor här och även roliga trådar men forumet är samtidigt fullt av just härskartekniker och mobbning."

    Kul avslut från den enda som faktiskt använt sig av härskarteknik här i ts. [/

    Jag ser ju bara här ett exempel på passiv aggressivitet och sarkasm. Och X som kallade Y patetisk, du menar att det inte var aggressivt? Det var ju en klockren förolämpning.

    Vad är bakgrunden till den här tråden? Jag har aldrig tänkt på det här innan, det här med lösenord, det är inget som vi pratat om hemma eller som jag pratat med vänner om.

    Är det något som du och din man haft mycket diskussioner om eller hur kom du på idén till tråden?
  • Anonym (Ja?)

    Tillgång och tillgång, vi kan båda varandras koder och använder varandras telefoner till att googla, ta bilder osv om vi inte har batteri eller vår egen i närheten. Skulle det här vara en stor sak?

  • Anonym (Ja?)
    Anonym (Åsa) skrev 2019-07-08 12:07:07 följande:

    Jag ser härskarteknikerna flöda i tråden, även ifrån dig. Tips: Säg det du menar och mena det du säger. Sarkasm och passiv aggressivitet är inte speciellt konstruktivt om du vill ha en seriös debatt i din tråd.


    Tråden full av härskartekniker? Hur kan detta ämne vara en sån vattendelare? Only on familjeliv.
  • Anonym (Berta)
    MsFry skrev 2019-07-07 17:50:21 följande:

    Hupp, jag får erkänna att jag läste ditt inlägg lite för fort. Nu ser jag vad du menar, ber om ursäkt.


    Stort eloge till dig som erkänner när du begått ett misstag, det är inte så vanligt i dagens samhälle! Och ursäkten är godtagen
  • Anonym (Åsa)
    Anonym (Ja?) skrev 2019-07-08 13:09:31 följande:

    Tråden full av härskartekniker? Hur kan detta ämne vara en sån vattendelare? Only on familjeliv.


    Tja, jag förstår inte heller varför ämnet skulle vara laddat men jag ser ju att det är som bäddat för konflikter om man går in i en tråd och skriver ?Du är en patetisk och äcklig kvinna?. Då spelar det nog ingen roll om man så diskuterar vilken dammsugare man ska välja.
Svar på tråden Har din partner tillgång till dina mobil/dator?