• Anonym (Isabella)

    Den enda utan barn är jag

    Har ingen aning om varför jag skriver här för jag vet inte vad jag förväntar mig för svar. Det finns inget att svara. Nu är det officiellt att jag är den enda i min generation på både min mammas och pappas sida som inte fick barn. Mina föräldrar är också dom enda som inte fick några barnbarn i sin egen generation på bådas sidor.

    Det här känns tungt. Så slutgiltigt. Även fast jag naturligtvis inte missunnar någon att få barn så kändes det lite bättre när en av mina kusiner inte heller hade barn men nu ska hon få barn i elfte timmen för henne. Jag är glad för hennes skull så hoppa inte på mig är ni snälla. Det är bara så tungt att veta att nu är det skrivet i sten. Jag är den enda utan barn i min generation i hela min släkt. Jag lämnar ingenting efter mig. Mitt avtryck på jorden blir noll och ingenting.

  • Svar på tråden Den enda utan barn är jag
  • Anonym (K)

    Grattis! Du är en av få som lyckas minska ditt ekologiska fotavtryck.

  • Anonym (Isabella)
    Anonym (K) skrev 2019-08-09 22:41:45 följande:
    Grattis! Du är en av få som lyckas minska ditt ekologiska fotavtryck.
    Jag tar igen det med många och långa flygresor och ett vrålåk som drar hur mycket bensin som helst.
  • Anonym (***))
    Anonym (Isabella) skrev 2019-08-09 23:01:51 följande:
    Jag tar igen det med många och långa flygresor och ett vrålåk som drar hur mycket bensin som helst.
    Bra, det gör dig säkert lycklig...
  • Anonym (Velma)

    Jag lämnar inte heller av något genetiskt avtryck efter mig. Det är dock helt självvalt. Att sprida sina gener är överskattat och ingen kommer bry sig om 150 år.

  • Anonym (Sist ut)

    En av mina närmsta vänner tog det väldigt hårt när jag blir gravid. För henne var det hon och jag som var ?de barnlösa? i bekantskapskretsen, som ett outtalat förbund. Hon upplevde att jag svek henne och hade väldigt svårt att glädjas med mig förrän halvvägs igenom graviditeten.

    Jag antar att det handlar om något slags utanförskap.

  • Anonym (Varför?)

    Varför är det officiellt? Passerat klimakteriet? Sjukdom? Om inte, så vem vet {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Dart)
    Anonym (Isabella) skrev 2019-08-09 23:01:51 följande:

    Jag tar igen det med många och långa flygresor och ett vrålåk som drar hur mycket bensin som helst.


    Dodge eller cheva?

    Då är vi 2.
  • Kramklubba
    Anonym (Isabella) skrev 2019-08-09 23:01:51 följande:
    Jag tar igen det med många och långa flygresor och ett vrålåk som drar hur mycket bensin som helst. smile5.gif
    Det är bra, bensin ger mer koldioxid och det andas växterna. Därför har japaner som är de bästa ingenjörerna i världen skapat koldioxidtält till sina odlingar, för växterna växer dubbelt så snabbt.

    Din miljöförstörare, du gör att träden växer Flört
  • Anonym (Typ)
    Anonym (Isabella) skrev 2019-08-09 23:01:51 följande:

    Jag tar igen det med många och långa flygresor och ett vrålåk som drar hur mycket bensin som helst.


    Bra jobbat!

    Låt inte ekofascisterna vinna!
  • Anonym (Grattis)

    Om barnfriheten är självvald så vill jag gratulera

    Att inte ha ha barn är en enorm frihet många missar.

Svar på tråden Den enda utan barn är jag