• Stolt Farsa

    Ni som är otrogna hur känns det?

    Ja. Hur känns det egentligen

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är otrogna hur känns det?
  • Anonym (Trogen men inte lycklig som jag skulle kunna vara!)
    Anonym (Bah) skrev 2019-08-13 22:56:51 följande:

    Jo?rå, mkt flirt, nån kyss, lite händer här å var, men kunde bara några sekunder här och var, var ju på jobbet

    Men fysiskt fick hon inget före hon bokstavligen tog min hand och satte den på häcken vid en ?hej-kram? tillfälle, jag gör inget utan en öppen invit/förslag pga gift och sådant där.

    Var nästan samma sak med min riktiga affär, bortsett från att det inte var på jobbet, men hon fick göra första öppnandet över vänskapliga gränsen bara för att visa var skåpet stod, efter det hade vi rätt härligt en hel sommar innan vi avslutade för att återgå till vardagslivet.


    Ok :)

    Men du skrev "din riktiga affär" var det med en kvinlig (?) Vän till dig? Ibland blir jag så nyfiken på mina manliga vänner, om de ÄR otrogna mot sina fruar/flickvänner eller skulle de kunna tänka sig vara det/vill De? Finns det ngt sätt man kan märka om en manlig vän är intresserad eller öppen för det? Något män säger eller gör för att veta?

    Har du "bara" haft 1 affär? Vill du eller har du planerat att göra det igen och sist har ni barn osv?
  • Anonym (----)
    Anonym (Etik) skrev 2019-08-13 22:44:16 följande:

    Det vet jag väl, men det framställdes som att det var helt okomplicerat att ta upp den diskussionen, och det är det inte, och som jag tidigare nämnt, det är mycket annat som spelar in. Att bryta upp ett kanske 30-årigt förhållande, där allt utom sexlivet är toppen, för att KANSKE hitta nått bättre, är inte så självklart som många här verkar tro.

    Jag säger inte att det är rätt, men det är mycket som spelar in, och har man gått sexlös några år och träffar en trevlig person på jobbresan är det lätt hänt att man trillar dit.

    Och personligen tycker jag att om man tappat intresset för sex själv får man skylla sig själv lite om partnern väljer att söka det nån annanstans.

    Förstår faktiskt inte ens varför man blir upprörd. Är man helt ointresserad av sex hur kan det då vara en stor sak att den andre har det med någon annan?


    Din sista fråga har jag grubblat mycket över! Om man nu tycker att sex är så oviktigt att man gärna lever utan resten av livet, då borde det heller inte spela någon roll om partnern har sex med någon annan. Varför då bli upprörd över att ens partner har sex?
  • Anonym (trogen)
    LuciferIV skrev 2019-08-13 22:31:15 följande:

    Jo, men sen är det ju allt det andra i livet som också spelar roll, är inte så enkelt alltid.


    Jag har aldrig påstått att det är enkelt, men ibland måste man fatta jobbiga beslut här i livet.
  • Anonym (trogen)
    Anonym (Funkar) skrev 2019-08-13 23:32:01 följande:

    Men det fungerar ju också alldeles utmärkt att ha ett förhållande med den personen och bara låta bli att berätta exakt allt. I årtionden. Det kan vara riktigt bra årtionden. Brister bubblan sen så kommer de flesta undan med att påstå att det bara hänt några enstaka gånger, och relationen behöver inte alls vara över för det.


    Om man läser trådar av personer som blivit bedragna ser man att relationen ofta antingen blir mycket sämre eller tar slut eftersom tilliten till den otrogne är skadad.
  • Anonym (K)
    Anonym (----) skrev 2019-08-14 06:32:57 följande:

    Din sista fråga har jag grubblat mycket över! Om man nu tycker att sex är så oviktigt att man gärna lever utan resten av livet, då borde det heller inte spela någon roll om partnern har sex med någon annan. Varför då bli upprörd över att ens partner har sex?


    Håller helt med!
  • Anonym (BBW)
    Anonym (trogen) skrev 2019-08-14 07:06:54 följande:

    Om man läser trådar av personer som blivit bedragna ser man att relationen ofta antingen blir mycket sämre eller tar slut eftersom tilliten till den otrogne är skadad.


    Se det dock inte som en absolut sanning.

    Vår relation gick från en mycket bra relation till en fantastisk relation efter att vi jobbat oss igenom otroheten.

    Alla ser inte lite sex vid sidan om som jordens undergång.
  • Anonym (Bah)
    Anonym (Trogen men inte lycklig som jag skulle kunna vara!) skrev 2019-08-14 01:58:54 följande:

    Ok :)

    Men du skrev "din riktiga affär" var det med en kvinlig (?) Vän till dig? Ibland blir jag så nyfiken på mina manliga vänner, om de ÄR otrogna mot sina fruar/flickvänner eller skulle de kunna tänka sig vara det/vill De? Finns det ngt sätt man kan märka om en manlig vän är intresserad eller öppen för det? Något män säger eller gör för att veta?

    Har du "bara" haft 1 affär? Vill du eller har du planerat att göra det igen och sist har ni barn osv?


    Mja, vän blev hon efter sommaren, har sporadisk ytlig kontakt nuförtiden, då var hon en främmande kvinna man flörtat lite med då och då.

    Vi klickade just för att hon erbjöd nåt jag velat ha i många år, och antar att jag till skillnad från hennes man var villig (väldigt) att ge henne det.

    Planer på nya snedsteg.. nä, skulle nog kräva nåt lite extra för att göra det igen inom dem närmaste åren tror jag, men skulle bli glad om hustruns åsikt om öppet ändrades

    Tror du kan märka av om någon är lite villig beroende på hur positiva/negativa de låter om hemmalivet, sen kan du nog hjälpa ditt önskemål på traven med vanlig kvinnligt kroppsspråk, i.e gunga extra med rumpan och en blick över axel, lös urringad tröja m.fl saker för att öppna upp deras fantasi, vi killar är visuella, lyckas du komma in i en opassande situation så kan du alltid säga att det blir er hemlighet Säger han att han är gift och verkligen drar sig undan.. då är det nog kört, säger han det UTAN att dra sig undan, testa lite till.

    God jakt
  • LuciferIV
    Anonym (trogen) skrev 2019-08-14 07:02:55 följande:

    Jag har aldrig påstått att det är enkelt, men ibland måste man fatta jobbiga beslut här i livet.


    Uppenbarligen måste man inte det, då såpass många väljer att ta den enkla lösningen.

    Däremot borde man kanske fatta de jobbiga besluten.
  • Anonym (BBW)
    Anonym (----) skrev 2019-08-14 06:32:57 följande:

    Din sista fråga har jag grubblat mycket över! Om man nu tycker att sex är så oviktigt att man gärna lever utan resten av livet, då borde det heller inte spela någon roll om partnern har sex med någon annan. Varför då bli upprörd över att ens partner har sex?


    Håller med. Brukar tänka tvärt emot vad många tycks göra.

    Har man en så dålig relation och känner så lite kärlek till varandra att man inte reda ut en liten vid sidan om affär är det kanske inte en så bra relation i grunden som man har försökt intala sig.
  • Tintin i Amerika
    Anonym (Suck) skrev 2019-08-13 10:33:46 följande:
    Och fascinerande att sex är så viktigt för så många att man anser att man absolut måste ha ensamrätt på det. Missförstå mig rätt, jag tycker att det är fel att vara otrogen pga att det innebär ett svek mot den man säger sig älska. Men jag tycker samtidigt att det är en jävligt märklig inställning att man anser sig ha rätt att förneka sin partner någon annan än en själv. Nu är det ju dock som det är, vi känner alla på olika sätt, och det måste man respektera. 
    jag vet inte hur folk blir idag men vi har upprättat ett avtal och vi båda håller oss till det och där finns inte plats för otrohet! vill man lägga till eller ta bort saker till avtalet gör vi det TILLSAMMANS. Att ta sig rätten över andra är fegt!
    Har du funderat på om du blir smittad med tex HIV? Då ger du HIV till din partner utan att hon blir informerad om det. Hur känns det? (Förmodligen inget för egoismen är för stort)
    Vet ej vad du babblar om ensamrätt.
    2 vuxna människor kommer överens om saker 
    synd att du ser det så snevt
Svar på tråden Ni som är otrogna hur känns det?