• Anonym (Confused)

    Börja röka?! Hjälp!

    Jag har hamnat i ett dilemma och känner att jag måste skriva av mig och få höra era tankar om situationen!

    Har träffat en kille dom senaste 3-4 månaderna som jag verkligen tycker om och jag vet att han även tycker om mig väldigt mycket. Problemet är att han röker vilket ingen av mina tidigare partners gjort och jag har själv aldrig heller varit någon rökare. Men av någon konstig anledning har jag börjat röka så smått nu när jag är med honom. Det började med någon cigg när vi var ute och festade en gång och efter det har jag fortsatt feströka med honom. Sen blev det så att jag började hänga med honom ut för att röka efter att vi haft sex och det har jag också bara fortsatt med. Nu dom senaste veckorna har jag till och med tagit ett par cigg med honom utan anledning en helt vanlig vardagskväll. 
    Jag har alltid varit den där sportiga tjejen som tränat mycket, ätit nyttigt och levt hälsosamt. Är 30 år och har nästan aldrig rökt en enda cigg innan jag träffade honom och trodde aldrig att jag skulle börja röka. Är inte beroende men har gått från att tycka det är ganska äckligt till att verkligen uppskatta ciggen. Det sjukaste av allt är att jag faktiskt trivs ganska bra med det här och gillar känslan av att röka. Fattar ju såklart hur dumt det är att röka men ändå gillar jag det och dras till det på något sätt!? 

    Vad ska jag göra? Är jag superkorkad eller kan jag få unna mig den här lasten? Finns det någon mer som har börjat röka på grund av att er partner röker? Hur lång tid tar det innan man blir beroende på riktigt? Hjälp mig!

  • Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!
  • Anonym (Motivation)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-09-25 15:50:44 följande:

    Imponerande att du kan avstå flera dagar trots att du har möjlighet att röka och att du ser dig själv som rökare. Det skulle jag aldrig fixa.


    Hur går det för dig med cigg o snus?
  • Anonym (Trodde jag aldrig)
    Anonym (Motivation) skrev 2020-09-26 21:31:38 följande:

    Hur går det för dig med cigg o snus?


    Jodå, ganska oförändrat läge. Både röker och snusar. Mer av ciggen igen nu efter sommaren men snuset är skönt att ha när det inte funkar att röka. Du då?
  • Handsfree

    Hej så härlig tråd, måste skriva lite känner jag, är 56 år och gillar att en cigg i munnen när jag promenerar bla annat, röker handsfree och blåser ut genom näsan, har oxå börjat röka mer i bilen oxå, vill höra lite kommentarer om det.

  • Anonym (Röker ibland)
    Anonym (Trodde jag aldrig) skrev 2020-09-25 15:50:44 följande:

    Imponerande att du kan avstå flera dagar trots att du har möjlighet att röka och att du ser dig själv som rökare. Det skulle jag aldrig fixa.


    Jo, men den sista månaden har jag rökt varje dag även när jag inte varit med min kille så jag antar att jag inte borde vara så kaxig :)
  • Anonym (Jag också)
    Anonym (Röker ibland) skrev 2020-10-06 20:20:23 följande:

    Jo, men den sista månaden har jag rökt varje dag även när jag inte varit med min kille så jag antar att jag inte borde vara så kaxig :)


    Ja, det är lurigt det där. Ganska länge kan det funka att avstå, det fysiska beroendet finns inte där. Men rätt som det är märkte åtminstone jag att jag blev röksugen och irriterad i situationer jag aldrig blivit det tidigare. Minns fortfarande när jag köpte cigg första gången i en vardagssituation och sedan dess har jag rökt, bara med några kortkorta uppehåll.
  • Anonym (Skaffa lite ryggrad och självrespekt!)

    Har du ingen ryggrad människa? Säg bara att du inte vill röka och sedan röker du inte.

    Låt killen dra i sig cancerogena ämnen bäst han vill.

  • Anonym (Jag)

    Om man vill röka så ska man väl få göra det.

    Vissa personer trivs med det.

  • Anonym (L)
    Anonym (Jag) skrev 2020-10-08 02:14:25 följande:

    Om man vill röka så ska man väl få göra det.

    Vissa personer trivs med det.


    Jo men tänk på alla andra som får betala för sjukvård sen...
  • Anonym (E)

    Jag har vart rökare. Det funkar exakt så med droger / cigaretter, att man känner sig inte beroende, man är bara feströkare, tills en dag man inser att man röker ett pkt om dan och konsumtionen är på väg upp.

    Jag har både snusat och rökt. Det var svårt att sluta, det tog många år att klara av det. Svårast var att sluta snusa.

    Man åldras fort och blir rynkig av cigaretter.

Svar på tråden Börja röka?! Hjälp!