Vikigaste jämställdhetsfrågan
Om ni bara får välja EN.
Om ni bara får välja EN.
det är helt rimligt att intressera sig särskilt för ett visst spår och engagera sig enbart där och sen följa hela tråden generellt genom att enbart läsa.
Men finns inte kvinnomisshandel som brottsrubrik?
Det var ju korrekt såtillvida att de egentligen inte säger vad det handlar om, frågan är varför de (polisen) gör så?
Vad menar du?
Finns ju tendenser på att det inte är så tydligt i länder som t ex Sverige.
nepp, det går inte att få till det så svartvitt om man inte fultolkar det med flit.
En jämställd skola där både flickor och pojkar är lika viktiga och har lika stor möjlighet att få bra betyg och kunna studera vidare.
Jag ser att ni diskuterar våld och vill gärna göra ett inlägg om en sak kring våld som jag funderat över ett bra tag nu.
Feministerna brukar ju tala om hur våld i nära relationer är ett manligt problem och pratar om hur man ska ändra de patriarkala strukturerna som möjliggör att det får fortgå.
Men i lesbiska relationer är den 1 av 4 kvinnor som blivit utsatt. En betydligt högre andel än vad det finns män som misshandlar kvinnor. Hur förklarar man det?
i #225 skrev jag
Du tror inte att det på verkar hur våldet ser ut?
och under den meningen bifogade jag en länk:
The Emotional Terrorist by Erin Pizzey
www.ejfi.org/DV/dv-10.htm
Du tror inte att det kan vara en bra ide att läsa en del av innehållet innan man gnäller på att jag varit otydlig?