• Anonym (RäddAvMig)

    Hur mycket info har ni innan ni går hem med någon?

    Startade en tråd på det här temat för en stund sen och har fått många hjälpsamma svar, tack!!

    Skulle även gärna vilja veta hur många som gör vad, för att få lite kläm på hur vanligt det är med de olika scenariona. Jag hade verkligen blivit jätteglad om ni ville fylla i! Och ni får även hemskt gärna skriva en kommentar om hur många ggr ni gått hem med nån, och om det varit problemfritt varje gång, speciellt ni som väljer alternativ 1 :)

    Frågorna riktar sig enbart till kvinnor i situationen där de går hem med en man, inte för att jag är trångsynt eller inte inser att det finns alla möjliga olika konstellationer, och inte heller för att jag tror att den enda hotbild som finns är mot en kvinna från en man, utan helt enkelt bara för att det är just den situationen jag är intresserad av. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket info har ni innan ni går hem med någon?
  • Anonym (Ging)

    Många kvinnor undrar varför män blivit fega, och inte gör nåt längre, slutat försöka.
    Vad kan det... bero på... tro...?

  • Anonym (E)
    Anonym (Ging) skrev 2019-09-19 10:09:39 följande:

    Klyftan mellan män och kvinnor. Klyftan.


    Förklara hur klyftan ökar för att man lär känna varandra lite innan man går hem till varandra.
  • Anonym (Ging)
    Anonym (E) skrev 2019-09-19 10:16:20 följande:
    Förklara hur klyftan ökar för att man lär känna varandra lite innan man går hem till varandra.
    Misstänkliggörandet av män. Misstänkliggörandet.

    https://www.frihet.se/det-gar-inte-att-se-vilka-man-som-ar-valdtaktsman
    D
    u kan ta reda på hur mycket som helst om en man innan. Ingen garanti.
    Du kan leva ihop med en man, allt verkar bra. Ingen garanti.
  • Anonym (Ging)

    Män bör nog vara aktsamma med att släppa in okända kvinnor i sitt hem.
    Han kanske blir anklagad för våldtäkt. Även om inget hänt, så är han körd.
    Hon kanske stjäl från honom.
    Hon kanske släpper in sina manliga kumpaner. De misshandlar honom. Sen stjäl de från honom.

  • Anonym (Ging)
    Anonym (Ging) skrev 2019-09-19 10:12:19 följande:

    Många kvinnor undrar varför män blivit fega, och inte gör nåt längre, slutat försöka.
    Vad kan det... bero på... tro...?


    Det är ju faktiskt aldrig bra, hur än en man gör.
    Även om han är en gentleman, och vill ta det lugnt, att ni lär känna varann. Speciellt första gången ni ses, hemma hos varann. Många kvinnor vill att han är mer på. Är han inte den typen så tycker många kvinnor att han är en tråkig fan.
    https://www.familjeliv.se/forum/thread/79745832-du-verkar-inte-direkt-intresserad
  • Anonym (Ging)
    Anonym (Ging) skrev 2019-09-19 09:49:24 följande:

    Jag tycker det är lysande att misstänkliggöra män ännu mer. Vi behöver en större klyfta mellan kvinnor och män. Det är såhär mänskligheten går under. Kärleken dör.


    Senaste jag träffade hade både kniv och pepparspray på sig. Nästa tjej jag träffar hoppas jag känner mer förtroende för män, har livsglädje och vill att det ska vara trevligt, roligt och sexigt att träffa en man.
  • Anonym (E)
    Anonym (Ging) skrev 2019-09-19 10:20:47 följande:

    Misstänkliggörandet av män. Misstänkliggörandet.

    www.frihet.se/det-gar-inte-att-se-vilka-man-som-ar-valdtaktsman

    Du kan ta reda på hur mycket som helst om en man innan. Ingen garanti.

    Du kan leva ihop med en man, allt verkar bra. Ingen garanti.


    Det är inte att misstänkliggöra någon att vilja lära känna den innan man går hem till den. Precis som det inte är att vara paranoid för att man tar på sig ett säkerhetsbälte. Sannolikheten att man råkar ut för en olycka må vara liten men det är ju dumt att riskera att dö när åtgärden inte inkräktar på det man vill göra överhuvudtaget. Visst kan man dö av en olycka även med säkerhetsbälte men risken blir betydligt mindre och du åker ju likväl bil i lika stor omfattning med säkerhetsbälte som utan.
  • Anonym (Ging)
    Anonym (E) skrev 2019-09-19 11:01:05 följande:
    Det är inte att misstänkliggöra någon att vilja lära känna den innan man går hem till den. Precis som det inte är att vara paranoid för att man tar på sig ett säkerhetsbälte. Sannolikheten att man råkar ut för en olycka må vara liten men det är ju dumt att riskera att dö när åtgärden inte inkräktar på det man vill göra överhuvudtaget. Visst kan man dö av en olycka även med säkerhetsbälte men risken blir betydligt mindre och du åker ju likväl bil i lika stor omfattning med säkerhetsbälte som utan.
    Tråden riktar sig till kvinnor, och jag kan garantera att många kvinnor som läser denna tråden är misstänksamma mot män. Så det är bra att vi spär på den uppfattningen. En ensam kvinna med en ensam man, det kan gå tok-fel.
    Säkrast är faktiskt att män och kvinnor endast umgås i grupp.
  • Anonym (E)
    Anonym (Ging) skrev 2019-09-19 11:11:44 följande:

    Tråden riktar sig till kvinnor, och jag kan garantera att många kvinnor som läser denna tråden är misstänksamma mot män. Så det är bra att vi spär på den uppfattningen. En ensam kvinna med en ensam man, det kan gå tok-fel.

    Säkrast är faktiskt att män och kvinnor endast umgås i grupp.


    Nu handlar inte frågan om huruvida kvinnor ska vara ensamma med män eller ej utan det handlar om hur väl de vill känna en man innan de går hem till honom.

    Varför skulle du vilja gå hem till en komplett främling? Det är mer anmärkningsvärt än att känna personen man går hem till.
  • Anonym (Ging)
    Anonym (E) skrev 2019-09-19 11:22:53 följande:
    Nu handlar inte frågan om huruvida kvinnor ska vara ensamma med män eller ej utan det handlar om hur väl de vill känna en man innan de går hem till honom.

    Varför skulle du vilja gå hem till en komplett främling? Det är mer anmärkningsvärt än att känna personen man går hem till.
    Det vet jag inte. Bättre kvinnor svarar på det. Varför vill kvinnor följa med ett krogragg och ha ett one night stand?
Svar på tråden Hur mycket info har ni innan ni går hem med någon?