KlantSmurfen skrev 2020-02-02 01:39:27 följande:
"Man är ju fortfarande ofrivilligt oskuld"
nepp, om man har valt helt frivilligt att inte göra något åt sin situation som man kan förändra är man inte kvar in den ofrivilligt.
"För visst man kan flytta till ett ställe som man hatar och må piss bara för att ha sex men det vore dumt."
Är det bara i större städer det finns kvinnor?
"Sen har du rätt i att det inte är något att göra något åt och man får acceptera det"
Var skrev jag det?
"Visst är det ett problem att vi har en norm som säger att männen ska ta initiativ."
nepp, om en vuxen av någon anledning inte vågar ta initiativ så är det orsaken till det som är problemet. Det är skillnad på en norm som säger hur det ska vara och något som är för att människor råkar vara så.
"Dessutom har vi även en stigmatisering av manliga oskulder."
2500 gnällinlägg på forumet kan ju vara en bidragande orsak, jag tror inte att det är lika stigmatiserat hos de som inte har läst gnällinläggen.
"Tror du verkligen på allvar att det bara är oattraktiva killar som ingen tjej skulle vilja ha som lever i ofrivilligt celibat?"
Inte bara men de som är passiva och bara gnäller är väl inte direkt förstahandsvalet.
Det var det mest korkade jag läst. Man ska alltså vara tvungen att ta till alla möjliga lagliga medel innan det ska ses som att man är ofrivilligt oskuld. På vilket sätt är en person frivilligt oskuld bara för att han bor där han vill och inte flyttar dit han otrivs. I sådana fall finns det inga ofrivilliga oskulder för det finns alltid något att göra. Tex kan alla män ta hem en Thailändska. Sen finns det många som inte vill det för dom vill ha ett förhållande som bygger på kärlek och inte att någon är i underläge. Men enligt din tes måste alla som är ofrivilligt oskulder först testa det och misslyckas innan dom får kalla sig för ofrivilligt oskuld. Och eftersom det inte går att misslyckas med det får alltså ingen räknas som ofrivillig oskuld enligt din måttstock.
Sen nej det är inte bara i större städer som det finns kvinnor. Men det är bara där det inte är ett stort överskott på singelmän.
Sen skrev inte du det. Jag skrev att det inte finns något att göra och att man får acceptera det. För du ser att flytta som ett val men det är det inte för alla och då är det att acceptera. Det är så enkelt att det finns inte någon för alla män.
Sen är det visst ett problem att vi har en norm samtidigt som vi säger till pojkar att det inte är så. Fick hela tiden under uppväxten höra skitsnack som inte stämde. Sen om vi tar din logik då är det inte heller ett problem att kvinnor har lägre lön. För i många fall handlar det om en norm att man ska vara som den manliga normen. Och enligt dig så är det alltså inget problem. Det är bara för kvinnorna att skaffa sig vassa armbågar och bli som dom män som knuffar sig fram. Men så är det inte. Istället är det bättre att vi ser till att ändra normen så att kompetenta kvinnor får toppjobb utan att ta efter männen. På samma sätt är det med män som har svårt att ta initiativ. Lär man unga tjejer att dom också kan ta initiativ då finns det även dom som tar dom blyga killarna. För varför ska inte även sånt ändras när vi ska bli mer likställda.
2500 gnällinlägg. Hm har du verkligen läst så många att du kan stå för att det bara är gnäll. Förövrigt är det konstigt om det blir gnäll. Tittar man på det skit som dom som skriver får då förstår man att det påverkar dom. Har sett inlägg där killar har bett om råd men fått veta att dom är losers som bör dö. Jag har sett massor av inlägg där kvinnor skriver att dom inte skulle ta i en vuxen oskuld med tång. Sen var det samma attityd innan internet. Jag var tonåring under 90 talet då fanns inte internet. Då var det samma hånande av vuxna män som var oskulder. Minns tex hur killar som hade flickvänner ofta hånade dom som inte hade det. Minns hur det på tv ofta kunde vara en massa lustigheter om manliga oskulder. När jag växte upp då var det skamligt att vara oskuld om man var över 18år. Var man det då fick man räkna med att bli hånad.
Sen då kan man fråga sig varför ska det vara så att män som är försynta och blyga ses som sämre val medan en tjej med samma egenskaper inte ses som det. Har vi verkligen inte kommit längre. Och att du ser ner på män bara för att dom har svårt för att våga ta kontakt eller som inte vet hur det visar vilken människosyn du har. Men jag kan meddela att bara för att en man är bra på att ta för sig innebär inte att han är ett bättre val. Och att en person inte vågar ta kontakt kan bero på många saker. Det kan kosta med än vad han är beredd att betala. Var ju tex en kille som skrev här som hade mobbats hela skoltiden. Var troligen inget fel på honom även fast såna som dig anser det. Men att inte han vågar ta kontakt och kanske riskera att känna samma känsla som under skoltiden är inte konstigt.
Sen är det lustigt vad dömande du och andra är och alltid kallar det för gnäll. Det är fruktansvärt kall och rå syn. Att en människa som inte kan få en relation som alla andra skriver att han är ledsen för det anser du är gnäll. Jag ser det som att det är en ledsen människa som skriver av sig. Visst dom som är hatiska är idioter. Och visst man kan inte kräva att kvinnor ska tända på blyga män. Men det ändrar inte att man kan vara ledsen för att naturen är så och behöva skriva av sig. Vad spelar det för roll för dig. Du har ju inget problem varför känner du ett behov av att sparka på dom som ligger.