• larssonc

    BIM november 2019

    Idag kom ääääntligen min mens, nästan två veckor sen. Nu blir nästa bim 1/11 och äl borde vara runt 17-18/10. Ska till gyn 17/10 så ska bli spännande att se om det finns något ägg som har släppt eller är på väg att släppa då!

    Vi har ett barn sen innan som är 1,5 år och en änglason som vi förlorade i vecka 20. Hoppas innerligt på att vi ska få vårt regnbågsbarn <3

    Hoppas fler hittar hit sen! Påbörjar en bim lista.

    1/11 - Larssonc

    2/11

    3/11

    4/11

    5/11

    6/11

    7/11

    8/11

    9/11

    10/11

    11/11

    12/11

    13/11

    14/11

    15/11

    16/11

    17/11

    18/11

    19/11

    20/11

    21/11

    22/11

    23/11

    24/11

    25/11

    26/11

    27/11

    28/11

    29/11

    30/11

  • Svar på tråden BIM november 2019
  • Emselie

    Här kom mensen lite smått för ett par dagar sedan, lite tidigt men jag vet inte. Kroppen är nog inte som vanligt än efter graviditet och amning. Fick ju missfall nu i sommar också så kan nog ha med det att göra också. Så himla tråkigt, men ja, det är bara att ta nya tag längre fram. Tror dock nästa BIM inte lär bli förens i december.

    Men lycka till ni andra som fortfarande väntar på era plus, och ni som plussat redan givetvis <3

  • Maria198829

    Jag brukar bara kika runt här på familjeliv utan att skriva, de är så roligt att läsa om allas tankar och känslor. Jag och min sambo kört igång i bebis verkstan. Förra månaden blev de ingenting. Nu har jag ägglossning och bim den 24/11. Det är såå långt dit.

    Jag håller tummarna för allihopa att de ska bli fina plus på testen :)

  • Mevi1315

    Min BIM sa appen den 18 men det är nog några dagar framåt då ägglossningen inte skedde enligt appen. Blir intressant att se :)

  • Anonym (St92e)

    Möjligtvis inbillning men jag fick igår känslan av att ha magkatarr. Har inte ätit något konstigt och dricker minimalt med kaffe och onyttig mat, ändå brände det i hela magen och bröstet. Känner forfarande brännande känsla i magen. Hade/har även molvärk i vänster sida (vid äggstocken typ). Inga ömma bröst, illamående till och från. Är bara på ÄL+ 5 så är sjukt tidigt, men har aldrig känt så här mellan ÄL och mens. Börjar dock tro att det är biverkningar sedan jag slutade med mini piller (2 veckor sedan). Nån annan som har fått brännande känsla + molvärk?

  • vitae

    BIM på måndag (så BIM-3), helt blanka test (testlagret), tempen är fortfarande stabil och ganska hög. Jag försöker att inte analysera symptom då jag alltid upplever symptom mellan ÄL och mens då jag har PMDS. Men de få symptom jag upplevt (förutom typ humörsvängningar som alltid har), som började för några dagar sen är lite halsbränna, molvärk och blev väldigt illamående igår efter ansträngning. Men det är väldigt milt i jämförelse med hur jag haft de andra två månaderna vi försökt, kroppen har då spelat mig spratt. Men nu kan jag inte låta bli att vara lite hoppfull :)

  • Tjoppa12

    Idag började brösten ömma mer. Får alltid det innan mens, kan ju såklart vara symtom men hoppet sänktes lite... Imorse kändes det också som att jag skulle få mens när som helst. Försvann efter någon timme och det är ju tre dagar kvar. Vet inte vaaad jag ska tro !

  • hundenhubbe

    Men nu jäklar! Negativt test imorse, fick en rejäl flygning alldeles nyss så tänkte att jag testar om det är dags och så var det! Väldigt tydligt tecken. Och vihar barnvakt from imorgon morgon till söndag! Så perfekt!! Visst har man äl 1-2 dagar efter positivt utslag på stickan? Vi kommer inte få till någon ikväll för mannen är borta Men de borde väl räcka imorgon och söndag? :) strecken vart lila tydliga båda två när det vart positivt!

  • Nyckelpiga2017
    hundenhubbe skrev 2019-11-08 13:22:51 följande:

    Men nu jäklar! Negativt test imorse, fick en rejäl flygning alldeles nyss så tänkte att jag testar om det är dags och så var det! Väldigt tydligt tecken. Och vihar barnvakt from imorgon morgon till söndag! Så perfekt!! Visst har man äl 1-2 dagar efter positivt utslag på stickan? Vi kommer inte få till någon ikväll för mannen är borta Men de borde väl räcka imorgon och söndag? :) strecken vart lila tydliga båda två när det vart positivt!


    Jag kör med cb fertilitetsmonitor och då funkar det så att från den visar maximal så är det 24-36 timmar till ägglossning. Min monitor visade första maximal på morgon och då ändrade den så att min fertila period är slut i övermorgon. Tänker att det troligtvis funkar på samma sätt med ältesten.
  • awi
    hundenhubbe skrev 2019-11-08 13:22:51 följande:

    Men nu jäklar! Negativt test imorse, fick en rejäl flygning alldeles nyss så tänkte att jag testar om det är dags och så var det! Väldigt tydligt tecken. Och vihar barnvakt from imorgon morgon till söndag! Så perfekt!! Visst har man äl 1-2 dagar efter positivt utslag på stickan? Vi kommer inte få till någon ikväll för mannen är borta Men de borde väl räcka imorgon och söndag? :) strecken vart lila tydliga båda två när det vart positivt!


    Testade du igår med? Om det är första smileyn så borde du få en till imorgon också och så länge du har smiley har inte ÄL skett och helst ska ju spermierna ligga och vänta på att ägget släpps. De överlever ju mycket längre än ägget. Så kör på lördag och söndag ni. 
  • solhatten

    Jag känner mig deppig då jag egentligen tror att jag är gravid men testet visar såklart negativt, men mår illa till och från och har som dragvärk vid ena äggstocken. Jag tror att jag missade äl då vi hade sex fram till äl och sen samma dag som den blinkar med ett fast sken men sen så kunde vi inte få till det nått mer då jag blev sjuk

Svar på tråden BIM november 2019