• Anonym (Hemmafru)

    Min man kräver att jag arbetar!

    Jag är hemmafru, och har varit i ca 10 år. Min man och jag har varit gifta i ca 11 år, och kommit överens om att jag ska vara hemmafru. Vi har 3 barn ihop i åldrarna 6, 3 år och en liten på 3,5 månad. Allt bra så långt och trots att jag är hemma har vi gott ställt, bor stort och har det bra. Men nu helt plötsligt tycker min man att jag ska börja arbeta efter att minsta skolats in på förskolan vid ca 1,5 års ålder. Jag känner att jag trivs med det livet vi har. Men hans motivering är att han vill ha mer tid med barnen och kunna vara hemma mer. Jag förstår inte varför han tycker det är så viktigt nu. Hur skulle ni gjort i min sits? Är så ledsen att min man vill ändra en så bra livsstil..

  • Svar på tråden Min man kräver att jag arbetar!
  • Anonym (J)
    nihka skrev 2019-10-10 16:46:09 följande:

    Nej, han är i nuläget inte intresserad av att umgås med sina barn på heltid utan vill lalla runt på kontoret och lata sig hemma i drygt ETT ÅR till.


    Var står det var han jobbar med?
  • nihka
    Bananböjaren skrev 2019-10-10 15:53:51 följande:
    Man behöver inte missa det bara för att man inte tror på det.

    I sin TS låter det som att mannen efter att han kommit hem från jobbet skulle ta över och ta hand om barnen. TS fick ju inget medhåll i början av tråden och då måste man genast fylla på med nya motiveringar om varför gubben är en skit och ts är en ängel.

    Hade det varit så att TS man inte gjorde något där hemma hade det antagligen varit ett problem, och då kommit upp i trådstarten. Nu smög det på efteråt så att alla inte skulle märka att det var TS som gick hemma och pillade sig i naveln hela dagarna.
    Klart du har missat det, precis som du har missat att det inte står något öht i trådstarten om att mannen tar hand om barnen när han kommer hem. Det nämns först i TS inlägg nr 2 hela 7 minuter senare att han badar och oftast nattar dem samtidigt som TS berättar att hon gör allt hushållsarbete.

    Vad gör du isf att läsa de inlägg du kommenterar? Pillar dig i naveln?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (J) skrev 2019-10-10 16:53:39 följande:
    Var står det var han jobbar med?
    Det står inte vad han jobbar med.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Hemmafru) skrev 2019-10-09 11:35:41 följande:

    En undran: varför skulle det vara jobbigare att dra det ekonomiska lasset en hemarbete med allt vad det innebär samt ta hand om barn?


    Det är bara en fördom. Det finns inget givet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Lfldldld)
    Anonym (Ö) skrev 2019-10-10 15:25:17 följande:

    Läs TS inlägg. Han vill inte göra nånting hemma.


    Kanske för han jobbat och hon tagit hans pengar så länge. Så tycker han kanske att han ska slippa göra nåt hemma. Om man inte har nåt hinder så är det ju bara att hon inte vill jobba, tycker bara det är så fel
  • Anonym (Rosa)
    Anonym (Lässvårigheter?) skrev 2019-10-10 14:20:00 följande:

    I mitt fall blev jag arbetslös. Kruxet är att chefen gav mig falska förhoppningar och jag ville va kvar på mitt dåvarande jobb (gick på vik). Sen kom chefen på andra tankar då hen är emot inlastning. Jag fick veta i början på sommaren att jag inte fick vara kvar så fanns inte många tjänster att söka då i semtider, så jag hann bli arbetslös innan jag kunde söka mer aktivt. Tycker det är konstigt dock om chefer sitter och gissar och antar att det beror på ditten och datten.. Men jag kanske får försöka mörka det på nåt sätt och hoppas de inte kontrollerar mina uppgifter... Men får se, löser sig väl så småningom.. Nån gång.


    Jo tyvärr är det så, man får ju så galet många ansökningar så de med glapp sållas lätt bort. Är man föräldraledig blir det ju inget glapp man behöver visa, men glömde att tråden handlade om hemmafruar, då har man ju kanske sagt upp sig...Jag skulle iaf ha skrivit upp det som en punkt i cv:t, det behöver inte vara en nackdel om det inte handlar om ett jobb där man måste hålla sig ajour med utvecklingen inom yrket. I ditt fall hade jag varit lite svävande i tiden och inte skrivit ett slutdatum på vik:et då det ju handlar om så kort tid du varit borta från arbetsmarknaden. Jobbar inte med rekrytering men har varit med i anställningsprocessen av mina kollegor flera gånger :)
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Lfldldld) skrev 2019-10-10 17:15:06 följande:

    Kanske för han jobbat och hon tagit hans pengar så länge. Så tycker han kanske att han ska slippa göra nåt hemma. Om man inte har nåt hinder så är det ju bara att hon inte vill jobba, tycker bara det är så fel


    Tagit hans pengar?? Hon har ju gjort hans del av hushållsarbetet!
  • Anonym (Anna)

    Oj vad många bittra och elaka kommentarer mot TS här.

    Till TS, fantastiskt att dina barn har haft en mamma som varit hemma med dom de första åren. Jag tycker inte att man ska sätta sitt barn på dagis innan 3 års ålder. Det är först efter då som de har utbyte av att få lite socialt.

    Men, barnen blir ju stora en dag och jag kan hålla med din man om att det kan vara dags att börja jobba sen när den lilla blivit så pass stor, sen om det dröjer till skolstart eller tidigare bestämmer ju ni. Ett jobb ger ju trygghet och du kan känna dig självständig. För vad händer med dig om din man skulle försvinna? Då står du där utan jobb och inkomst. För mig skulle det kännas väldigt otryggt.

    Jag hoppas ni hittar en lösning som passar er båda:)

  • nihka
    Anonym (Lfldldld) skrev 2019-10-10 17:15:06 följande:
    Kanske för han jobbat och hon tagit hans pengar så länge. Så tycker han kanske att han ska slippa göra nåt hemma. Om man inte har nåt hinder så är det ju bara att hon inte vill jobba, tycker bara det är så fel
    Jaha. Så han har alltså betalat sig ur att göra något hushållsarbete för tid och evighet? Eller hur länge skulle TS enligt dig stå i skuld till sin man för att hon har varit hemma med barn och skött hemmet medan han har jobbat?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (J)
    nihka skrev 2019-10-10 17:09:59 följande:

    Det står inte vad han jobbar med.


    Du skrivet att han lallar runt på ett kontor.
Svar på tråden Min man kräver att jag arbetar!