• Let it Rain

    40+ och gravid - här samlas vi :)

    Jag plussade för en vecka sedan och tänkte kolla om det finns fler 40+ som är gravida härinne. :)

  • Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)
  • Blåbärry

    Hej allihopa.

    Jag är visserligen inte 40 riktigt än, men hinner fylla innan eventuell bebis kommer.

    Är i vecka 8. Känns lite jobbigt då jag inte ville ha barn efter 40. En fånig idé, jag vet. Men kanske jag kan släppa det om jag får träffa fler "äldre".

    Någon mer som just plussat?

    Någon som bor i Västerås eller nära omkring?

  • Snurranfian
    Vicky80 skrev 2020-03-06 07:59:13 följande:

    Hej!

    Är i vecka 17 nu men har sån oro eftersom jag inte känner någon rörelse i magen och känner mig i stort sett som vanligt och tycker nästan alla symtom är borta.. Sover knappt ingenting om nätterna och jag ringt till bm och bett att få komma på kontroll och kolla hjärtljud men dom avvisar mig bara och tycker inte det finns anledning till det.Ska på rul den 20:e mars, långt tills dess.

    V 12 såg allt bra ut på första ul.

    Är det någon mer här som känner igen det här?


    Jag är ju inte i v 17 (bara 13) men känner igen oron o symptomen har försvunnit. Känner mig bara uppsvälld o gasig. Oroar mig mkt att bebben inte lever trots att jag såg hen på vul för 2 v sen. Svårt å ta in allt. Längtar efter rörelser!
  • Najo
    Vicky80 skrev 2020-03-06 07:59:13 följande:

    Hej!

    Är i vecka 17 nu men har sån oro eftersom jag inte känner någon rörelse i magen och känner mig i stort sett som vanligt och tycker nästan alla symtom är borta.. Sover knappt ingenting om nätterna och jag ringt till bm och bett att få komma på kontroll och kolla hjärtljud men dom avvisar mig bara och tycker inte det finns anledning till det.Ska på rul den 20:e mars, långt tills dess.

    V 12 såg allt bra ut på första ul.

    Är det någon mer här som känner igen det här?


    Förstår exakt! Är v i 18+4 o känner typ inget, ev ngt om jag känner efter ordentligt. Tror jag har moderkaka framtill denna gång dock. Har fått lyssna med doppler en gång i v men nu har jag hållt mig 2 v. Precis varit hos barnmorskan nu o lyssnat och allt verkade ok med 140 slag per min. Jag har RUL på onsdag så det är nära! Jag tycker det är så dåligt att du inte får lyssna på hjärtat, tar ju bara 2 min av deras tid! Försök att inte oroa dig, jag är längre gången o känner typ inget heller.
  • zasu

    Hej,

    Är 7+5 och fick idag se ett tickande hjärta. Givetvis glädjande men kommer ta ett tag för mig att tro på det då jag har varit med flera MA.

    Är 46 år och har ett barn sen innan.

  • Vicky80

    Tack för era lugnande svar och uppmuntran????

    Fruktansvärd oro bara som blivit värre då jag inte tycker magen växt direkt något heller och all frustration kommer på samma gång om olika saker, vet inte ens hur moderkakan är placerad.

    Jag får hoppas på det bästa den 20:e.

    Skönt med fredag idag iallafall och trevlig helg till er

  • Sthlmsthlm
    Hej!
    Ny i tråden men nygammal på Familjeliv. Under mååånga år kämpande jag för att bli gravid (6 misslyckade IVF) och lyckades till slut med ÄD (41 år gammal) och fick en dotter 2017.

    Nu plötsligt har jag blivit spontangravid vid 44 år. Det är extremt otumlande. Vi hade inte tänkt att göra syskonförsök. Var väldigt lycklig med ett barn, och orkade inte gå in jobbig process med oklar utkomst. 

    Nu hände det bara! Och oron är total för att det ska vara ngt fel på barnet. Har gjort NIPT och får besked måndag. Känner mig helt distanserad och inte alls glad. Har till och med funderat på abort oavsett. Lite svårt att sortera känslorna just nu!
  • Najo
    Sthlmsthlm skrev 2020-03-06 15:47:45 följande:

    Hej!Ny i tråden men nygammal på Familjeliv. Under mååånga år kämpande jag för att bli gravid (6 misslyckade IVF) och lyckades till slut med ÄD (41 år gammal) och fick en dotter 2017.Nu plötsligt har jag blivit spontangravid vid 44 år. Det är extremt otumlande. Vi hade inte tänkt att göra syskonförsök. Var väldigt lycklig med ett barn, och orkade inte gå in jobbig process med oklar utkomst. Nu hände det bara! Och oron är total för att det ska vara ngt fel på barnet. Har gjort NIPT och får besked måndag. Känner mig helt distanserad och inte alls glad. Har till och med funderat på abort oavsett. Lite svårt att sortera känslorna just nu!


    Wow grattis! Förstår din oro. Ghorde också nipt pga hög risk (är 45). V 19 nu. Håller tummarna att allt går bra, det är du värd efter din historia.
  • sommar 77
    Sthlmsthlm skrev 2020-03-06 15:47:45 följande:

    Hej!Ny i tråden men nygammal på Familjeliv. Under mååånga år kämpande jag för att bli gravid (6 misslyckade IVF) och lyckades till slut med ÄD (41 år gammal) och fick en dotter 2017.Nu plötsligt har jag blivit spontangravid vid 44 år. Det är extremt otumlande. Vi hade inte tänkt att göra syskonförsök. Var väldigt lycklig med ett barn, och orkade inte gå in jobbig process med oklar utkomst. Nu hände det bara! Och oron är total för att det ska vara ngt fel på barnet. Har gjort NIPT och får besked måndag. Känner mig helt distanserad och inte alls glad. Har till och med funderat på abort oavsett. Lite svårt att sortera känslorna just nu!


    Wow...Grattis!!

    Förstår din oro.

    Jag blir 43 i år och är ständigt orolig fast Nipt visat bra.

    Haft ont i magen och är helt slut. Huvudvärk varje dag...så är sjukskriven. Tänker inte pressa mig.
  • Sol2020
    Littlestar78 skrev 2020-03-03 17:08:50 följande:

    De har gått strålande. Värkarna startade av sig själv i torsdags den 27e och 16.26 samma dag tittade han ut. Så nu myser vi hemma i våran bebisbubbla med vårat lilla hjärta.


    Men så kul!! Vad härligt att allt har gått bra! Grattis till er & mys på!
  • Sol2020
    Vicky80 skrev 2020-03-06 07:59:13 följande:

    Hej!

    Är i vecka 17 nu men har sån oro eftersom jag inte känner någon rörelse i magen och känner mig i stort sett som vanligt och tycker nästan alla symtom är borta.. Sover knappt ingenting om nätterna och jag ringt till bm och bett att få komma på kontroll och kolla hjärtljud men dom avvisar mig bara och tycker inte det finns anledning till det.Ska på rul den 20:e mars, långt tills dess.

    V 12 såg allt bra ut på första ul.

    Är det någon mer här som känner igen det här?


    Tycker det är väldigt dåligt att dom att inte tar sig tid för dig! Det tar ju inte lång tid för dom att lyssna på hjärtljuden, så mkt värt för oss som oroar oss.

    Jag har precis gått in i v 14 13+1 & jag har redan varit på 3 ultraljud! Dock betalade jag för ett av dom, men fick första gratis vid v 8 för att fastställa att det fanns ett foster, sen var jag orolig v 11 & tog ett extra för 300 kr (så värt! ) sen var det äntligen KUB igår & då kollade dom allt noga igen.

    Testa att ringt till en annan BM.
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)