• Tue 5 Nov 2019 16:44
    2647167 visningar
    5839 svar
    5839
    2647167

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Anonym (Julia­)
    Fri 8 Jan 2021 20:08

    Vegetarisk lasagne. Otrolig god med spenat, fetaost, soltorkade tomat, lök, vitlök, lite cocktail tomater , creme fraîches som blandas med fetaosten och vatten.

  • Sat 9 Jan 2021 14:02
    klyban skrev 2021-01-08 19:56:07 följande:
    Kycklingsalladaktig sak, med matvete och nån sås som inte är uppfunnen än eller en vinägrett.

    Inte gott alls, testade för mycket nya saker samtidigt och såser jag fått på kycklingen.
    Största misstaget var nog när jag skickade på sesamolja på kycklingen med dessa såser, blev lätt beskt då och inte alls gott.


    Får se om man lyckas bättre idag, för detta var inte bra gjort alls.

  • Sat 9 Jan 2021 16:35
    klyban skrev 2021-01-09 14:02:07 följande:

    Inte gott alls, testade för mycket nya saker samtidigt och såser jag fått på kycklingen.
    Största misstaget var nog när jag skickade på sesamolja på kycklingen med dessa såser, blev lätt beskt då och inte alls gott.


    Får se om man lyckas bättre idag, för detta var inte bra gjort alls.


    Vad trist, hoppas att du lyckas bättre idag
  • Sat 9 Jan 2021 16:36

    Pannkakor med tillbehör.

  • Sat 9 Jan 2021 16:51
    Nandez skrev 2021-01-09 16:35:31 följande:
    Vad trist, hoppas att du lyckas bättre idag smile1.gif

    Haha, svårt för mig att göra det värre än så Flört
    Jag spola av kycklingen under kranen för idag, och då blev det bra bättre och mer ätbart än igår.


    Men det är så här man lär sig nya saker om maten, ibland kan vissa kombos inte fungera även man använder helt vanliga ingredienser.
    Nu var detta par nya såser jag hade köpt billigt som faan, 1:-/flaskan ~2dl med nudelsås och andra sorters sojor.
    Testat dom ett par gånger och jätte goda där, men här blev det så satans fel av någon anledning.


    Får se vad man hittar på senare, eller om det blir något snabbt och enkelt eller mer avancerat.
    Snabbt och enkelt ligger mer till hands, då känner mig för seg och trötter idag.


     


    Pannkakor är alltid gott, kör nästan alltid hemmagjord äpplemos till dom.

  • Sat 9 Jan 2021 16:57

    Potatisbullar med lingonsylt.

  • Sat 9 Jan 2021 17:32

    Ugnsstekt kyckling, home fries och hemslagen bea. För lat för att laga något annat idag.


    Gamla matvaror i kylen? Först får de päls, sen börjar de morra och SEN går de ut.
  • Sat 9 Jan 2021 17:36
    klyban skrev 2021-01-09 16:51:32 följande:

    Haha, svårt för mig att göra det värre än så Flört
    Jag spola av kycklingen under kranen för idag, och då blev det bra bättre och mer ätbart än igår.


    Men det är så här man lär sig nya saker om maten, ibland kan vissa kombos inte fungera även man använder helt vanliga ingredienser.
    Nu var detta par nya såser jag hade köpt billigt som faan, 1:-/flaskan ~2dl med nudelsås och andra sorters sojor.
    Testat dom ett par gånger och jätte goda där, men här blev det så satans fel av någon anledning.


    Får se vad man hittar på senare, eller om det blir något snabbt och enkelt eller mer avancerat.
    Snabbt och enkelt ligger mer till hands, då känner mig för seg och trötter idag.


     


    Pannkakor är alltid gott, kör nästan alltid hemmagjord äpplemos till dom.


    Okej

    Ja, pannkakor är gott ibland.
  • Sat 9 Jan 2021 17:54
    -1
    Nandez skrev 2021-01-09 17:36:46 följande:
    Okej smile1.gif

    Ja, pannkakor är gott ibland.

    Innan var det ALLTID pannkakor varje torsdag, men nu när barnen är större så blir det inte varje torsdag längre.
    Och för en annan så blir pannkakorna godare när man inte äter dom varje vecka Flört


    Aniiee skrev 2021-01-09 17:32:38 följande:
    Ugnsstekt kyckling, home fries och hemslagen bea. För lat för att laga något annat idag.

    Gör du ihopakok först eller direkt i grytan?
    Jag brukar göra ihopakok, och sen kan den stå där i kylen upp till ett år till, kanske mer.


    Sen har jag inlagd dragon, då det är den enda som på vintertid verkligen smakar dragon, dessa krukor är till det närmast smaklösa i mitt tycke och mot vad dragon faktiskt smakar :/
    På sommaren använder jag egen färsk.(och skulle aldrig NÅGONSIN få för mig att använda torkad dragon, då den smakar nått annat än vad den färska och inlagda gör.)
    Sen har jag en hel del persilja också, och det tycker jag är gott.

  • Sat 9 Jan 2021 19:28
    klyban skrev 2021-01-09 17:54:50 följande:

    Innan var det ALLTID pannkakor varje torsdag, men nu när barnen är större så blir det inte varje torsdag längre.
    Och för en annan så blir pannkakorna godare när man inte äter dom varje vecka Flört


    Gör du ihopakok först eller direkt i grytan?
    Jag brukar göra ihopakok, och sen kan den stå där i kylen upp till ett år till, kanske mer.


    Sen har jag inlagd dragon, då det är den enda som på vintertid verkligen smakar dragon, dessa krukor är till det närmast smaklösa i mitt tycke och mot vad dragon faktiskt smakar :/
    På sommaren använder jag egen färsk.(och skulle aldrig NÅGONSIN få för mig att använda torkad dragon, då den smakar nått annat än vad den färska och inlagda gör.)
    Sen har jag en hel del persilja också, och det tycker jag är gott.


    Jag håller med om pannkakorna.
Svar på tråden Vad blir det för mat?