• mcs1988

    Vad blir det för mat?

     


    Vad äter ni till middag idag? :) 

    (Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

  • Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • klyban
    Anonym (Djurvän) skrev 2024-04-29 18:16:48 följande:
    Hej fint att du bryr dig om djuren. Det är tyvärr inte så enkelt som att svenska djur har det bra, dock.  Vill du köpa från djur som haft det bra skulle jag rekommendera gårdskött, där tex avlivning ofta sker på plats eller med korta avstånd så att djuren slipper få en panikartat sista tid i livet. Där de får gå ute sommartid lock inte vara stå k trånga utrymmen för att växa till sig. Osv osv. 
    Generellt så har svenska djur det mycket bra, påstå annat blir väldigt konstigt.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Djurvän03
    Anonym (K) skrev 2024-04-30 20:52:07 följande:
    Detta är off topic, lämna henne ifred 
    Tack snälla!
    Anonym (K) skrev 2024-04-30 20:53:51 följande:
    Mums! Särskilt med gräslöken  // Glad

    Ja verkligen! Älskar att sommaren är på god väg så kommer nog bli mycket somrig mat framöver, och gräslök för mig känns somrigt och väldigt gott :)
  • Djurvän03

    Idag blir det grillat igen. Fast det blir grillad halloumi med citron, chili, pinjenötter och basilika. Till det blir det en somrig potatissallad, en vanlig sallad samt ett gott bröd till.

  • Anonym (Yummie)

    Blev att rota i frysen. Korv Stroganoff och kokade ris till. 
    Laddar för grillspett i helgen, Mad sallad och grillat bröd med olja och vitlök, mmmmm

  • Anonym (Zoom)

    Igår blev det pasta med heta räkor och grönsaker.

    Idag önskade sonen tacos med hårda skal, men jag gör även en tomatsoppa eftersom jag deffar. 

  • Anonym (K)
    Djurvän03 skrev 2024-05-01 15:57:28 följande:
    Tack snälla!
    Anonym (K) skrev 2024-04-30 20:53:51 följande:
    Mums! Särskilt med gräslöken  // Glad

    Ja verkligen! Älskar att sommaren är på god väg så kommer nog bli mycket somrig mat framöver, och gräslök för mig känns somrigt och väldigt gott :)
    Ingen fara {#emotions_dlg.flower}
    ja gräslök är så gott, har odlat det på balkongen och den återkommer år efter år. Tips om du gillar det, det är så enkelt Solig
Svar på tråden Vad blir det för mat?