• Kiiwii90

    Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

    Jag och sambon har försökt 1 år på egen hand, undersökt oss och vi har enl läkaren goda prognoser att bli gravida i framtiden. Oförklarlig barnlöshet där det inte hittas något "fel". Läkaren har nu skrivit en remiss till Akademiska i Uppsala och nu börjar väntan....

    Är det fler som väntar på ivf? Hur lång väntetid har/hade ni? Vad händer egentligen när det är ens tur och hur fort går det sen?

  • Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet
  • Anonym (Louise)

    Blev tyvärr inget plus för oss den här gången.. Vi får försöka igen. Det var ju ändå första gången. Hur länge har ni fått vänta tills ni satt in ett nytt embryo? Vi har ett i frysen. Hur har det ser ut för er?

    Och grattis till alla som fått plus! Ni måste vara så lyckliga!!

  • Astrid40
    Anonym (Louise) skrev 2020-04-13 17:19:59 följande:

    Blev tyvärr inget plus för oss den här gången.. Vi får försöka igen. Det var ju ändå första gången. Hur länge har ni fått vänta tills ni satt in ett nytt embryo? Vi har ett i frysen. Hur har det ser ut för er?

    Och grattis till alla som fått plus! Ni måste vara så lyckliga!!


    Tråkigt för er! Hoppas på bättre lycka nästa försök :)

    Första ivf-försöket för mig så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga om tid för ny åf.

    Jag är jätteglad för mitt plus naturligtvis men är oxå väldigt nervös för mf eftersom haft 5 tidigare. Tid för vul 20/4.

    Har tagit min sista lutinus-tablett nu ikväll och DET är positivt:). Ska bli skönt att slippa det där kladdet.

    Ni som vet, tar man blodprov för att kolla hcg-nivåer i samband med första vul? Visst, jag kan ju ta gravtest, men det säger ju egentligen inte så jättemycket om hormonnivå..
  • GlitterLina
    Anonym (Louise) skrev 2020-04-13 17:19:59 följande:

    Blev tyvärr inget plus för oss den här gången.. Vi får försöka igen. Det var ju ändå första gången. Hur länge har ni fått vänta tills ni satt in ett nytt embryo? Vi har ett i frysen. Hur har det ser ut för er?

    Och grattis till alla som fått plus! Ni måste vara så lyckliga!!


    Nej va tråkigt för dig :( vet faktiskt inte hur länge då detta är min allra första gång.
  • GlitterLina
    Astrid40 skrev 2020-04-13 21:21:25 följande:

    Tråkigt för er! Hoppas på bättre lycka nästa försök :)

    Första ivf-försöket för mig så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga om tid för ny åf.

    Jag är jätteglad för mitt plus naturligtvis men är oxå väldigt nervös för mf eftersom haft 5 tidigare. Tid för vul 20/4.

    Har tagit min sista lutinus-tablett nu ikväll och DET är positivt:). Ska bli skönt att slippa det där kladdet.

    Ni som vet, tar man blodprov för att kolla hcg-nivåer i samband med första vul? Visst, jag kan ju ta gravtest, men det säger ju egentligen inte så jättemycket om hormonnivå..


    Jag vet faktiskt inte ang hcg blodprover..

    Tog du din sista tablett idag? Va konstigt för jag tog min sista i torsdag & det är ju lika många tabletter i askarna.. tog du inte 3 ggr per dag?
  • Clemmentina
    Anonym (Louise) skrev 2020-04-13 17:19:59 följande:

    Blev tyvärr inget plus för oss den här gången.. Vi får försöka igen. Det var ju ändå första gången. Hur länge har ni fått vänta tills ni satt in ett nytt embryo? Vi har ett i frysen. Hur har det ser ut för er?

    Och grattis till alla som fått plus! Ni måste vara så lyckliga!!


    Vad tråkigt, beklagar! :( Vi fick inget till frysen så har ingen egen erfarenhet men ni borde kunna göra en återföring nästa månad i alla fall. Har läst om de som haft flera embryon i frysen som fått göra återföring varje månad.
  • Astrid40
    GlitterLina skrev 2020-04-13 21:32:38 följande:

    Jag vet faktiskt inte ang hcg blodprover..

    Tog du din sista tablett idag? Va konstigt för jag tog min sista i torsdag & det är ju lika många tabletter i askarna.. tog du inte 3 ggr per dag?


    Ja det var ju konstigt. Jag var tagit 3 tabl/dag. Jag hade 4 paket utskrivna, hade du samma?
  • Anonym (Louise)
    Astrid40 skrev 2020-04-13 21:21:25 följande:

    Tråkigt för er! Hoppas på bättre lycka nästa försök :)

    Första ivf-försöket för mig så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga om tid för ny åf.

    Jag är jätteglad för mitt plus naturligtvis men är oxå väldigt nervös för mf eftersom haft 5 tidigare. Tid för vul 20/4.

    Har tagit min sista lutinus-tablett nu ikväll och DET är positivt:). Ska bli skönt att slippa det där kladdet.

    Ni som vet, tar man blodprov för att kolla hcg-nivåer i samband med första vul? Visst, jag kan ju ta gravtest, men det säger ju egentligen inte så jättemycket om hormonnivå..


    Åh vad härligt för dig!! Alla lycka till er. Håller tummarna för att allting ska gå bra. ????
  • Anonym (Louise)
    GlitterLina skrev 2020-04-13 21:30:45 följande:

    Nej va tråkigt för dig :( vet faktiskt inte hur länge då detta är min allra första gång.


    Grattis!! Vad underbart ???? Hoppas hoppas allting kommer gå bra!
  • Anonym (Louise)
    Clemmentina skrev 2020-04-13 21:38:18 följande:

    Vad tråkigt, beklagar! :( Vi fick inget till frysen så har ingen egen erfarenhet men ni borde kunna göra en återföring nästa månad i alla fall. Har läst om de som haft flera embryon i frysen som fått göra återföring varje månad.


    Åh tråkigt för er. Tack. Tack för svaret. Jag hoppas det!! Hoppas att det överlever frysen.
  • Anonym (Louise)
    Clemmentina skrev 2020-04-13 21:38:18 följande:

    Vad tråkigt, beklagar! :( Vi fick inget till frysen så har ingen egen erfarenhet men ni borde kunna göra en återföring nästa månad i alla fall. Har läst om de som haft flera embryon i frysen som fått göra återföring varje månad.


    Åh tråkigt för er. Tack. Tack för svaret. Jag hoppas det!! Hoppas att det överlever frysen.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet