• Lunne

    30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)

    Hej!

    Jag tänkte höra om det finns några fler tjejer här som är födda på 80-talet och väntar första barnet, som vill följas åt under graviditeten?

    Jag och min man är några år över 30 och bor i Stockholm, och jag har BF i slutet av juli :)

  • Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)
  • liloma
    Mageric skrev 2020-01-27 15:54:21 följande:

    Hur gick det? :)


    Det gick bra, och på ett sätt kändes det mer verkligt av att gå dit, men samtidigt lite, men tänk om jag hittar på allt?! Haha

    Har fått tid för kub den 14e så jag vill bara se att det är nåt där inne så det blir mer verkligt!

    Börjar känna mig aningens piggare nu så det känns skönt. Hur mår du? :)
  • Mageric
    liloma skrev 2020-01-27 19:05:34 följande:

    Det gick bra, och på ett sätt kändes det mer verkligt av att gå dit, men samtidigt lite, men tänk om jag hittar på allt?! Haha

    Har fått tid för kub den 14e så jag vill bara se att det är nåt där inne så det blir mer verkligt!

    Börjar känna mig aningens piggare nu så det känns skönt. Hur mår du? :)


    Förstår dig! Jag mår bra, v32 för mig. Jobbar bara veckan ut sedan går jag på graviditetspenning (belastat arbete) så det är skönt. Sover skitdåligt, och har gjort sedan oktober men jag antar att det bara är en försmak ändå haha.
  • liloma
    Mageric skrev 2020-01-28 07:15:40 följande:
    Förstår dig! Jag mår bra, v32 för mig. Jobbar bara veckan ut sedan går jag på graviditetspenning (belastat arbete) så det är skönt. Sover skitdåligt, och har gjort sedan oktober men jag antar att det bara är en försmak ändå haha.
    Åh, då är det inte så långt kvar för dig! Det låter skönt att få ta det lugnt sista tiden. Haha nä det är väl så med sömnen :) 

    Jag har känt mig mycket piggare de senaste dagarna, förut gick jag hem och sov direkt efter jobbet men nu har jag haft mer energi.
  • Johan70
    Lunne skrev 2019-11-28 20:04:28 följande:

    Hej!

    Jag tänkte höra om det finns några fler tjejer här som är födda på 80-talet och väntar första barnet, som vill följas åt under graviditeten?

    Jag och min man är några år över 30 och bor i Stockholm, och jag har BF i slutet av juli :)


    Nej, vi är 70-talister. Kanske inte passar in i tråden då?
  • Polly1981

    Börjar bli trött på denna sega sida. Tar en evighet att ladda.

    Vilka hemliga facebook grupper är ni med i?

    Ska på kub på måndag och lever bebisen så ska blivande moster och farfar få veta men vill inte gå ut med det offentligt än så därav vill jag att Facebooksidan måste vara hemlig

  • Lunne
    Polly1981 skrev 2020-01-30 21:31:55 följande:

    Börjar bli trött på denna sega sida. Tar en evighet att ladda.

    Vilka hemliga facebook grupper är ni med i?

    Ska på kub på måndag och lever bebisen så ska blivande moster och farfar få veta men vill inte gå ut med det offentligt än så därav vill jag att Facebooksidan måste vara hemlig


    Den enda hemliga jag är med i är en för BF Juli 2020, kan skapa en hemlig grupp motsvarande denna tråd om det finns intresse :)

    I övrigt är jag med i massa privata grupper, de kan man söka upp men bara medlemmar kan se vilka övriga som är med och vad som skrivs. Finns massa olika varianter för BF 2020.
  • knivskrik

    Hej igen på er! Vår lilla pojke gjorde entré den 19/1, tio dagar innan BF! Han hade det lite kämpigt med andningen till en början så vi fick spendera lite tid på neo. Han återhämtade sig rätt så fort och nu har vi varit hemma i två veckor. Idag är första dagen ensamma utan pappa och det känns läskigt men har gått bra hittills.

    Förlossningen gick snabbt, vattnet gick vid 20:30, inne vid 21 och 23:26 är han född. Jag var 10 cm öppen när vi kom in så jag hann inte med någon smärtlindring. Personalen var helt fantastisk och fick mig att känns mig så trygg så hela upplevelsen får faktiskt 10/10.


    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Mageric
    knivskrik skrev 2020-02-10 13:28:37 följande:

    Hej igen på er! Vår lilla pojke gjorde entré den 19/1, tio dagar innan BF! Han hade det lite kämpigt med andningen till en början så vi fick spendera lite tid på neo. Han återhämtade sig rätt så fort och nu har vi varit hemma i två veckor. Idag är första dagen ensamma utan pappa och det känns läskigt men har gått bra hittills.Förlossningen gick snabbt, vattnet gick vid 20:30, inne vid 21 och 23:26 är han född. Jag var 10 cm öppen när vi kom in så jag hann inte med någon smärtlindring. Personalen var helt fantastisk och fick mig att känns mig så trygg så hela upplevelsen får faktiskt 10/10.


    GRATTIS!!! Skönt att det gick så bra, och i rekordfart ;). Inga förvärkar eller så?
  • liloma
    knivskrik skrev 2020-02-10 13:28:37 följande:

    Hej igen på er! Vår lilla pojke gjorde entré den 19/1, tio dagar innan BF! Han hade det lite kämpigt med andningen till en början så vi fick spendera lite tid på neo. Han återhämtade sig rätt så fort och nu har vi varit hemma i två veckor. Idag är första dagen ensamma utan pappa och det känns läskigt men har gått bra hittills.

    Förlossningen gick snabbt, vattnet gick vid 20:30, inne vid 21 och 23:26 är han född. Jag var 10 cm öppen när vi kom in så jag hann inte med någon smärtlindring. Personalen var helt fantastisk och fick mig att känns mig så trygg så hela upplevelsen får faktiskt 10/10.


    Grattis!! Vad skönt att allt har gått bra! 
    Förstår att det måste kännas lite läskigt och märkligt att vara helt ensam med den lille för första gången! 
  • Jooosen
    knivskrik skrev 2020-02-10 13:28:37 följande:

    Hej igen på er! Vår lilla pojke gjorde entré den 19/1, tio dagar innan BF! Han hade det lite kämpigt med andningen till en början så vi fick spendera lite tid på neo. Han återhämtade sig rätt så fort och nu har vi varit hemma i två veckor. Idag är första dagen ensamma utan pappa och det känns läskigt men har gått bra hittills.Förlossningen gick snabbt, vattnet gick vid 20:30, inne vid 21 och 23:26 är han född. Jag var 10 cm öppen när vi kom in så jag hann inte med någon smärtlindring. Personalen var helt fantastisk och fick mig att känns mig så trygg så hela upplevelsen får faktiskt 10/10.


    Stort grattis! Skönt att allt gått bra :) hade ni kollat kön innan?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
Svar på tråden 30+ och väntar första barnet 2020, följas åt? :)