• CrookedTail

    Vi som planerar äggdonation 2020

    En mötesplats för oss som planerar att göra äggdonation eller embryodonation under 2020. Här kan vi få svar på frågor, tips och råd och stöd från andra i samma situation.

    Jag är 38 år och har inga barn sedan tidigare. Vi har gått igen en spontangraviditet som tyvärr slutade i MA i v.12, samt två totalmisslyckade IVF:er på Sahlgrenska.

    2019 gjorde vi två insättningar (ett ET och ett FET) med donerade ägg på AVA Riga som inte lyckades. Jag gjorde nyligen en hysteroskopi och där kunde man se avvikelser, troligtvis en inflammation i livmodern. Vi väntar nu på svar om vidare behandling från kliniken.


    Apr 2017 spontangravid, MA i v.13 | Jan 2019 IVF 0 ET | Apr 2019 IVF 0 ET | Sep 2019 ÄD 1 ET | Nov 2019 ÄD 2 FET
  • Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020
  • GrodanS77
    Sofia95 skrev 2020-06-23 15:04:45 följande:

    Åh, det låter ju som en bra grej! (Såklart helst utan biverkningar;) )

    Jag mår hittills bra av progynon, har bara tappat väldigt mycket hår. De säger det inte ska bero på det, men vet inte vad det skulle vara annars.. men som du säger, det är småsaker i sammanhanget :)


    Jag kollade på Fass om biverkningar. Provera har håravfall som en ev biverkning. Så kan mycket väl vara så.

    Tja, vad gör man inte....
  • Sofia95
    GrodanS77 skrev 2020-06-23 19:27:06 följande:

    Jag kollade på Fass om biverkningar. Provera har håravfall som en ev biverkning. Så kan mycket väl vara så.

    Tja, vad gör man inte....


    Åh.. :( nu fick jag direktiv from med idag att äta provera 14 dagar bara varannan månad, får se om det gör nån skillnad. Jag bad om att få byta preparat, men mycket är visst svårt att få tag på nu..
  • GrodanS77
    Sjuttiosjuan skrev 2020-06-23 19:24:04 följande:

    Han kom med snitt igår! Allt gått bra och vi mår fint. Nu ska vi bara få igång amningen!


    STORT GRATTIS!!!!

    Skönt att höra att allt gått bra!!

    Hoppas att amningen går bra! Visst hade du problem med det förra gången?

    Stort grattis igen!!
  • Sjuttiosjuan
    GrodanS77 skrev 2020-06-23 22:09:51 följande:

    STORT GRATTIS!!!!

    Skönt att höra att allt gått bra!!

    Hoppas att amningen går bra! Visst hade du problem med det förra gången?

    Stort grattis igen!!


    Ingen mjölk sist. Men lägger ingen som helst prestige i amning, mycket viktigare med nöjd och mätt bebis <3 Kämpar på ett tag så får vi se!

    Hoppas på att få åka hem till storasyster kring lunch!
  • GrodanS77
    Sjuttiosjuan skrev 2020-06-24 07:45:48 följande:

    Ingen mjölk sist. Men lägger ingen som helst prestige i amning, mycket viktigare med nöjd och mätt bebis <3 Kämpar på ett tag så får vi se!

    Hoppas på att få åka hem till storasyster kring lunch!


    Självklart är nöjd o mätt bäbis prio 1! Om vi lyckas denna gång så hoppas jag att vi får en knodd som accepterar flaskan emellanåt. De där amningsmaratonkvällarna var inte att leka med . Och att maken kan avlasta o mata med flaska skulle vara topprn. Sen är ju amningen smidig på sitt sätt. Maten är ju liksom alltid med

    Hoppsan, jag som var helt övertygad om att du hade en liten kille sen tidigare. Hur tänkte jag då!? Kommer ju i håg nu att det i stort sett bara föddes tjejer i förra tråden.
  • Sjuttiosjuan
    GrodanS77 skrev 2020-06-24 10:23:10 följande:

    Självklart är nöjd o mätt bäbis prio 1! Om vi lyckas denna gång så hoppas jag att vi får en knodd som accepterar flaskan emellanåt. De där amningsmaratonkvällarna var inte att leka med . Och att maken kan avlasta o mata med flaska skulle vara topprn. Sen är ju amningen smidig på sitt sätt. Maten är ju liksom alltid med

    Hoppsan, jag som var helt övertygad om att du hade en liten kille sen tidigare. Hur tänkte jag då!? Kommer ju i håg nu att det i stort sett bara föddes tjejer i förra tråden.


    Ja, en kombo är ju att föredra:)
  • Limarie

    Hej!

    Så skönt att höra att några av er har börjat komma igång igen och grattis, Sandra, till ditt pluss! Då får vi uppdatera listan nu lite, det är ju ändå någon slags gammal tradition från tidigare tråden.

    På gång:

    Syskon2018 

    GrodanS77

    Sofia95

    Zwillinge 86

    Smulantobe ET (Ovumia Finland)

    CrockedTail FET ?/? (AVA Riga)

    UndrandeSökare ?/? (AVA Riga)

    Fertilitetsresa FET ?/? (Oumvia Finland)

    Myntan ET i sommar (Felicitas Helsingfors)

    glommernamnet ET (Minerva Uppsala)

    Ruvar:

    Gravid: 
    Sandra (ÄD, BF?)
    LiMarie (ED, BF 22/10) pojke

    Barnet fött:
    Sjuttiosjuan 22/6 pojke


    Embryodonation 2020 - BF 22/10
  • sandraabinger
    Limarie skrev 2020-06-24 13:14:48 följande:

    Hej!

    Så skönt att höra att några av er har börjat komma igång igen och grattis, Sandra, till ditt pluss! Då får vi uppdatera listan nu lite, det är ju ändå någon slags gammal tradition från tidigare tråden.

    På gång:

    Syskon2018 

    GrodanS77

    Sofia95

    Zwillinge 86

    Smulantobe ET (Ovumia Finland)

    CrockedTail FET ?/? (AVA Riga)

    UndrandeSökare ?/? (AVA Riga)

    Fertilitetsresa FET ?/? (Oumvia Finland)

    Myntan ET i sommar (Felicitas Helsingfors)

    glommernamnet ET (Minerva Uppsala)

    Ruvar:

    Gravid: 

    Sandra (ÄD, BF?)

    LiMarie (ED, BF 22/10) pojke

    Barnet fött:

    Sjuttiosjuan 22/6 pojke


    Tack så mycket! :D jag kommer ha BF som det ser ut just nu 2/3 -21. Men barnmorskan kommer säkert skjuta fram det en vecka om de går enligt min mens första dag.
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2020-06-23 19:24:04 följande:

    Han kom med snitt igår! Allt gått bra och vi mår fint. Nu ska vi bara få igång amningen!


    Grattis! Skönt att allt gått bra. <3
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2020-06-24 07:45:48 följande:

    Ingen mjölk sist. Men lägger ingen som helst prestige i amning, mycket viktigare med nöjd och mätt bebis <3 Kämpar på ett tag så får vi se!

    Hoppas på att få åka hem till storasyster kring lunch!


    Jag lyckades inte få amningen att fungera. Fick tilläggsmata i början och dom glömde tala om att man skulle höja med 10ml/dag och måltid. Då blev han för hungrig och ville inte ha bröstet, pumpade tills han var 10 veckor då gav jag upp bröstmjölk. Nu äter han komjölksfri ersättning och lite mat och gröt. Fördelen är att han sover hela nätterna sen han var tre månader.
Svar på tråden Vi som planerar äggdonation 2020