• Svar på tråden Råd till incels
  • Anonym (IngemarIncel)
    Tecum skrev 2020-01-07 19:59:23 följande:
    Det är givetvis bra om de går ut i verkligheten, engagerar sig i något och träffar folk. Men det jag reagerar mot är formuleringen "acceptera ensamheten". Helt fel råd, direkt vansinnigt. Gör man det har man förlorat, givit upp och sabbat alla chanser att träffa någon, få familj och barn. Ett sånt råd är direkt kontraproduktivt och ökar bara utanförskap och dåligt mående.

    Det är en jävla tur att folk inte följt idiotens råd, då hade mänskligheten dött ut för länge sen!
    Det du inte fattar är att en del män inte kan få kvinnor hur lätt som helst.
    Då är det skönt att faktiskt acceptera att det är så.

    Självklart så ska det överdrivas! Naturligtvis så kommer hela mänskligheten dö ut nu när vi har incels!
    Skärp dig.
  • klyban
    Drickerinte skrev 2021-06-27 18:21:55 följande:
    För att det inte är så lätt att följa ditt luddiga resonemang. Men incels lider för övrigt ofta av psykisk ohälsa.
    Inte om du börjar prata om annat hela tiden.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Drickerinte skrev 2021-06-27 18:48:12 följande:
    Men duuuurååååååå

    Så du vill prata om de farliga incells menar du nu?
    Vad är det som hindrar dig att göra om ditt första svar?


    Men nått säger mig att det inte kommer ske, bra fråga varför, men jag fått hinten nu att du inte vill diskutera nått jag skriver.
    Men då kommer steg två, varför ens citera någon som du inte vill diskutera med.
    Det är ju galet tokigt av dig.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Drickerinte skrev 2021-06-27 19:06:00 följande:
    När jag citerade dig första gången insåg jag inte vilken virrmaja jag hade att göra med.

    Jag virremaja och när du börjar prata om annat?
    Jag inser att du inte var intresserad av en diskussion, så försvara incells som är våldsamma?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Drickerinte skrev 2021-06-27 19:42:57 följande:
    Tycker det är viktigt att påpeka att fler kvinnor blir dödade av män de är i förhållande med än av incels. Kvinnor som blir mördare av incels är en fis i rymden i jämförelse, även om det självklart alltid är hemskt när oskyldiga blir drabbade. Tycker dock att det på något sätt skulle vara mer hemskt att bli mördad av den man älskar än av någon galning till incel som går postal.

    Som du ser handlar tråden om något annat och incels.


    Du borde starta en tråd om det som har med ditt och göra, har inte mycket här och göra och om man nu vill diskutera incells och de farliga som dödar, de farliga som skadar, och än alla de som förnedrar kvinnor för deras egna nöje.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Drickerinte skrev 2021-06-27 21:09:08 följande:
    Jag tar mig friheten att dra vissa jämförelser. Om du tycker att jag går offtopic får du anmäla mina inlägg. Men tycker jag det är relevant för trådens ämne att dra jämförelser till andra saker så gör jag det, och stör det dig är det bara att anmäla mina inlägg.

    Hur är psykisk ohälsa relevant över incells.
    Försöker du säga de har alla psykisk ohälsa, för det gör inte jag.
    Jag vet att de flesta som avstår sex eller inte får sex, inte ser sig själva som överlägsna kvinnor och förnedra dom, skada dom och ibland döda dom.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Drickerinte skrev 2021-06-27 21:21:47 följande:
    Det är relevant i högsta grad. Om man bara ögnar igenom det ökända incelforumet inser man att detta är inte individer som är särskilt psykiskt stabila. Vilket självklart inte ger någon frikort att ge sig ut och begå vansinnesdåd. Det handlar mer om orsak och verkan. Ensamhet och isolering leder till depression och mörka tankar. Det är fler incels som tar sig själva av daga än som dödar andra.

    Om det är så de inte är, så är den större frågan varför du inte vill prata om just trådens ämne.


    Men du har rätt till 10% att det finns mer problem med män som gör saker som en kvinna aldrig skulle behöva utstå.
    Dock vill jag ha fokusen på incells här, vill du ha fokusen på incells i en incelltråd?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Fd Incel)

    Måste kasta in lite positivitet här.

    Incells behöver inte alls betyda depression, sjukdomar o ilska. Jag var en incell högt upp i ålder. Men jag var alltid positiv, glad, trevlig o snäll mot människor. Hade bra jobb, vänner o livet lekte.

    Grejen var den att ingen tjej ändå ville något mer med mig trots försök på de alla möjliga sätt som fanns. Laid back inte försöka, försöka, vara utmanande vara inte utmanande ja provade allt åt alla håll. Struntade i det i perioder onbara slappnade av o ibland inte.

    Var bara det att inga tjejer ändå ville något mer med mig. Såklart det var jobbigt o undra varför. Men inte ville jag människor illa för det. Kanske ledsen varför jag inte kom längre men men. Livet gick vidare.

    Så incells är inte på något sätt onda människor. Rötägg l folk som går för långt finns det ju överallt o inget som är enskilt för incells.

  • klyban
    Drickerinte skrev 2021-06-27 21:35:58 följande:
    Som sagt, om jag finner något relevant för trådens ämne så skriver jag det. Mer komplicerat än så är det inte.

    Det är okey att ta upp andra punkter, dock inte ignorera andra som att en del av dessa incells är förnedrande mot kvinnor, skadar kvinnor eller dödar dom.
    Det är helt klart sant att de som dödar är inte så många, och de som skadar är fler, men förnedra är väldigt vanligt bland dessa destruktiva incells.
    Jag tycker inte om människor som försöker kontrollera människor för en egen agenda och som betyder att andra människors rättigheter inte skulle betyda något.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Fd Incel)
    klyban skrev 2021-06-27 21:50:06 följande:

    Det är okey att ta upp andra punkter, dock inte ignorera andra som att en del av dessa incells är förnedrande mot kvinnor, skadar kvinnor eller dödar dom.

    Det är helt klart sant att de som dödar är inte så många, och de som skadar är fler, men förnedra är väldigt vanligt bland dessa destruktiva incells.

    Jag tycker inte om människor som försöker kontrollera människor för en egen agenda och som betyder att andra människors rättigheter inte skulle betyda något.


    Läs inlägg 430.

    Jag träffade många likasinnade men bland oss var det inte någon destruktivitet. Mer en nyfikenhet o frustration över varför tjejer ratade oss.
Svar på tråden Råd till incels