• Mon 13 Jan 2020 21:36
    21387 visningar
    836 svar
    836
    21387

    Letrozol - Följas åt?

    Hej!

    Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

    Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

  • Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • Anonym (Längt­anefte­rettpl­us)
    Wed 15 Jul 2020 17:07
    amandakollb skrev 2020-07-15 09:36:47 följande:

    ah jag förstår, kan vara skönt med en paus och försöka tänka på annat <3 du får uppdatera oss när du kör igång igen om du vill! 


    Ja men precis lite så jag känner, absolut :)
  • Mon 27 Jul 2020 07:13

    Hur går det för er här? :)

  • Wed 29 Jul 2020 17:29
    amandakollb skrev 2020-07-27 07:13:22 följande:

    Hur går det för er här? :)


    Jag är nu inne på mitt femte försök med Letrozol dubbeldos.

    Var på VUL idag och hade en fin blåsa på 21mm. Har fått Ovitrelle som jag ska ta nu :) så håller tummarna även den här gången :)

    Hur mår du? Hur många veckor har du gått? :)
  • Wed 29 Jul 2020 18:06
    Sofiamikaela skrev 2020-07-29 17:29:19 följande:

    Jag är nu inne på mitt femte försök med Letrozol dubbeldos.

    Var på VUL idag och hade en fin blåsa på 21mm. Har fått Ovitrelle som jag ska ta nu :) så håller tummarna även den här gången :)

    Hur mår du? Hur många veckor har du gått? :)


    Åh perfekt blåsa! Och härligt med ovitrelle ikväll!!:) verkligen, håller alla tummarna! När ska ni ligga?

    Jag mår rätt bra, är i v 7 nu. Svullen mage och ömma bröst typ. Längtar så till ultraljudet nästa tisdag! Fast också väldigt nervös :/
  • Wed 29 Jul 2020 19:09
    amandakollb skrev 2020-07-29 18:06:59 följande:

    Åh perfekt blåsa! Och härligt med ovitrelle ikväll!!:) verkligen, håller alla tummarna! När ska ni ligga?

    Jag mår rätt bra, är i v 7 nu. Svullen mage och ömma bröst typ. Längtar så till ultraljudet nästa tisdag! Fast också väldigt nervös :/


    Vi låg vid typ fem och jag tog sprutan vid typ sex, min sambo ska iväg ikväll så fick bli så :)

    Vi ska ligga i morgon och på fredag också tänker jag. Sen även söndag för att säkra upp.

    Åh så spännande, verkligen glad för din skull!

    Varför känner du dig nervös inför ultraljudet? <3
  • Wed 29 Jul 2020 21:01
    Sofiamikaela skrev 2020-07-29 19:09:30 följande:

    Vi låg vid typ fem och jag tog sprutan vid typ sex, min sambo ska iväg ikväll så fick bli så :)

    Vi ska ligga i morgon och på fredag också tänker jag. Sen även söndag för att säkra upp.

    Åh så spännande, verkligen glad för din skull!

    Varför känner du dig nervös inför ultraljudet? <3


    Låter ju perfekt!:) håller så mycket tummarna för det är er omgång nu!

    Tack vad gullig du är! Jag är nervös att det inte ska va något där inne (ofostrig graviditet) eller att det har avstannat typ :( så svårt att slappna av och inte va orolig
  • Wed 29 Jul 2020 23:02
    amandakollb skrev 2020-07-29 21:01:51 följande:

    Låter ju perfekt!:) håller så mycket tummarna för det är er omgång nu!

    Tack vad gullig du är! Jag är nervös att det inte ska va något där inne (ofostrig graviditet) eller att det har avstannat typ :( så svårt att slappna av och inte va orolig


    Tack! Jag hoppas verkligen!

    Nämen hjärtat, jag kan verkligen tänka mig don oro men jag tror verkligen inte att det skulle vara något konstigt. Skönt ändå att du får göra ultraljud så snart :) <3
  • Sat 29 Aug 2020 13:33

    Hej!

    Jag är 22 år och fyller snart 23. Har både pcos och hypotyreos och har aldrig varit gravid men misstänkt missfal i tidig ålder. Nu genomgår vi äntligen en Letrozol behandling och startade första kuren nu i somras och är inne på andra kuren med dubbel dos! Dock var jag så ivrig och tog dubbeldos första dagen jag fick mens av provera kuren, man ska ju ta Letrozol på 2-3 dagen i början av sin cykel. Vad tror ni det kanske inte ?förstör? mina chanser eller har jag fel mån tro?

    Ps, jag har tagit min sista dubbel dos idag!

  • Sun 30 Aug 2020 09:39
    Sofiamikaela skrev 2020-07-29 23:02:53 följande:

    Tack! Jag hoppas verkligen!

    Nämen hjärtat, jag kan verkligen tänka mig don oro men jag tror verkligen inte att det skulle vara något konstigt. Skönt ändå att du får göra ultraljud så snart :) <3


    Hur går det för dig? :)
  • Sun 30 Aug 2020 09:41
    Karolinast skrev 2020-08-29 13:33:23 följande:

    Hej!

    Jag är 22 år och fyller snart 23. Har både pcos och hypotyreos och har aldrig varit gravid men misstänkt missfal i tidig ålder. Nu genomgår vi äntligen en Letrozol behandling och startade första kuren nu i somras och är inne på andra kuren med dubbel dos! Dock var jag så ivrig och tog dubbeldos första dagen jag fick mens av provera kuren, man ska ju ta Letrozol på 2-3 dagen i början av sin cykel. Vad tror ni det kanske inte ?förstör? mina chanser eller har jag fel mån tro?

    Ps, jag har tagit min sista dubbel dos idag!


    Spännande! Härligt att va igång. Hm vet faktiskt inte vad de påverkar, du kanske får snabbare större äggblåsor? :) nämen ingen aning, men prova ring till din klinik och hör vad de säger :)
  • Anonym (app)
    Tue 24 Jan 2023 15:04

    Har någon testat Ovulai PCOS-app?

Svar på tråden Letrozol - Följas åt?