• Zanamarie91

Letrozol - Följas åt?

Hej!

Jag är en 28 årig tjej med PCOS. Jag och min man har försökt få barn i ett år utan att lyckas. Vi är just nu på den andra kuren av Letrozolbehandling.

Jag undrar ifall det finns någon som vill följas åt? Utbyta bra tips och peppa varandra..

• Svar på tråden Letrozol - Följas åt?
  • amandakollb
    Anonym (123) skrev 2020-06-27 17:46:38 följande:

Hur är det med letrozol och alkohol? Kan man dricka en enstaka öl till middagen? Jag vill nämligen inte röja för mina släkt och vänner

Jag skulle säga att du absolut kan ta en öl :)
  • Anonym (Längtanefterettplus)
    amandakollb skrev 2020-06-28 00:49:39 följande:

Vad härligt! Vilken cd är du på? :)

Jag tog ovitrelle sent i onsdags, cd 13, och har legat tisdag, torsdag, igår och idag. Hoppas tempen stiger mkt imorgon.

Ja! Jag är på cd 14 idag så tog också ovitrelle på cd 13 :) åh håller tummarna för oss båda denna gång!
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-28 12:25:25 följande:

Ja! Jag är på cd 14 idag så tog också ovitrelle på cd 13 :) åh håller tummarna för oss båda denna gång!

Härligt! Jag är på cd 17 idag och tog ju också ovitrelle på cd 13:) då blir det att ligga idag och framåt?:)
    amandakollb skrev 2020-06-28 13:09:18 följande:

Härligt! Jag är på cd 17 idag och tog ju också ovitrelle på cd 13:) då blir det att ligga idag och framåt?:)

Härligt :) vi låg igår och ska ligga idag och imorgon också iallafall! Men det är fasen svårt på beställning alltså :/ måste försöka med något för att få upp stämningen tror jag.
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-28 16:44:22 följande:

Härligt :) vi låg igår och ska ligga idag och imorgon också iallafall! Men det är fasen svårt på beställning alltså :/ måste försöka med något för att få upp stämningen tror jag.

Ja det är så jäkla jobbigt :( min sambo tycker också det är jobbigt. Men väldigt skönt med ovitrelle att man vet vilka dagar som man behöver ligga, tänk att inte riktigt veta och behöva ligga varje/varannan dag under en längre period.. så var det ju innan vi fick hjälp med letrozol och ovitrelle, så tacksam för det iaf! När räknar du bim?
    amandakollb skrev 2020-06-28 16:47:51 följande:

Ja det är så jäkla jobbigt :( min sambo tycker också det är jobbigt. Men väldigt skönt med ovitrelle att man vet vilka dagar som man behöver ligga, tänk att inte riktigt veta och behöva ligga varje/varannan dag under en längre period.. så var det ju innan vi fick hjälp med letrozol och ovitrelle, så tacksam för det iaf! När räknar du bim?

Ja men samma här :( min gynekolog rekommenderade att inte berätta för honom men det är ju inte heller lätt.. nej men precis, det va ju sjukt jobbigt det också. Jag tänker mig 13 juli, dudå?
  • amandakollb
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-28 17:12:02 följande:

Ja men samma här :( min gynekolog rekommenderade att inte berätta för honom men det är ju inte heller lätt.. nej men precis, det va ju sjukt jobbigt det också. Jag tänker mig 13 juli, dudå?

Frågade min sambo om jag inte skulle säga något men han ville veta. Jag tänker 10 juli, superlångt borta.

Har du nå symtom? Jag har redan ömma bröst, kände ömma vårtor typ samma dag/dagen efter ovitrelle och nu är det i hela brösten
  • Evelynite
    noraaa skrev 2020-06-26 21:15:21 följande:

Någon som har provat att ta letrozol dag 5-9 istället för 3-7?

Jag tog Letrozol cd 5-9 första cykeln, för det var då jag blev diagnotiserad och fick det utskrivet (var på ultraljud cd 5 alltså). 

Jag tror jag fick ÄL cirka CD20 med Letrozol cd 5-9 och sedan mens cd 34. Så min cykel förlängdes med några dagar. 

Med Letrozol cd3-7 i kombination med Rosenrot fick jag en bekräftad äl cd 15. Vet ej om det var Letrozolen eller Rosenroten, men skönt med kortare cykel (förhoppningsvis, mensen har ju inte kommit än). BIM är 2/7. 
  • Evelynite
    Anonym (Längtanefterettplus) skrev 2020-06-27 17:36:23 följande:

Va på ultraljud igår och hade en slämhinna på ca 8 mm och en äggblåsa på 19,5. Fick ovitrelle utskrivet som jag ska ta här om en liten stund, sedan blir det att ligga ikväll, imorgon och på måndag! Hur går det för er andra?

Det verkar ju väldigt lovande!
    Här är BIM 2/7 (4 dagar kvar). Dagarna går oändligt långsamt. Känner ingenting förutom mer flytningar och PMS-symptom. Så jag tror mensen är på väg. 

Hur mår du? Känner du av ägglossningen mycket? 

amandakollb skrev 2020-06-28 17:16:46 följande:

Frågade min sambo om jag inte skulle säga något men han ville veta. Jag tänker 10 juli, superlångt borta.

Har du nå symtom? Jag har redan ömma bröst, kände ömma vårtor typ samma dag/dagen efter ovitrelle och nu är det i hela brösten

Ja jag kanske ska fråga honom men jag vill lite att han ska vara delaktig och veta vad som händer osv. Berättar alltid vad dem sagt på ultraljudet osv. Ja det känns väldigt långt borta :( vi får hoppas att det går fort!

Nej än så länge känner jag ingenting. Spännande, hoppas det betyder något bra :)
Svar på tråden Letrozol - Följas åt?