• Anonym (Sandra)

    "Kalifat"

    Är det bara jag som tycker att SVT:s serie "Kalifat" känns som ett försök till att tycka synd om dessa IS-fanatiker som reser till Syrien och Irak för att begå omänskligheter? Det är ju typ moralkaka på moralkaka i denna serie! Den ena tjejen ska vara så smart och tänkande, ser vilka svin Israel är (SVT:s vänstervridna ideologi visar sitt nylle ännu en gång), hon kan aldrig bli något för Sverige är "så jävla fucked, asså jag kommer aldrig kunna bli en advokat!" (för det är ju det enda arbete som finns, tydligen, och det är minsann en rättighet att komma in på juristlinjen, eller? HON FÅR VÄL FÖR FAN KÄMPA LITE!). Och så är det så jävla synd om henne för hennes pappa är ond - och FAN TA SAMHÄLLET SOM TILLÅTER DET! Det är ju inte pappans fel att han är en försupen fd. Balkankrigare! Och det är så förstås synd om bruden som har en normal pappa, som inte vill se henne radikaliserad. Det var hjärtskärande att se hur han slet av henne slöjan! HALLÅ, RELIGIONSFRIHET, WHERE ARE YOU? Pappan kanske har varit med om och sett hur islams mörka sida ser ut, han har ju bara flytt från en sådan plats. Men han vet fan inget!

    Nej, blir oerhört trött 

  • Svar på tråden "Kalifat"
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (XXX) skrev 2020-01-19 22:03:17 följande:
    Så är det  naturligtvis. Själv kämpar jag varje dag för att se  inbördeskriget i Sverige, som alla de med högerpolitiska  åsikter ser...
    Skulle väl inte påstå att det råder inbördeskrig eftersom det inte finns en konflikt mellan regeringen och befolkningen/inga som aktivt försöker ta makten. Men däremot måste man ju ha levt under en sten på typ månen om man förnekar att gängkriminaliteten förefaller ha ökat, eller i alla fall blivit allt grövre, på senare år i Sverige. Men det kanske är en blind fläck för vänstermänniskor? Och så ska vi ju inte glömma att den eventuella kriminalitet som finns är överklassens fel, de står ju för nästan all knarkhandel, am I right? GO STEFAN!
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (XXX) skrev 2020-01-19 22:16:54 följande:
    Sedan är det lite jobbigt när folk hela tiden utgår från att de som inte håller med någon politiskt inte ser vad som händer. Att bara högermänniskor ser och förstår. 

    Alla ser vad som händer, men vi har inte samma uppfattning om vad det beror på och vad som behöver göras, och vem som är lämpliga att göra det. 

    Så sluta tjata om att folk inte ser, och acceptera att din åsikt inte delas av alla.
    Sedan är det lite jobbigt när vänstermänniskor ska hålla på och läxa upp folk och jämt veta bäst.
  • Anonym (Inte sett)
    Anonym (XXX) skrev 2020-01-19 22:16:54 följande:

    Sedan är det lite jobbigt när folk hela tiden utgår från att de som inte håller med någon politiskt inte ser vad som händer. Att bara högermänniskor ser och förstår. 

    Alla ser vad som händer, men vi har inte samma uppfattning om vad det beror på och vad som behöver göras, och vem som är lämpliga att göra det. 

    Så sluta tjata om att folk inte ser, och acceptera att din åsikt inte delas av alla.


    Och vem var det som kom med uttalandet "vi såg det inte komma"

    Jo, Löfvén!
  • Anonym (Inte sett)
    Anonym (XXX) skrev 2020-01-19 22:19:15 följande:

    Nej, det är inte jag som kallar det för inbördeskrig. Det framgick ganska tydligt i mitt inlägg. 


    Du valde att kalla det inbördeskrig, det är ingen annan som gjort det.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Inte sett) skrev 2020-01-19 22:23:49 följande:
    Du valde att kalla det inbördeskrig, det är ingen annan som gjort det.
    Haha, varför kallar du det för det då? Det var ju du som skrev det. Men antar att du bara förmedlar vad hemska M, KD och SD säger, eller? De partierna är väl ett större hot mot demokratin än gängkriminaliteten någonsin kommer att bli. Spela roll att folk inte vågar vittna och att knarkhandel sker på öppen gata  - om M, SD och KD får makten går vi mot en ny förintelse!!
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Inte sett) skrev 2020-01-19 22:23:49 följande:
    Du valde att kalla det inbördeskrig, det är ingen annan som gjort det.
    Vad har jag kallat inbördeskrig? Jag skrev  klart och tydligt att det är andra som kallar det inbördeskrig, jag själv ser inget  inbördeskrig. 
  • Anonym (G)

    Den som påstår att det är inbördeskrig i Sverige har aldrig ens varit nära ett inbördeskrig.

  • Anonym (Inte sett)
    Anonym (Sandra) skrev 2020-01-19 22:27:32 följande:

    Haha, varför kallar du det för det då? Det var ju du som skrev det. Men antar att du bara förmedlar vad hemska M, KD och SD säger, eller? De partierna är väl ett större hot mot demokratin än gängkriminaliteten någonsin kommer att bli. Spela roll att folk inte vågar vittna och att knarkhandel sker på öppen gata  - om M, SD och KD får makten går vi mot en ny förintelse!!


    Citerade du inte fel person nu? Du skrev ju själv i trådstarten att du är emot vänsterideologi.
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Inte sett) skrev 2020-01-19 22:32:57 följande:
    Citerade du inte fel person nu? Du skrev ju själv i trådstarten att du är emot vänsterideologi.
    Det gjorde jag visst!
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (G) skrev 2020-01-19 22:29:54 följande:

    Den som påstår att det är inbördeskrig i Sverige har aldrig ens varit nära ett inbördeskrig.


    Nej, det råder absolut inte inbördeskrig. Vem har påstått det? 
    Däremot finns det problem som är skadliga både för staten och Sveriges folk. 
  • Anonym (Mångkulturell mardröm)
    Anonym (Inte sett) skrev 2020-01-19 22:09:39 följande:

    Du har alltså missat all gängkriminalitet, dagliga skjutningar och knivskärningar, rånmord, bilbränder, attacker mot blåljuspersonal, sprängningar, grova rån mot barn och äldre, en välfärd som kollapsar, lärare som blir misshandlade? Listan kan göras lång.


    Förra veckan inleddes med spektakulär bombning på självaste Östermalm. Skottlossningar har vi varje dag. Sedan brutala rån, bilbränder osv. Tack kära gärningsmän för att ni valde Sverige.
  • Wench85
    Anonym (Sandra) skrev 2020-01-19 21:09:34 följande:

    Är det bara jag som tycker att SVT:s serie "Kalifat" känns som ett försök till att tycka synd om dessa IS-fanatiker som reser till Syrien och Irak för att begå omänskligheter? Det är ju typ moralkaka på moralkaka i denna serie! Den ena tjejen ska vara så smart och tänkande, ser vilka svin Israel är (SVT:s vänstervridna ideologi visar sitt nylle ännu en gång), hon kan aldrig bli något för Sverige är "så jävla fucked, asså jag kommer aldrig kunna bli en advokat!" (för det är ju det enda arbete som finns, tydligen, och det är minsann en rättighet att komma in på juristlinjen, eller? HON FÅR VÄL FÖR FAN KÄMPA LITE!). Och så är det så jävla synd om henne för hennes pappa är ond - och FAN TA SAMHÄLLET SOM TILLÅTER DET! Det är ju inte pappans fel att han är en försupen fd. Balkankrigare! Och det är så förstås synd om bruden som har en normal pappa, som inte vill se henne radikaliserad. Det var hjärtskärande att se hur han slet av henne slöjan! HALLÅ, RELIGIONSFRIHET, WHERE ARE YOU? Pappan kanske har varit med om och sett hur islams mörka sida ser ut, han har ju bara flytt från en sådan plats. Men han vet fan inget!

    Nej, blir oerhört trött 


    Jag upplever det inte som ett försök att tycka synd om. Snarare som en intressant och problematiserande berättelse om radikalisering. 
    Att få följa hur karaktären Sulle radikaliseras mot att ansluta sig till IS är intressant och skär i hjärtat. Att hennes karaktär talar om Israel ser jag inte som något vänstervridet debattinlägg utan som något hennes karaktär gör. Precis som jag inte tror att superhjältefilmer eller seriemördarthrillers är någon slags dokumentär.
    Hennes pappa upplever jag inte som ond, däremot som en person som har smärtsamma erfarenheter och starka åsikter om religiösa uttryck. Jag tolkade det inte som hjärtskärande att han slet av henne slöjan, däremot visade det på hur komplex karaktär han är och ett välskrivet manus. 
Svar på tråden "Kalifat"