• Ninis83

    Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

    Hej!

    Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

    Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

    Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

  • Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • JustLikeHoney
    Pandy13 skrev 2021-09-23 07:39:43 följande:

    Men gärna ;)


    Hemma sjuk resten av veckan men kan kolla min kalender på mån så kan jag fixa en tid under nästa v :)
  • LadyThunder

    Heja er! Jag har en pojk född -09 och en flicka född -12 och är gravid i vecka 39+5 med vår sladd! Önskar all lycka till!


  • JustLikeHoney
    Xclueless skrev 2021-09-23 07:48:33 följande:

    Heja er! Jag har en pojk född -09 och en flicka född -12 och är gravid i vecka 39+5 med vår sladd! Önskar all lycka till!


    Grattis!! Får man fråga hur gammal du är? :)
  • JustLikeHoney

    Tog precis ett väldigt negativt gravtest (RFSU testa tidigt) BIM -4 :(

    Har iofs alltid fått neg tills efter BIM när jag varit gravid tidigare men ändå lite sad.

  • Pandy13
    JustLikeHoney skrev 2021-09-23 07:42:41 följande:

    Hemma sjuk resten av veckan men kan kolla min kalender på mån så kan jag fixa en tid under nästa v :)


    Det är visserligen veckan efter det som jag har ett bokat ultraljud. Men tack snälla ändå! Är du sjuksköterska, eller behöver man vara barnmorska för att jobba med det? Krya på dig!
  • Pandy13
    JustLikeHoney skrev 2021-09-23 09:32:10 följande:

    Tog precis ett väldigt negativt gravtest (RFSU testa tidigt) BIM -4 :(

    Har iofs alltid fått neg tills efter BIM när jag varit gravid tidigare men ändå lite sad.


    :( men som du säger, är ju ännu tidigt! Så tappa inte allt hopp än :)
  • JustLikeHoney
    Pandy13 skrev 2021-09-23 11:36:18 följande:

    Det är visserligen veckan efter det som jag har ett bokat ultraljud. Men tack snälla ändå! Är du sjuksköterska, eller behöver man vara barnmorska för att jobba med det? Krya på dig!


    Jag är barnmorska, jobbar med att datera graviditeter upp till v 12 (bl a) :)
  • LadyThunder
    JustLikeHoney skrev 2021-09-23 09:02:52 följande:

    Grattis!! Får man fråga hur gammal du är? :)


    Ja men självklart,

    Fyller 34 den 6/10!
  • wimi
    skaviblifyra skrev 2021-09-22 21:40:52 följande:

    här kommer bilden som ej hängde med igår. vet inte om ni ser men de är från bim -5 och bim-6


    Jag ser absolut! Vad tidigt du fick plus på stickorna!
  • Ninis83

    Men hej på Er allihopa!! TS här! Tråden lever?!? Jag vet inte vad som hände med mig, jag slutade bara logga in här och nu kom jag på att jag måste kika in på FL, och såg ju då notiser från denna tråd! Så roligt att Ni är kvar, och att nya hittat in! Ledsen att läsa om missfall, men förstår också att det blivit en och annan sladdis!

    Vi kämpade på utan resultat länge och väl? I våras bestämde vi oss för att kanske investera i IVF ändå trots att vi sagt att vi inte skulle söka hjälp. Men vi hann bara lämna ett par blodprover och så blev jag gravid spontant i juni! Lyckan! Har mått så dåligt från v.6 fram till v.17, men nu i v.18 har det börjat släppa. Foglossningen däremot? inte kul?

    Har gjort KUB i slutet av augusti, och då såg allt bra ut. 5/10 ska vi på rutinultraljudet. Börjar vara lite nervös. Tycker att magen borde ha blivit större än den är? Men det är ju tidigt än?

    Nu håller jag tummarna för Er som väntar på Era plus nu snart!

Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?