• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105450 visningar
    3231 svar
    3231
    105450

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Wed 10 Jun 2020 20:09
    amandakollb skrev 2020-06-10 19:49:59 följande:
    Tack :D visst börjar du med letrozol imorgon? Skulle du köra enkel eller dubbeldos?:)
    Yes! Nu blir det dubbeldos (första gången med dubbel)! Ska bli spännande att se om det ger nån effekt. Pendlar typ mellan att känna mig superoptimistisk (när jag läser om att många av er andra får fina resultat med dubbeldos) och superdeppig (har drömt mardrömmar om att vi försöker och försöker utan att nåt funkar). Gah. Skulle va så underbart att få en ägglossning och en ärlig chans att lyckas. :)
  • Wed 10 Jun 2020 22:06
    Russin112 skrev 2020-06-10 18:43:19 följande:

    Ja men hoppas att de har gett dem något att gå på :D Tänker att även fast resan känns lång så ha i åtanke att jag endast fått en enda ägglossning och blev gravid så de är de enda som krävs :)

    Jag mår bra, jag har berättat för min familj men han vill vänta några veckor så missfallsrisken sjunker. Förstår honom men jag tänker samtidigt att ?nu är vi gravida, nu är vi glada och delar med oss? sen om de går åt skogen så får man ta det då.

    Oron för missfall är fanimej ännu värre än längtan efter graviditeten...


    Jamen, just det! En ägglossning så blev du gravid! I WISH! Haha ;) Men det är ju verkligen det man vill nu, precis som akalei skrev, ha en ägglossning och en ärlig chans.

    Jag förstår båda sidor av det där myntet. På rtt sätt är det så skönt att få stödet och förståelsen om det skulle bli en dålig utgång. Jag kommer berätta för mina vänner för att få stöd och pepp (mina närmsta vänner har båda barn varav en har gått igenom flera missfall) och min mamma men sen vänta lite grann med resten av familjen och allra längst med jobb och så.

    Usch ja, kan inte tänka mig det där...nu bara längtar man efter plus. Men ja, risken finns ju, inte konstigt att tänka på det och oroa sig. Men viktigt att balansera det med glädje och njutning också!

    Se nu till att dokumentera så mycket du kan om din graviditet - det är guld värt sen att se tillbaka på :)
  • Thu 11 Jun 2020 06:49
    akalei skrev 2020-06-10 20:09:43 följande:

    Yes! Nu blir det dubbeldos (första gången med dubbel)! Ska bli spännande att se om det ger nån effekt. Pendlar typ mellan att känna mig superoptimistisk (när jag läser om att många av er andra får fina resultat med dubbeldos) och superdeppig (har drömt mardrömmar om att vi försöker och försöker utan att nåt funkar). Gah. Skulle va så underbart att få en ägglossning och en ärlig chans att lyckas. :)


    Förstår det, vi håller alla tummar och tår för att ni ska till till en bra ägglossning nästa cykel, både du och mininin :D
  • Thu 11 Jun 2020 06:51

    Bim idag, hade fortsatt hög temp och ingen antydan till mens så blev faktiskt lite hoppfull och tog ett test idag, men såklart negativt :( nu är de ba o invänta mensen då, suck :(

  • Thu 11 Jun 2020 07:31
    amandakollb skrev 2020-06-11 06:51:06 följande:

    Bim idag, hade fortsatt hög temp och ingen antydan till mens så blev faktiskt lite hoppfull och tog ett test idag, men såklart negativt :( nu är de ba o invänta mensen då, suck :(


    Åh nej vad trist :/ förstår att de måste kännas skit

    Men när ni väl får ert barn kommer en månad hit eller dit inte spela någon roll Så nu är de bara lägga allt hopp på nästa gång!
  • Thu 11 Jun 2020 07:36
    MiniNin skrev 2020-06-10 22:06:04 följande:

    Jamen, just det! En ägglossning så blev du gravid! I WISH! Haha ;) Men det är ju verkligen det man vill nu, precis som akalei skrev, ha en ägglossning och en ärlig chans.

    Jag förstår båda sidor av det där myntet. På rtt sätt är det så skönt att få stödet och förståelsen om det skulle bli en dålig utgång. Jag kommer berätta för mina vänner för att få stöd och pepp (mina närmsta vänner har båda barn varav en har gått igenom flera missfall) och min mamma men sen vänta lite grann med resten av familjen och allra längst med jobb och så.

    Usch ja, kan inte tänka mig det där...nu bara längtar man efter plus. Men ja, risken finns ju, inte konstigt att tänka på det och oroa sig. Men viktigt att balansera det med glädje och njutning också!

    Se nu till att dokumentera så mycket du kan om din graviditet - det är guld värt sen att se tillbaka på :)


    Ja men visst. Få den årliga chansen som alla andra utan pco får varje månad.

    Ja lite så jag tänker, stöd är ju verkligen något man kommer behöva ifall de slutat illa. Och ens närmaste kommer ju undra varför man mår så dåligt isf.

    Ja du har rätt. Jag måste försöka ha lite glädje och inte bara oro. I värsta fall har ju bara varit glad i onödan ;)
  • Thu 11 Jun 2020 07:37
    Russin112 skrev 2020-06-11 07:31:20 följande:

    Åh nej vad trist :/ förstår att de måste kännas skit

    Men när ni väl får ert barn kommer en månad hit eller dit inte spela någon roll Så nu är de bara lägga allt hopp på nästa gång!


    Ja fyfan va deppigt :((( så är det ju, men hade varit så mkt enklare om man visste att det skulle hända snart liksom:(
  • Thu 11 Jun 2020 07:53
    amandakollb skrev 2020-06-11 07:37:06 följande:

    Ja fyfan va deppigt :((( så är det ju, men hade varit så mkt enklare om man visste att det skulle hända snart liksom:(


    Jag förstår dig till 100 %. Men man får inte ge upp! Plötsligt händer de, man måste bara tro på sin kropp. Om de mot all förmodan inte skulle ta sig så vet vi ju att ivf näst intill alltid levererar. :D
  • Thu 11 Jun 2020 08:37
    amandakollb skrev 2020-06-11 06:51:06 följande:

    Bim idag, hade fortsatt hög temp och ingen antydan till mens så blev faktiskt lite hoppfull och tog ett test idag, men såklart negativt :( nu är de ba o invänta mensen då, suck :(


    Nej va trist med det negativa testet :( Beklagar. Finns det ingen chans till ett sent plus? Har för mig att du inte va helt hundra på när BIM skulle va så det kanske fortf är lite tidigt?

    Jag har inte så bra koll på tempning, brukar den gå ned inför mens men va hög om man är gravid?
  • Thu 11 Jun 2020 08:38
    amandakollb skrev 2020-06-11 07:37:06 följande:

    Ja fyfan va deppigt :((( så är det ju, men hade varit så mkt enklare om man visste att det skulle hända snart liksom:(


    +1 på detta alltså. Ovissheten håller på att göra mig galen! Om man bara visste att ja, det kommer ta 6 mån till eller vad som helst, skulle va så mycket lättare att hantera mentalt. Nu känns det hela tiden som att allt är preciiis bortom räckhåll.
Svar på tråden Letrozol, PCO