• Tue 25 Feb 2020 15:53
    107004 visningar
    3231 svar
    3231
    107004

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Fri 12 Jun 2020 08:40
    amandakollb skrev 2020-06-12 08:24:06 följande:

    Nope inget test idag men imorse gick tempen ned så nu inväntar jag mensen. Hoppas bara att den vill komma snart, vill ju köra igång så fort som möjligt med nästa kur :/ brösten mkt mindre ömma nu också

    Funderar på om de ändå kan va lutinus som skjuter upp mensen, även fast jag slutade ta det för 4 dagar sen..


    Aah okej. Jag har ingen erfarenhet av luntinus, vet du hur länge de sitter kvar i kroppen?

    Så trist att de inte tog sig denna månad nu hoppas vi på nästa och en mars bebis :D
  • Fri 12 Jun 2020 09:05
    Russin112 skrev 2020-06-12 08:40:43 följande:

    Aah okej. Jag har ingen erfarenhet av luntinus, vet du hur länge de sitter kvar i kroppen?

    Så trist att de inte tog sig denna månad nu hoppas vi på nästa och en mars bebis :D


    Har läst att de ska försvinna rätt fort men så typiskt att de inte gör de på mig haha..om det nu är det

    Ja nu siktar på in oss på nästa omgång och en marsbebis :)))
  • Fri 12 Jun 2020 09:38
    amandakollb skrev 2020-06-12 09:05:11 följande:

    Har läst att de ska försvinna rätt fort men så typiskt att de inte gör de på mig haha..om det nu är det

    Ja nu siktar på in oss på nästa omgång och en marsbebis :)))


    Tråkigt att läsa att tempen gått ner! Tänker precis som du skrev att det kanske var Lutinus som "fucka upp". Alla reagerar ju olika på olika läkemedel! Hoppas nu att mensen kommer snabbt och du kan börja om.

    Hur är planen inför nästa försök? Dubbel dos? Är tanken att du ska ta Lutinus även nästa försök så kanske man ska ha lite is i magen när det gäller BIM?
  • Fri 12 Jun 2020 09:42

    Hej, hörrni!

    Har lämnat blodprov nu på morgonen och inväntar nu VUL 10.30. Har alltså tagit Fyremadel (som ska förhindra ägglossning) två dagar i rad så vi får se hur det ser ut. Förhoppningsvis har det stannat av lite?

    Har haft SÅ ont i bröstvårtorna de senaste dagarna (på grund av superhögt östradiol no doubt) och igår började jag få halkiga flytningar som idag är straight up ägglossningsflytningar. Är faktiskt lite nervös för vad man kommer säga idag :/

    Uppdaterar här senare idag!

  • Fri 12 Jun 2020 10:31
    MiniNin skrev 2020-06-12 09:38:48 följande:

    Tråkigt att läsa att tempen gått ner! Tänker precis som du skrev att det kanske var Lutinus som "fucka upp". Alla reagerar ju olika på olika läkemedel! Hoppas nu att mensen kommer snabbt och du kan börja om.

    Hur är planen inför nästa försök? Dubbel dos? Är tanken att du ska ta Lutinus även nästa försök så kanske man ska ha lite is i magen när det gäller BIM?


    Ska ringa dit när jag får mens men då pratar man bara med en barnmorska så hon kommer säkert inte kunna säga så mycket men jag antar att jag kör på med dubbeldos igen, har ju reagerat bra på det hittills. Men får se hur jag gör med lutinus, fick det ju för att jag själv ville men riktigt jobbigt om den ska skjuta upp mensen varje gång, då vet jag inte om jag vill ta det. Har samtidigt varit skönt att inte få några spottings alls! Ja precis :)
  • Fri 12 Jun 2020 10:32
    MiniNin skrev 2020-06-12 09:42:56 följande:

    Hej, hörrni!

    Har lämnat blodprov nu på morgonen och inväntar nu VUL 10.30. Har alltså tagit Fyremadel (som ska förhindra ägglossning) två dagar i rad så vi får se hur det ser ut. Förhoppningsvis har det stannat av lite?

    Har haft SÅ ont i bröstvårtorna de senaste dagarna (på grund av superhögt östradiol no doubt) och igår började jag få halkiga flytningar som idag är straight up ägglossningsflytningar. Är faktiskt lite nervös för vad man kommer säga idag :/

    Uppdaterar här senare idag!


    Ja uppdatera sen, lycka till och hoppas på positiva besked! Spännande o höra om de tycker ivf, har ni landat i något besked hemma vad ni skulle föredra?:)
  • Anonym­1Ha
    Fri 12 Jun 2020 11:34

    Åh här händer en del i tråden!

    Hoppas det ändå visar nått bra idag MiniNin!

    Och Amandakollb, så tråkigt med tempdipp och invänta mens. Är rädd att jag väntar på samma sak meeeen man vet ju aldrig. Inte ett symtom av nått. Känner mig bara inte gravid och inte ont nån stans! Ovitrelle +13 idag, BIM om 3 dagar 15/6. Inte testat något än!

    Russin 112, förstår din tanke man framflyttat VUL. Annars går man ju därifrån och bara undrar om man inte lyckas se ordentligt <3

  • Fri 12 Jun 2020 12:08
    Anonym1Ha skrev 2020-06-12 11:34:54 följande:

    Åh här händer en del i tråden!

    Hoppas det ändå visar nått bra idag MiniNin!

    Och Amandakollb, så tråkigt med tempdipp och invänta mens. Är rädd att jag väntar på samma sak meeeen man vet ju aldrig. Inte ett symtom av nått. Känner mig bara inte gravid och inte ont nån stans! Ovitrelle +13 idag, BIM om 3 dagar 15/6. Inte testat något än!

    Russin 112, förstår din tanke man framflyttat VUL. Annars går man ju därifrån och bara undrar om man inte lyckas se ordentligt <3


    Kul att du uppdaterar! Du får säga till när du testat :)
  • Fri 12 Jun 2020 13:19

    Hallå, igen!

    Dagens fynd visade att östradiolvärdet sjunkit rejält från nästan 13000 till 2000 på två dagar vilket innebär att sprutorna fungerat bra, lite FÖR bra till och med. I äggstockarna fanns ca 20 stycken äggblåsor över 10 mm (OJ!) och nästan hälften av dem var över 14 mm (ÄNNU MER OJ!) De största tror jag låg runt 17 mm. Jag förstod det som att östradiolet sjunkit för mycket och det var alldeles för hög risk för överstimulering om man gör äggplock och IVF i detta läget. Dessutom har vi inte hunnit lämna våra smittprover så allt detta tillsammans gjorde att man valde att avbryta helt idag.

    Har fått ut Fyremadel för fem dagar framåt. Dessa ska alltså förhindra för tidig ägglossning och en makalös flerbördsgraviditet. Vi hade sex senast natten till tisdag och spermierna kan ju leva ett tag. Ska ta dem t.o.m 16/6 och ska sen vänta in mens som beräknas komma senast 26/6. Det finns liksom slemhinna som måste komma ut så behövde inte ta Primolut-Nor. Har den dock inte kommit då blir det ett test för att utesluta graviditet (vilket skulle bli en riktigt knivig situation, yikes!).

    Men därefter då? Ja, sen måste vi ta en paus. För planen är sen att starta stimulering med Menopur (och ev. Metformin) och eftersom risken för att det blir många äggblåsor som utvecklas oavsett (jäkla AMH!) så måste vi vara beredda på att konvertera till IVF när som och den planen funkar inte under semesterveckorna. Jag känner mig helt klar på allt och planen är ju faktiskt kanon. Är så trygg och tacksam över den men FAN vad tråkigt ändå att pausa en månad till. Det hade ju varit najs att fortsätta och sysselsätta sig med något under semestern ;)

    Men tills nytt försök i augusti får jag alltså lämna lite extra prover och sen bara fortsätta med min LCHF-kost och kanske hoppas på att kroppen ägglossar av sig själv i juli. Ska fortsätta tempa och hålla koll på sekret och livmoderhalstapp så man inte missar något.

    Har haft 7 besök på kliniken inkl. blodprovstagning på 10 dagar så är helt slut nu. Nu blir det att smälta detta och ta helg.

  • Fri 12 Jun 2020 13:20
    Russin112 skrev 2020-06-11 13:24:36 följande:

    Ringde och bokade om min vul tid till den 25/6 så jag är i vecka 7 istället.


    Så bra! Hoppas ni får se ert lilla foster då <3
Svar på tråden Letrozol, PCO