• Tue 25 Feb 2020 15:53
    105571 visningar
    3231 svar
    3231
    105571

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Tue 23 Jun 2020 14:40
    amandakollb skrev 2020-06-23 14:29:36 följande:

    hm då har de inte växt så mkt sedan sist då men samtidigt har ju en tagit sig över 10 mm så då kanske den fortsätter växa, vi får hoppas på det!! :) ska du dit på fredag igen?

    jag har första vul imorgon cd 13 och är nervös för att det inte ska hänt något alls. hade liksom röd/bruna spottings efter mensen fram till cd 11.. 


    Nä precis, en blåsa som växt typ 2-3 mm på 5 dagar. men vad jag förstått så växer de långsamt i början och sen när de kommer över typ 10-12mm och någon blir dominant så går den in i ngn annan fas och börjar kötta på med typ 2mm per dag... eller nåt sånt. Tycker ändå det borde va positivt att den va över 10mm?? Men ja man vet inte vad man ska tro alltså :p

    Håller tummarna för fint resultat imorgon :) tror det kommer gå toppen, du har ju reagerat bra de senaste cyklerna? :)

    Jag har inte så bra koll på spottings och vad det kan bero på, men har aldrig hört nåt om att det skulle indikera problem med äl? :) (mer än ev lågt progesteron men du fick väl lutinus mot det?)
  • Tue 23 Jun 2020 14:56
    akalei skrev 2020-06-23 14:40:25 följande:
    Nä precis, en blåsa som växt typ 2-3 mm på 5 dagar. men vad jag förstått så växer de långsamt i början och sen när de kommer över typ 10-12mm och någon blir dominant så går den in i ngn annan fas och börjar kötta på med typ 2mm per dag... eller nåt sånt. Tycker ändå det borde va positivt att den va över 10mm?? Men ja man vet inte vad man ska tro alltså :p

    Håller tummarna för fint resultat imorgon :) tror det kommer gå toppen, du har ju reagerat bra de senaste cyklerna? :)

    Jag har inte så bra koll på spottings och vad det kan bero på, men har aldrig hört nåt om att det skulle indikera problem med äl? :) (mer än ev lågt progesteron men du fick väl lutinus mot det?)
    ja verkligen, superbra!! håller tummarna att den växt till sig på fredag:D 

    jaaa har ju varit bra de andra två cyklerna, då har jag fått ta ovitrelle på cd 14, men blir ju ändå nojig. men nu sk ajag sluta noja och hoppas på bra resultat imorgon!

    ah får lutinus, och det hjälpte verkligen med mitt problem att jag alltid får spottings innan bim, men nu istället blev det spottings efter bim, haha kroppen är så konstig!
  • Wed 24 Jun 2020 09:44

    uppdatering från mig: är på cd 13 idag och var på ultraljud imorse. hade en fin slemhinna på 10 mm och en äggblåsa på 20mm, samt några mindre på typ 10 mm. så ska ta ovitrelle ikväll! så glad! blir att ligga på nu hela helgen :D 

    hur går det för alla er andra? <3 

  • Wed 24 Jun 2020 10:43

    Hallow tjejer , fick tid den 8 juni för kolla äggblåsorna hade 2 ganska stora på vänstra sidan, en åå 16mm och den andra 14 mm slemhinna ca 6 mm så vi bestämmde ta sprutan ovitrille den 10 juni på kvällen så allting hinner mogna lite till.

    Hade samlag den 11 efter den kännde massa hugg o stick. Bim den 29 juni.. så några dagar kvar sen ska man köpa sig en test..

    Vet ngn hur många mm slemhinna kan växa och äggblåsorna på em dag ? Så tror ni mina har växt tillräckligt

    Hur mår efter ovitrille när hur många dagar har de gått för er

  • Wed 24 Jun 2020 15:06
    amandakollb skrev 2020-06-24 09:44:33 följande:

    uppdatering från mig: är på cd 13 idag och var på ultraljud imorse. hade en fin slemhinna på 10 mm och en äggblåsa på 20mm, samt några mindre på typ 10 mm. så ska ta ovitrelle ikväll! så glad! blir att ligga på nu hela helgen :D 

    hur går det för alla er andra? <3 


    Så fantastiskt skönt det måste vara att du reagerar så bra på dubbeldosen! När det funkar som det ska liksom ;) Hoppas att det är er tur den här gången. Hur brukar ni ligga för att säkra upp?

    Jag väntar fortfarande på mensen som enligt läkaren skulle komma senast 10 dagar efter sista sprutan Fyremadel. Det är på fredag. Börjar bli smått nervös, mest över att min temp hela tiden har legat lågt vilket ju måste innebära att ägglossning uteblivit? Fastän att det var SÅ många äggblåsor? Är så förvirrad :/
  • Wed 24 Jun 2020 15:07
    amandakollb skrev 2020-06-24 09:44:33 följande:

    uppdatering från mig: är på cd 13 idag och var på ultraljud imorse. hade en fin slemhinna på 10 mm och en äggblåsa på 20mm, samt några mindre på typ 10 mm. så ska ta ovitrelle ikväll! så glad! blir att ligga på nu hela helgen :D 

    hur går det för alla er andra? <3 


    Så fantastiskt skönt det måste vara att du reagerar så bra på dubbeldosen! När det funkar som det ska liksom ;) Hoppas att det är er tur den här gången. Hur brukar ni ligga för att säkra upp?

    Jag väntar fortfarande på mensen som enligt läkaren skulle komma senast 10 dagar efter sista sprutan Fyremadel. Det är på fredag. Börjar bli smått nervös, mest över att min temp hela tiden har legat lågt vilket ju måste innebära att ägglossning uteblivit? Fastän att det var SÅ många äggblåsor? Är så förvirrad :/
  • Wed 24 Jun 2020 15:37
    MiniNin skrev 2020-06-24 15:07:32 följande:
    Så fantastiskt skönt det måste vara att du reagerar så bra på dubbeldosen! När det funkar som det ska liksom ;) Hoppas att det är er tur den här gången. Hur brukar ni ligga för att säkra upp?

    Jag väntar fortfarande på mensen som enligt läkaren skulle komma senast 10 dagar efter sista sprutan Fyremadel. Det är på fredag. Börjar bli smått nervös, mest över att min temp hela tiden har legat lågt vilket ju måste innebära att ägglossning uteblivit? Fastän att det var SÅ många äggblåsor? Är så förvirrad :/
    jamen faktiskt, väldigt skönt! så vi får en ärlig chans iaf, tänkte ta ovitrelle imorgonbitti på cd 14, så sjukt att jag har tagit ovitrelle samma cykeldag de senaste 3 cyklerna så är ju väldigt jämt! dock har det ju ändå inte tagit sig, känns som jag hade velat göra något annorlunda denna cykel men men. 

    brukar ligga dagen innan ovitrelle, samma dag och sen varje dag fram till tempen har höjts. vi låg igår men tror vi ska vila idag och sen köra imorgon och varje dag fram till tempen höjs. 

    ja om tempen har varit låg så har du nog inte haft någon äl, men det kanske var bra då de va så många äggblåsor? kanske var fyremadel du kände som molvärk när du trodde du haft äl ändå? :) hoppas mensen kommer snart, du får fortsätta uppdatera oss om läget! 
  • Wed 24 Jun 2020 17:54
    amandakollb skrev 2020-06-24 09:44:33 följande:

    uppdatering från mig: är på cd 13 idag och var på ultraljud imorse. hade en fin slemhinna på 10 mm och en äggblåsa på 20mm, samt några mindre på typ 10 mm. så ska ta ovitrelle ikväll! så glad! blir att ligga på nu hela helgen :D 

    hur går det för alla er andra? <3 


    Grattis till fint resultat! :) superbra ju!
  • Wed 24 Jun 2020 17:55
    Längtar efter en bebis skrev 2020-06-24 10:43:22 följande:

    Hallow tjejer , fick tid den 8 juni för kolla äggblåsorna hade 2 ganska stora på vänstra sidan, en åå 16mm och den andra 14 mm slemhinna ca 6 mm så vi bestämmde ta sprutan ovitrille den 10 juni på kvällen så allting hinner mogna lite till.

    Hade samlag den 11 efter den kännde massa hugg o stick. Bim den 29 juni.. så några dagar kvar sen ska man köpa sig en test..

    Vet ngn hur många mm slemhinna kan växa och äggblåsorna på em dag ? Så tror ni mina har växt tillräckligt

    Hur mår efter ovitrille när hur många dagar har de gått för er


    I den storleken brukar man väl räkna att äggblåsor växer ca 2mm per dag?
  • Wed 24 Jun 2020 18:49

    Förlåt, jag ville bara fråga er med PCO/PCOS, får ni fler positiva äl tester i en cykel? Jag verkar jämt ha positivt genom hela cykeln nu under 2 månader. Förra cykeln blev 41 dagar, idag är jag på dag 40 och fortsatt positiva äl tester!! Är ej gravid, tyvärr...

Svar på tråden Letrozol, PCO