• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • amandakollb
    MiniNin skrev 2021-03-12 17:29:24 följande:

    Till akalei, amandakollb och ni andra som är gravida efter resan i denna tråd. Vi kan väl fortsätta följas i en ny tråd. Jag startar en som heter "Gravida efter Letrozol, PCO-tråden" eller något liknande. Så får denna tråd fortsätta vara en fri-zon med pepp, stöd och kärlek för tjejerna som fortfarande kämpar för sina pluss <3


    Absolut! Säg till när du skapat den :)

    Är också inne och läser lite då och då, hoppas så att ni andra får era efterlängtade plus snart <3
  • MiniNin
    amandakollb skrev 2021-03-15 02:32:26 följande:

    Absolut! Säg till när du skapat den :)

    Är också inne och läser lite då och då, hoppas så att ni andra får era efterlängtade plus snart <3


    Den är skapad :)
  • Russin112
    Vicki89 skrev 2021-03-13 23:06:40 följande:
    Alltid kul att kunna hjälpa till, det är ju det vi är här för - att peppa och hjälpa varandra.

    Ja, den 18:e på eftermiddagen! Nu är sista Letrozolen tagen, förhoppningsvis någonsin, för blir det inget nu är det ju ivf istället som gäller. Nu håller jag tummarna för oss båda och att det ser bra ut nästa vecka på ultraljudet!
    Ja men visst :) 
    2 dagar kvar alltså, skönt! Sista vul med letrozol, det måste vara så himla skönt att kunna avsluta detta kapitel och påbörja ett nytt! 
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-03-14 19:05:10 följande:
    Exakt de är en sån väntan hela
    Russin112 skrev 2021-03-13 08:33:38 följande:

    Det är ju en evig väntan denna process, väntar man inte på vul så är det bim eller mens... Den kan absolut bli nekad eftersom det nu har gått 10 månader sedan jag var gravid och inte 12 :/ men blir den nekad så skickar min läkare en ny direkt eftersom behandlingstiden är upp till 2 månader, så då har de ju gått 12 månader :D 

    Känner precis samma sak, så mycket hormoner som gör kroppen så annorlunda. Men som du säger, har man inget val så är det ju bättre än att fortsätta "försöka" utan ägglossning.... Tänker du ta letrozol 5-9? 

    Tack <3 inställningen skiftar verkligen från dag till dag, idag är jag faktiskt lite positiv inställd haha. 

    Men vad skönt att mensen kom! Det betyder ju att du hade äl och oavsett så är ju det positivt :) mens har ju blivit som ett kvitto för misslyckande för oss så jag kan ändå föreställa mig känslan trots att du inte hade något hopp als. 


    Exakt en evig väntan heela tideb!

    Förlåt men fy så störigt! När du ändå har pcos och gått på stimulering! Och bara för att ni lyckats en gång så ska ni vänta lika länge som andra? De tycker jag känns fel borde ju finnas en kortare gräns för oss/de som har diagnoser som påverkar fertiliteten och som dessutom testat stimulering.

    Jaa det är verkligen så! Känner inte igen min kropps ?beteende? alls när jag går på letrozol.

    Precis vi har ju inte så mycket att välja på!

    Hämtade ut letrozol idag men fick något konstigt märke. Ja jag tänkte köra 5-9 nu när de inte är samma stress och jag inte ska på vul. Så jag börjar på tisdag :).

    Jaa den gör ju de man kastas mellan hopp och förtvivlan haha.

    Jaa precis! Man blir ju alltid orolig att de inte blir äl trots spruta.

    ja men man tycket ju det. Tänker på det stackarna som får upprepade missfall och inte får ivf pga att de kan bli gravida. Så satans dåligt...


    Så du har bestämt dig för att fortsätta denna månad? :) vilken cd är du på nu?

  • Russin112

    Uppdatering från mitt vul, treskiktad slemhinna med 2 fina blåsor, en på varje sida (17,36mm & 16,80mm) blir ovitrelle imorgon :) 


    Min fina läkare gav mig även en hel del motivation till denna resa vilket var så behövligt! 

  • Anonym (Syskonförsök)
    Russin112 skrev 2021-03-16 15:26:51 följande:

    Uppdatering från mitt vul, treskiktad slemhinna med 2 fina blåsor, en på varje sida (17,36mm & 16,80mm) blir ovitrelle imorgon :) 

    Min fina läkare gav mig även en hel del motivation till denna resa vilket var så behövligt! 


    Härligt! Grattis!
  • Vicki89
    Russin112 skrev 2021-03-16 15:26:51 följande:

    Uppdatering från mitt vul, treskiktad slemhinna med 2 fina blåsor, en på varje sida (17,36mm & 16,80mm) blir ovitrelle imorgon :) 

    Min fina läkare gav mig även en hel del motivation till denna resa vilket var så behövligt! 


    Så fint! Stort lycka till nu!
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-03-16 10:52:26 följande:

    ja men man tycket ju det. Tänker på det stackarna som får upprepade missfall och inte får ivf pga att de kan bli gravida. Så satans dåligt...

    Så du har bestämt dig för att fortsätta denna månad? :) vilken cd är du på nu?


    Ja helt jävla sjukt! Tycker vården är bra konstig där!

    Njae tänker att jag tar letrozol för å hålla igång och förhoppningsvis få blödning sen. Om blåsan blir tillräckligt stor men tillbakabildas så får jag iaf en blödning. Då slipper jag ju provera sen när vi väl kör igång liksom.

    Idag är jag på cd 5.

    Hur gick vul:et idag?
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-03-16 15:26:51 följande:

    Uppdatering från mitt vul, treskiktad slemhinna med 2 fina blåsor, en på varje sida (17,36mm & 16,80mm) blir ovitrelle imorgon :) 

    Min fina läkare gav mig även en hel del motivation till denna resa vilket var så behövligt! 


    Åh grattis till två <3 då håller vi tummarna för två guldägg denna månad :D fatta om det skulle bli tvillingar, så häftigt!
  • Russin112
    Anonym (Syskonförsök) skrev 2021-03-16 15:29:34 följande:

    Härligt! Grattis!


    Vicki89 skrev 2021-03-16 16:21:08 följande:

    Så fint! Stort lycka till nu!


    Anonym (M) skrev 2021-03-16 18:54:56 följande:

    Åh grattis till två <3 då håller vi tummarna för två guldägg denna månad :D fatta om det skulle bli tvillingar, så häftigt!


    Tack till er alla! :)

    Hur mår ni nu?
Svar på tråden Letrozol, PCO