• Tommy2

    Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

    Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?
  • Anonym (Hmmmmmmmm...)
    Anonymous12 skrev 2020-03-06 00:55:30 följande:

    Jag är en av dom som 2015 verkligen ville hjälpa.. Man ska ju behandla andra som man själv vill bli behandlad.. Å om de skulle vart tvärt om.. Att det va vi som behövde hjälp, så skulle vi nog uppskatta om dom inte stängde gränserna.. Men vi tappa kontrollen å det kom hit alldeles för många.. Ingen koll alls på vad det är för människor som kommer hit.. Här är det bara att vandra in.. Medans våra grannländer säger stop.. Å tyvärr har flyktingvågen 2015 gett konsekvenser.. Man märker av mer kriminalitet å sprängningar osv..

    Jag tycker att det är fruktansvärt att alla dessa människor flyr för sina liv.. Men vi kan ju inte ta hit alla.. Hade ju vart mer rimligt om dom delades upp lite i olika länder.. Men tyvärr är det ingen som vill det..


    Precis som människorna på Lesbos. De ville verkligen hjälpa. De blev kända för det. Men det slutade inte komma migranter (alla är migranter, några även flyktingar) och nu är det alldeles för många. Folket på Lesbos sträckte ut lillfingret och blev av med hela handen kan man säga.
  • Anonym (pappa)
    Anonym (Hmmmmmmmm...) skrev 2020-03-10 09:38:09 följande:
    De sa på nyheterna härom dagen att detta valet är det första där vita amerikaner inte är i majoritet av väljarna och att det påverkar kampanjarbetet.
    "De sa på nyheterna"

    Ok, boomer :) 
  • Anonym (Tänkvärt)

    Läste att inom kort ca tio år så är "vita" amerikaner en minoritet då främst latinamerikaner föder fler barn.

  • Anonym (Hmmmmmmmm...)
    Anonym (pappa) skrev 2020-03-10 11:00:44 följande:
    "De sa på nyheterna"

    Ok, boomer :) 
    ???

    Vill du ha detaljer? OK jag tittar på Rapport och Aktuellt. Jag tycker att det är intressanta nyhetsprogram och extra intressant när de rapporterar om valet i USA (jag har många släktingar i USA så visst kan jag få information från dem också). Och ja, faktiskt sa de i ett reportage om valet i USA att nu för första gången kommer vita inte att vara i majoritet.

    Förresten, bara losers använder uttrycket 'OK boomer'
  • Anonym (Hmmmmmmmm...)
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-03-10 12:02:46 följande:

    Läste att inom kort ca tio år så är "vita" amerikaner en minoritet då främst latinamerikaner föder fler barn.


    Det kommer dessutom in fler hela tiden. I södra USA är alla offentliga skyltar på både spanska och engelska.
  • Anonym (No More)
    Anonym (pappa) skrev 2020-03-10 11:00:44 följande:

    "De sa på nyheterna"

    Ok, boomer :) 


    Skulle vara intressant att få ett svar från dig gällande mitt inlägg som bla var ställt till dig.
  • Anonym (pappa)
    Anonym (No More) skrev 2020-03-10 22:33:29 följande:
    Skulle vara intressant att få ett svar från dig gällande mitt inlägg som bla var ställt till dig.
    Vilket inlägg? 
  • Anonym (pappa)
    Anonym (Hmmmmmmmm...) skrev 2020-03-10 12:07:20 följande:
    Det kommer dessutom in fler hela tiden. I södra USA är alla offentliga skyltar på både spanska och engelska.
    Åh nej, de kommer och tar våra skyltar! 

    Har du varit på Stockholms central? Heathrow? 
  • Anonym (Knutsson)
    Anonym (Svensk) skrev 2020-03-09 12:12:57 följande:

    Håller med !! Rasismen har ökat, 

    Hemskt att se alla dessa invandrargäng som letar upp unga svenska killar o rånar dom o förnedrar dem, just bara för att dom är svenskar....

    Usch säger jag bara


    Jaa, och kallar dom svennejävel och till tjejerna - svennehora..... bedrövligt
  • Anonym (Tänkvärt)

    Enligt morgonens EKO så har dom flesta vid gränsen bott många år i Turkiet och kommer inte från några krigsområden. Mestadels unga män från Afghanistan Irak Somalia Marocko Eritrea och Algeriet som nu söker ett bättre liv i Europa. Med andra ord inte många med asylskäl där inte utan fega män som inte vill kämpa för fred i sina egna hemländer!

Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?