• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Jan 2014
    Linhan89 skrev 2021-01-05 20:23:12 följande:

    Nej hon var inte orolig men att jag skulle vara uppmärksam på symptom såsom huvudvärk, yrslig och flimmer för ögonen, samt svullnad.

    Har inget av det tack och lov . Men jag får komma på tätare kontroller så ska dit nästa tisdag igen .

    Hur mår du annars inge mer känningar?


    Va skönt med extra kontroll!

    Jag känner av mycket sammandragningar, och har mycket tryck neråt samt flyttningar. Men inga fler värkar tyvärr...

    Vet inte om bebisen är fixerad, går inte att känna då bebisen ligger så långt ner enligt BM.
  • Jan 2014
    Linhan89 skrev 2021-01-05 20:23:12 följande:

    Nej hon var inte orolig men att jag skulle vara uppmärksam på symptom såsom huvudvärk, yrslig och flimmer för ögonen, samt svullnad.

    Har inget av det tack och lov . Men jag får komma på tätare kontroller så ska dit nästa tisdag igen .

    Hur mår du annars inge mer känningar?


    Va skönt med extra kontroll!

    Jag känner av mycket sammandragningar, och har mycket tryck neråt samt flyttningar. Men inga fler värkar tyvärr...

    Vet inte om bebisen är fixerad, går inte att känna då bebisen ligger så långt ner enligt BM.
  • Linhan89
    Jan 2014 skrev 2021-01-05 22:54:50 följande:

    Va skönt med extra kontroll!

    Jag känner av mycket sammandragningar, och har mycket tryck neråt samt flyttningar. Men inga fler värkar tyvärr...

    Vet inte om bebisen är fixerad, går inte att känna då bebisen ligger så långt ner enligt BM.


    Låter precis som mig, är jag ute och går och kommer till en uppförsbacke så känns det som jag ska föda där och då haha. Trycker väldigt neråt i bäckenet då. Också haft en del sammandragningar och ett par värkar för någon dag sen. Blev så besviken när de upphörde..

    När ska du till BM nästa gång ?
  • Jan 2014
    Linhan89 skrev 2021-01-06 10:03:19 följande:

    Låter precis som mig, är jag ute och går och kommer till en uppförsbacke så känns det som jag ska föda där och då haha. Trycker väldigt neråt i bäckenet då. Också haft en del sammandragningar och ett par värkar för någon dag sen. Blev så besviken när de upphörde..

    När ska du till BM nästa gång ?


    Inte förrän den 19 jan, har då blivit lovad hinnsvepning (även om de egentligen gör det förrän man gått över tiden men spec.mvc läkaren bad mig be om det tidigare).

    De 25 jan har jag tid hos spec.mvc för prata igångsättning, då jag inte mår så bra pga jag kräks hela tiden så bad jag om att bli igångsatt direkt vid överburenhet. Därav ville man testa hinnsvepning innan.

    Nu hoppas jag att jag verkligen föder innan.

    BF 24 jan.
  • Linhan89
    Jan 2014 skrev 2021-01-06 10:25:49 följande:

    Inte förrän den 19 jan, har då blivit lovad hinnsvepning (även om de egentligen gör det förrän man gått över tiden men spec.mvc läkaren bad mig be om det tidigare).

    De 25 jan har jag tid hos spec.mvc för prata igångsättning, då jag inte mår så bra pga jag kräks hela tiden så bad jag om att bli igångsatt direkt vid överburenhet. Därav ville man testa hinnsvepning innan.

    Nu hoppas jag att jag verkligen föder innan.

    BF 24 jan.


    Åh ja du hoppas det kommer igång av sig självt före eller att hinnsvepningen hjälper ! Har du mått dåligt hela graviditeten?
  • Jan 2014
    Linhan89 skrev 2021-01-06 10:48:02 följande:

    Åh ja du hoppas det kommer igång av sig självt före eller att hinnsvepningen hjälper ! Har du mått dåligt hela graviditeten?


    Jag har kräkts minst 2 gånger per dag...ibland upp till 10 gånger. Det är jättejobbigt och min hals och tänder tar mycket stryk. Men snart över!

    Enda fördelen är att jag inte gått upp något i vikt...
  • FiaW
    LillaPi78 skrev 2021-01-05 08:48:31 följande:

    Hejsan,

    Ville bara kika in här för att berätta att vår lille kille tittade ut redan 26 dec. BF 6 Jan. Var på kontroll 25 dec pga att blodtrycket stigit en del så det bestämdes att jag skulle sättas igång dagen därpå. Allt gick som en dans med igångsättningen, vi var beredda på att det skulle bli en lååång förlossning då jag inte var ett dugg öppen eller mjuk. Men de ordentliga värkarna kom igång vid 18 och ute var han strax efter 22.

    Sen tillstötte en del komplikationer med mig men det håller jag på att återhämta mig från.

    Lycka iallafall att bebis är frisk och jag önskar er alla lycka till och njut av sista graviditetsdagarna, snart är era bebisar hos er!

    Kram!


    Stort grattis! Önskar er all lycka!
  • Linhan89
    Jan 2014 skrev 2021-01-06 22:33:13 följande:

    Jag har kräkts minst 2 gånger per dag...ibland upp till 10 gånger. Det är jättejobbigt och min hals och tänder tar mycket stryk. Men snart över!

    Enda fördelen är att jag inte gått upp något i vikt...


    Åh fy stackare, jag som knappt mått dåligt en dag.

    Men nu är det snart över som du säger, hoppas vi slipper gå över !
  • Linhan89

    Idag har jag varit jätteöm i bröstvårtorna, en del sammandragningar också. Någon annan som har nå symptom?

  • Jan 2014
    Linhan89 skrev 2021-01-07 20:04:17 följande:

    Idag har jag varit jätteöm i bröstvårtorna, en del sammandragningar också. Någon annan som har nå symptom?


    Linhan89 skrev 2021-01-07 20:04:17 följande:

    Idag har jag varit jätteöm i bröstvårtorna, en del sammandragningar också. Någon annan som har nå symptom?


    Tror jag läcker fostervatten, har droppat senaste timmen nu. Omöjligt att sova, vågar man hoppas något är på g?

    Dock inga känsliga bröstvårtor, mina bröst har knappt ändrat storlek alls under graviditeten. Vilket de gjort på de förra. Kommer kanske efter förlossningen...

    Ska du amma? Om det fungera alltså.
Svar på tråden BF Januari 2021