• Anonym (Diddie)

    Corona, hur kan våran regering göra så olika mot resten av världen?

    1. Blir så irriterad, läser just nu Aftonbladets chatt, och där säger Tegnell:

    "Det finns en enda studie i världen som överhuvudtaget har försökt att titta på detta och de anser att man minskar utsöndringen lite mindre bland de som är sjuka, om man har på sig munskydd."

    Hela världen har haft Corona i 3 månader, hur kan INTE ETT ENDA LAND fått fram en studie på munskydd?

    2. Och hur många är det egentligen som dött på älderboenderna? Om vi räknar bort älderboenderna, kommer vi då ner i danmark/norge/Finland siffror i dödstal? För det är ju det de skyller det höga antalet döda på...

  • Svar på tråden Corona, hur kan våran regering göra så olika mot resten av världen?
  • klyban
    Anonym (ja) skrev 2020-06-03 10:26:49 följande:
    Nej, det gör de absolut inte, experterna är väldigt delade i hur covid bör hanteras, det har de varit sen första början  Att vissa sen verkar ha svårt att förstå att FHM inte är de enda experterna och att FHM är de enda som getts utrymme i media är en helt annan sak.
    Jo, men inte alla, dock de i position.
    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • AndreaBD
    Anonym (ja) skrev 2020-06-03 10:26:49 följande:
    Nej, det gör de absolut inte, experterna är väldigt delade i hur covid bör hanteras, det har de varit sen första början  Att vissa sen verkar ha svårt att förstå att FHM inte är de enda experterna och att FHM är de enda som getts utrymme i media är en helt annan sak.
    Jaha? Kan du nämna några experter  - riktiga experter, inte nån allmän läkare eller så - i utlandet som har motsatta åsikter som FHM? 

    Jag känner en eller två, men alla andra verkar vara väldigt överens, och Sverige står inte utanför där alls. 
  • Anonym (ja)
    AndreaBD skrev 2020-06-03 17:05:51 följande:
    Jaha? Kan du nämna några experter  - riktiga experter, inte nån allmän läkare eller så - i utlandet som har motsatta åsikter som FHM? 

    Jag känner en eller två, men alla andra verkar vara väldigt överens, och Sverige står inte utanför där alls. 
    Jag förstår att du tycker FHMs tomtar är de enda experter som räknas Andrea, men Sverige har faktiskt många fler experter än de som finns på FHM. Du verkar ha glömt att FHM främst består av tjänstemän, INTE experter.

    Men vad sägs om de 22 forskare som kritiserade FHM i DN debatt?

    Intressant att notera är att dessa forskare redan då varnade för att "flockimmunitet är en farlig och orealistiskt corona strategi"...Vilket de senare oxå fick bekräftat, de av FHM förutspådda 40+ procenten vart ju bara 7. De varnade även då för asymptomatisk smitta. 

    Det finns ju gott om påståenden FHM har haft fel i. Men så många tabbar som de gjort så finns det all anledning att granska dem redan nu.
  • Anonym (Diddie)
    AndreaBD skrev 2020-06-03 17:05:51 följande:

    Jaha? Kan du nämna några experter  - riktiga experter, inte nån allmän läkare eller så - i utlandet som har motsatta åsikter som FHM? 

    Jag känner en eller två, men alla andra verkar vara väldigt överens, och Sverige står inte utanför där alls. 


    WHO?
  • AndreaBD
    Anonym (Diddie) skrev 2020-06-08 13:08:34 följande:
    WHO?
    I vad exakt har de motsatta åsikter? Det gäller också att tolka rätt vad de säger. Och även WHO vet att det kan skilja sig lite i olika länder. 

    Nu kollade jag extra på WHOs hemsida och deras råd till allmänheten matchar EXAKT det som vi har fått som rekommendationer: 

    https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

    S
    å vad pratar du om exakt? 
  • AndreaBD
    Anonym (ja) skrev 2020-06-02 17:54:53 följande:
    Alltså, någon måtta får det väl vara på ljugandet?
    Vi har fattat att du tycker Sverige har rätt men att sitta och påstå att andra länders experter håller med FHM muppar är ju bara ren lögn.

    Att du sen gräver fram gräva fram enstaka personer här och där som håller med och framhålla det som någon slags bevis för att ALLA håller med betyder inte att det är så. Jag tror att precis varenda kotte fattat att världen inte alls håller med oss och att vår taktik har väckt stor uppmärksamhet världen runt JUST FÖR att den bryter av mot vad andra gjort. Och NEJ det är inte vår situation de är kritiska mot utan våran taktik som är den som försatt oss i den situation vi befinner oss i.

    Dessutom är det väldigt intressant hur du försöker få alla experter i Sverige att framstå som eniga och överens med FHM muppar, även det är lögn. Alla experter i Sverige är inte alls överens, många av dem är väldigt kritiska till FHM idioti.
    Jag har gett många länkar på experter som tycker så. Du har inte kommit med en enda emot. Hur kan du kalla det jag säger för lögner då? Utan någon som helst uppbackning, bara en massa polemik är väl snarare det du säger lögner då. 
  • AndreaBD
    Anonym (ja) skrev 2020-06-08 12:39:08 följande:
    Jag förstår att du tycker FHMs tomtar är de enda experter som räknas Andrea, men Sverige har faktiskt många fler experter än de som finns på FHM. Du verkar ha glömt att FHM främst består av tjänstemän, INTE experter.

    Men vad sägs om de 22 forskare som kritiserade FHM i DN debatt?

    Intressant att notera är att dessa forskare redan då varnade för att "flockimmunitet är en farlig och orealistiskt corona strategi"...Vilket de senare oxå fick bekräftat, de av FHM förutspådda 40+ procenten vart ju bara 7. De varnade även då för asymptomatisk smitta. 

    Det finns ju gott om påståenden FHM har haft fel i. Men så många tabbar som de gjort så finns det all anledning att granska dem redan nu.
    De 22 forskare är just forskare. Många är inte läkare, ännu mindre epidemiologer.  Och flockimmunitet är inte Sveriges huvudstrategi. Ingen vill till varje pris bara satsa på det. Snarare är det en slags nödbroms, om inget annat funkar. 

    Det är inte konstigt att ha fel om det är ett helt okänt virus. Viktigt är att man är beredd att anpassa sig till situationen och att modifiera strategin då det behövs. Och jag har inte sett ännu att de inte skulle göra det.

    Och vad hjälper det om man varnar om asymptomatisk smitta? Allvarligt? Vad ska man göra åt det då? 

    Varför skulle tjänstemän inte kunna vara experter förresten? Min man är också tjänsteman på en statlig myndighet. Och det skulle han inte vara om han inte hade den utbildningen som krävs för det. 
  • Anonym (ja)
    AndreaBD skrev 2020-06-08 13:32:28 följande:
    De 22 forskare är just forskare. Många är inte läkare, ännu mindre epidemiologer.  Och flockimmunitet är inte Sveriges huvudstrategi. Ingen vill till varje pris bara satsa på det. Snarare är det en slags nödbroms, om inget annat funkar. 

    Det är inte konstigt att ha fel om det är ett helt okänt virus. Viktigt är att man är beredd att anpassa sig till situationen och att modifiera strategin då det behövs. Och jag har inte sett ännu att de inte skulle göra det.

    Och vad hjälper det om man varnar om asymptomatisk smitta? Allvarligt? Vad ska man göra åt det då? 

    Varför skulle tjänstemän inte kunna vara experter förresten? Min man är också tjänsteman på en statlig myndighet. Och det skulle han inte vara om han inte hade den utbildningen som krävs för det. 
    Som sagt, det vore bra om du slutar ljuga Andrea. 

    Virologidoktorn Lena Einhorn, en av 22 författare bakom en debattartikel i DN som är kritisk till Folkhälsomyndighetens coronastrategi, menar att principen ?stanna hemma om du är sjuk? är livsfarlig.

    https://www.fplus.se/virolog-om-fhm-s-rad-det-ar-en-livsfarlig-strategi/a/RReBO5

  • Anonym (givemeliberty)
    Anonym (ja) skrev 2020-06-08 13:43:43 följande:

    Som sagt, det vore bra om du slutar ljuga Andrea. 

    Virologidoktorn Lena Einhorn, en av 22 författare bakom en debattartikel i DN som är kritisk till Folkhälsomyndighetens coronastrategi, menar att principen ?stanna hemma om du är sjuk? är livsfarlig.

    www.fplus.se/virolog-om-fhm-s-rad-det-ar-en-livsfarlig-strategi/a/RReBO5


    Lena Einhorn är en av de 22 och 26 och en stor dramaqueen och Karen. Hon gillar inte demokrati av olika anledningar. Ingen att lägga vit vid. Inte Björn Olsen heller som har ekonomiska intressen i panik.
  • Anonym (Inte bara äldre)
    Anonym (givemeliberty) skrev 2020-06-08 14:31:01 följande:
    Lena Einhorn är en av de 22 och 26 och en stor dramaqueen och Karen. Hon gillar inte demokrati av olika anledningar. Ingen att lägga vit vid. Inte Björn Olsen heller som har ekonomiska intressen i panik.
    Hej bolsonaro är du här igen?
Svar på tråden Corona, hur kan våran regering göra så olika mot resten av världen?