• Anonym (Pullo)

    Svenskt godhetsapostel försöker spela hjälte under BLM protest - blir kaos och bråk


    ">



    En god svensk man försöker spela hjälte och Jesus under BLM demonstrationerna, vilket inte uppskattas. Det slutar i bråk och kaos.

    Var det rätt eller fel att agera som han gjorde? Skäms
  • Svar på tråden Svenskt godhetsapostel försöker spela hjälte under BLM protest - blir kaos och bråk
  • Anonym (G)
    Anonym (blue) skrev 2020-08-03 11:08:13 följande:

    twitter.com/alexanderedbom/status/1272825329023934464/photo/1

    folkbladet.se/artikel/7jn0qwmr

    En annan relevant koppling till Mellanöstern som bland andra den tidigare underrättelseofficeren Johan Westerholm - socialdemokrat och opinionsbildare på ledarsidorna.se - pekat på är BLM:s närhet till islamister som till exempel Muslimska Brödraskapet. Westerholm har detaljstuderat islamismen i Sverige och har i böcker och artiklar pekat på hur anklagelser mot särskilt polisen - men också staten i stort - som används i till exempel Sverige och USA har varit i islamistisk säck innan den kom i västerländska påsar.

    Att islamistiska intressen som gärna ser mellanösternliknande västerländska kaostillstånd och inbördeskrig är en del av BLM förtar naturligtvis inte kritiken mot det hårt segregerade USA. 


    Du använder Folkbladet som källa? Är du på riktigt?
  • Anonym (C22)
    Anonym (G) skrev 2020-08-03 12:01:54 följande:
    Du använder Folkbladet som källa? Är du på riktigt?
    Jag har aldrig läst Folkbladet så jag vet inte vad det innebär, men rent allmänt så kan man konstatera att det som "vanliga media" förmedlar ibland ger en alldeles för liten bild, de väljer att undvika sådant som faktiskt är relevant.
  • Anonym (G)
    Anonym (C22) skrev 2020-08-03 12:06:35 följande:

    Jag har aldrig läst Folkbladet så jag vet inte vad det innebär, men rent allmänt så kan man konstatera att det som "vanliga media" förmedlar ibland ger en alldeles för liten bild, de väljer att undvika sådant som faktiskt är relevant.


    Det kan jag i viss mån hålla med om men det betyder inte att det är relevant att ha vad som helst som källa. Viss kredibilitet måste finnas.
  • Anonym (C22)
    Anonym (G) skrev 2020-08-03 12:39:00 följande:
    Det kan jag i viss mån hålla med om men det betyder inte att det är relevant att ha vad som helst som källa. Viss kredibilitet måste finnas.
    Problemet är ibland att ingen annan media än väljer att uppmärksamma ett missförhållande. Om "vanlig" media kunde vara sakligare skulle "alternativ" media inte fylla någon större funktion.

    Ta till exempel han som sökte uppehållstillstånd två gånger, med olika identiteter, och sedan lyckades få ut 750 000 kr i lönebidrag då att han anställde sin alternativa identitet. Det är en nyhet helt klart i allmänhetens intresse som ändå inte uppmärksammats i vanliga media.
  • Anonym (blue)
    Anonym (G) skrev 2020-08-03 12:01:54 följande:
    Du använder Folkbladet som källa? Är du på riktigt?
    Anonym (G) skrev 2020-08-03 12:39:00 följande:
    Det kan jag i viss mån hålla med om men det betyder inte att det är relevant att ha vad som helst som källa. Viss kredibilitet måste finnas.


    Folkbladet är en socialdemokratisk dagstidning från Norrköping. 

    Vad skulle vara fel med den som källa, menar du?
  • Anonym (blue)

    Antingen så har du på riktigt ingen aning om vad Folkbladet är för tidning.

    Eller så låtsas du med flit vara upprörd så att andra, som inte läser länken och tänker själva, ska TRO att Folkbladet är något annat än den verkligen är.

  • Anonym (blue)
    Anonym (C22) skrev 2020-08-03 12:06:35 följande:
    Jag har aldrig läst Folkbladet så jag vet inte vad det innebär, men rent allmänt så kan man konstatera att det som "vanliga media" förmedlar ibland ger en alldeles för liten bild, de väljer att undvika sådant som faktiskt är relevant.
    Folkbladet är en fullständigt normal dagstidning inom "vanlig" media.

    Även om signaturen "G" verkar har fått dig att tro att det skulle vara någon slags extrem "alternativmedia".
  • Erland Hage

    Jag hade gärna sett att han visade stjärten istället.Glad


    Jag älskar att dansa aske daske da! :D
  • Anonym (C22)
    Anonym (blue) skrev 2020-08-03 13:18:33 följande:
    Folkbladet är en fullständigt normal dagstidning inom "vanlig" media.

    Även om signaturen "G" verkar har fått dig att tro att det skulle vara någon slags extrem "alternativmedia".
    Ha ha, där ser man. Jag hade ingen som helst aning här.
Svar på tråden Svenskt godhetsapostel försöker spela hjälte under BLM protest - blir kaos och bråk